Gezondheid alle pijlers

Mirena-spiraal

12-09-2012 10:25 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

In september '07 heb ik een mirenaspiraal laten plaatsen. Enkele dagen wat bloedverlies gehad maar daarna was het meteen goed en echt nergens last meer van. Ben in 5 jaar ook niet meer ongesteld geweest en had een hele enkele keer 1 of 2 dagen wat minimaal bloedverlies.

Omdat de 5 jaar om waren heb ik vorige week de mirenaspiraal eruit laten halen en weer een nieuwe gekregen. Dit was vorige week woensdag. Nu heb ik toch wel constant last van bloedverlies (veel meer dan in de afgelopen 5 jaar bij elkaar) en regelmatig last van onderbuikpijn. Het is natuurlijk pas 1 weekje en ik wil het nog even op z'n beloop laten maar was eigenlijk wel benieuwd of er meerdere vrouwen zijn die bij de 2e spiraal duidelijk meer last hadden dan bij de 1e?
Geen idee, heb nu m'n 1e mirena spiraal.

Heb 2 weken constant gebloed, nu nog ongeveer 1/2 x per week. Volgens de gyn. is dit normaal en niets aan de hand omdat het bloeden wel afneemt. Voor mij heel vervelend, al dat gebloed (en voor mijn vriend ook, hahaha) maar moest gewoon volhouden volgens de gyn!
En van die buikpijn herken ik ook wel.. Van bijna nooit ziek/buikpijn/hoofdpijn naar bijna wekelijks, in combinatie met het bloeden.

Ik heb hier vaker gelezen dat een 2e spiraal anders kan gaan dan de 1e (beter of slechter)
Bij mij zat er een zwangerschap tussen en de 2e doet minder pijn (ook tussendoor veel minder). Maar nu na bijna 2 jaar ben ik ineens ongesteld, ook niet heel leuk.

Ik denk dat het bloedverlies bij jou misschien nog wel even kan aanhouden, ik zou er iig niet van op kijken bij het laten zetten van een nieuwe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven