Gezondheid alle pijlers

Mijn belevenis..

01-02-2014 12:10 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Voor het eerst op deze site, ik ben een vrouw van 41 jaar, getrouwd en twee kinderen een zoon van 16 en een dochter van 14 jaar en een lieve man.

Ik zal jullie even in het kort uitleggen wat mij twee maanden geleden is overkomen.

Ik heb al jaren last van angstaanvallen in hevige mate, nadat ik bij mijn huisarts was geweest, Verwees hij mij door naar een psycholoog daar heb ik diverse gesprekken mee gehad en die mij antidepressiva voor schreef, met het gevolg veel bijwerkingen en nog steeds zware aanvallen. Twee maanden geleden zat ik in de trein tegen over mij zat een nette oudere man, wij raakten in gesprek ik vertelde hem over mijn angsten, om kort te zijn hij bood me aan om mij te helpen, ik moest hem de volgende dag bellen of ik geïnteresseerd was in zijn aanbod, na overleg met mijn man stemde ik toe.

Hij vroeg mij om een foto van mij naar hem toe te mailen, wat ik heb gedaan.

Kortom na drie behandelingen op afstand, merkte ik dat ik me steeds beter voelde.

Nu na drie maanden sinds die dag geen aanvallen meer gehad, en van de medicijnen af.

Het belangrijkste van als is dat het gezinsleven weer net als vroeger is geworden.

Ik moest dit even van mij afschrijven, en ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die zoiets hebben mee gemaakt.
Fijn als mensen gebaat zijn bij dergelijke mensen die een luisterend oor bieden/energie delen/ of je op afstand behandelen. Maar ik hoop dat je daarnaast ook de reguliere zorg blijft benaderen als er medicatie (of fysieke ziektes) aan de orde zijn. En daarnaast hoop ik niet dat die mensen daar onredelijke vergoedingen voor vragen. Het is waar dat astro tv, Chars en zaken als Jomanda en Sylvia Millecam een negatieve waas over dergelijke praktijken van mensen legt die wellicht wel iets goeds kunnen, maar tevens maakt dat mensen ook alerter op oplichters, wat weer een goede waarschuwing is.

Ik zelf denk dat angstaanvallen (psychische aandoening) en een placebo effect veel met elkaar samenhangen.
quote:otis schreef op 20 februari 2014 @ 18:25:

Ik zelf denk dat angstaanvallen (psychische aandoening) en een placebo effect veel met elkaar samenhangen.Otis, dat hangt er maar helemaal van af waardoor die angstaanvallen veroorzaakt worden. Als het een kwestie is van een storing in je serotoninevoorziening kan je er placebo's in blijven gooien tot je een ons weegt, maar vergeet maar rustig dat het gaat helpen.
quote:sri schreef op 20 februari 2014 @ 18:30:

[...]

Otis, dat hangt er maar helemaal van af waardoor die angstaanvallen veroorzaakt worden. Als het een kwestie is van een storing in je serotoninevoorziening kan je er placebo's in blijven gooien tot je een ons weegt, maar vergeet maar rustig dat het gaat helpen.Klopt, het kan ook een fysieke oorzaak hebben. De serotoninetheorie wordt wel in twijfel getrokken en er wordt steeds meer ingestoken op psychotherapie. Maar natuurlijke zijn er ook fysieke oorzaken die tot angstklachten kunnen leiden. Maar als je het verhaal van TO leest dan denk ik dat hier wel sprake kan zijn van een placebo effect.
Jammer dat de reacties hier TO weggejaagd hebben...
Ik zou willen dat ik die man kende en dat ie mij kon helpen. Dat lijkt me wel wat. :D
Ik merk dat ik de neiging heb om te proberen om TO in te laten zien wat wellicht de rationele reden is van haar vooruitgang. Maar ik besef me ook dat veel mensen graag ergens in geloven en dat dit placebo-effect haar helpt door haar geloof.

Ik vind het wel kwalijk dat deze mensen die zo graag en makkelijk geloven vaak uitgebuit worden. En ik vind het jammer dat die mensen die dit geloven juist andere mensen kortzichtig noemen.

Wel alle wetenschappelijk onderbouwde medische hulp accepteren als het nodig is (antibiotica e.d.) maar als zij het graag willen dan is de westerse wetenschap opeens kortzichtig of bekrompen.
emailadres prive houden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven