Gezondheid alle pijlers

Mond-op-mond-beademing

03-05-2009 00:20 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen nacht heb ik mond op mond beademing moeten doen bij een man. (door overmatig gebruik bewusteloos) Hij was hiervoor al aan het spugen, maar toen hij stopte met ademen heb ik hem vanuit de stabiele zijligging op zijn rug geduwd. Toen ben ik twee keer gaan beademen. Hierna begon hij zo ernstig te braken dat hij met enorme kracht uit zijn mond en neus overgaf. Ik hield hem zo in stabiele zijligging en controleerde zijn ademhaling met een hand voor en achter. Hij haalde toen heel snurkend en onregelmatig adem. Toen hij weer volledig stopte met ademen heb ik weer twee keer beademd. Weer moest ik hem op zijn zij leggen omdat de kots (sorry) eruit spoot. Toen hij weer stopte met ademen heb ik dit nog een derde keer gedaan. De vierde keer dat hij stopte met ademen was de ambulance er en die hebben het direct overgenomen.

Hij is vanmiddag wel volledig bijgekomen en houdt verder geen letsel of beschadigingen hieraan over. Het ziekenhuispersoneel zei ook dat het geen 10 minuten later had moeten zijn dat hij in het ziekenhuis aan kwam, anders had hij het niet overleefd.

Ook zeiden ze dat ik het goed heb gedaan en dat ik hem goed geholpen heb.

Maar toch vraag ik mij af:

- Moest ik wel beademen?

- Blies ik bij het beademen te hard en moest hij hierdoor overgeven? Is dit slecht geweest?

- Moest ik wel of niet overgaan op hartreanimatie?

Ik hoop dat jullie het misschien weten en mij hierop antwoord kunnen geven, want ik ben er erg van van streek.

Dank je!
Dank je wel voor jullie medeleven!

De wijkagent vertelde dat er een grote kans is, dat hij mijn verdriet om de gebeurtenis gezien heeft als ze is zo verdrietig over mij. Ze vindt mij geweldig en houdt van mij.

We hebben ergens een emotionele binding met elkaar kennelijk. Alleen van mijn kant had hij een ieder kunnen zijn. Van zijn kant was het kennelijk anders. Vandaar dat hij mij na een "nee dank je" van mijn kant mij "emotioneel wilde kwetsen". Niet te begrijpen vind ik....waarom?

Zijn voorstel nu in een brief aan mij: Het lijkt me gewoon het best als we elkaar nooit meer zien of spreken.

Mijn gedachte: Tjonge wat jammer zeg, dat had ik nou zo graag gewild. (sarcastisch) Wat een idioot! Blijf uit mijn buurt!
.
Zoeter, ik heb ontzettend veel bewondering voor je!!!
Het lijkt me soweiso een labiel persoon "ja leuk, even GHB proberen", en dan de reactie naar jou toe nadat je zijn leven redt. Lieverd trek het je niet aanm jij hebt hardstikke goed gehandeld daar mag je trots op zijn. Verder heeft hij gewoon hulp nodig, maar dat is niet jou probleem. Beste negeren als hij were contact zoekt en als hij je lastig valt idd de politie laten afhandelen. Maar belangrijkste in alles is wel vind ik dat je echt hardtikke goed gereageerd hebt in een noodgeval, recpect meid!
Dank jullie wel voor jullie lieve reacties!

Ik ga morgen zelf maar even met slachtofferhulp praten. Ik ben er namelijk zelf nog steeds redelijk jankerig over. Durf, heel stom, amper m'n eigen voordeur in en uit. Dit terwijl ik wel over een donkere weg durf te lopen zolang die gek maar niet weet dat ik daar ben. Ik vind het heel raar van mezelf, maar ik ben echt bang van hem, omdat ik hem zo onberekenbaar vind en dit totaal niet verwacht had. Hierdoor weet ik niet wat ik nog meer kan verwachten.

T stomme is dat ik ook voor mezelf kan beredeneren dat ik 'zijn probleem' vooral 'zijn probleem' moet laten. Alleen dat denken en dat ook zo laten gebeuren werkt niet echt en daardoor ben ik nu toch bang.

Heel vaag, maar goed, morgen ga ik er over praten. Hopelijk kan ik het dan snel loslaten.
Wat klote dat je je er zo onder voelt. Ik snap het wel heel goed hoor, logisch na zijn gedrag. Goed dat je er over gaat praten, sterkte morgen
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Dat het doen van een goede daad na 4 maanden nog zulke consequenties heeft voor je vind ik heel erg.

Dat zou niet zo mogen zijn.

Ik hoop dat slachtofferhulp iets voor je kan betekenen.
Ik herinner me je verhaal nog van 4 maanden geleden, het maakte toen diepe indruk op me.

Wat heb je fantastisch gehandeld, je hebt iemands leven gered!

En tijdens het hele gebeuren ben je zo rustig gebleven, ik kan er niets dan bewondering voor opbrengen.

Wel heel naar dat dit verhaal nog zo'n staartje krijgt. Ik hoop dat hij inmiddels tot bedaren is gekomen en dat hij geen contact meer op zal nemen.

Sterkte met het verwerken van dit alles, je bent in ieder geval goud waard!
Dank je wel! Lief dat jullie ook weer reageerden!

Ik heb tot nu toe iig niets meer van hem gehoord. Ben wel bij slachtofferhulp geweest en voel me al wat beter en minder bang.

Ik denk er over om EMDR-therapie te gaan doen. Dit is een therapie die een kortdurend een traumatische gebeurtenis aanpakt en leert verwerken. Misschien is dat wel verstandig.

IIg bedankt voor jullie reacties!
Heb alleen maar bewondering voor je.

Je moet datgene doen wat jij denkt dat nodig is. Hoop tot in mijn tenen dat jij je heel snel weer helemaal okee voelt.

En wat een ontzettende lozerT...
Ja, dat vind ik echt.
Na dat hij had beloofd mij nooit meer lastig te vallen of wat van zich te laten horen, krijg ik gisteren een excuusbrief. Daarin staan allelei dingen als wij allebei.... blablabla. Hij wil niets vergoeilijken van zichzelf, maar wij allebei blablabla en hopelijk wil ik hem vergeven.

Ik heb deze email niet helemaal gelezen, want ik wil eigenlijk helemaal niets meer met de hele situatie te maken hebben. Mijn leven is nu weer helemaal leuk en dat wil ik graag zo houden.

Waarom stuurt zo'n idioot nou zoiets op 14 februari? Zou dat bewust zijn? Weken lang heb ik gelukkig niets gehoord en dan nu weer dit. Wat moet ik hier nu mee?

Voor mij gevoel heb ik drie keuzes, die dan wel goed of minder goed kunnen aflopen. Door die minder goede kant weet ik niet wat ik moet doen.

Keuze 1: Niet reageren. Gevolg kan zijn dat hij weer flipt, maar hopelijk hoor ik niets.Keuze 2: Reageren en zeggen het is je vergeven, maar ik wil niet meer van je horen. Gevolg kan zijn dat hij denkt, yes het is weer goed.Keuze 3: Zeggen donder op en laat me met rust. Gevolg kan ook hier zijn dat hij flipt.

Waar doe ik nu wijs aan? Eigenlijk wil ik helemaal niet reageren en ben ik boos dat ik gedwongen word hier weer over na te moeten denken.

Wat zouden jullie doen?
.
Dank je wel voor je reactie bubbles!

Ik heb niet gereageerd naar hem en dat ga ik dus ook niet doen.

De mail heb ik doorgestuurd naar een ander emailadres van mezelf waar ik niet zo vaak op kijk. Uitprinten is ook wel een goed idee.

Tja sommige mensen zijn echt gek. Vannacht heb ik gelukkig wel lekker geslapen.
Optie 1: niet reageren en als ie je daarna nog 'n keer lastig valt optie 3.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven