Gezondheid alle pijlers

Morgen stop ik met roken!

05-03-2013 18:53 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim vijftien jaar roken is het afgelopen. Morgen ga ik naar prostop en rook ik nooit meer.

Bij het idee alleen al krijg ik afkik verschijnselen maar het gaat lukken.

Ben het zo zat die vieze lucht en die behoefte aan die vieze peuk.

Iemand nog tips?
Ja, schaf een e-sigaret aan. Ik heb dat ook gedaan en ben na 21 jaar 1 pakje per dag binnen 1 week gestopt met roken.
Heb ik liggen,is dat handig na de prostop laser behandeling?
Nee, juist niet! Dan ben je dus niet van het roken af, maar je scheept jezelf af met een surrogaat.

Gewoon ervoor gaan marloeszje! Het is vooral een mindset, en als het een goede training is, krijgen ze die mindset echt wel in een dag omgevormd bij je. Dan nog is het lastig, maar is het vooral de gewoonte die je moet zien te verslaan, niet zozeer de verslaving. Want daar ben je eigenlijk al vanaf als je écht besluit te stoppen.

Succes hoor, het is echt heel fijn om niet meer te hoeven roken
Oh, het is laser? Dan raad ik je het boek De Opluchting van Jan Geurts aan. Voor mij althans was het heel goed om te weten wat een verslaving is en wat die met je doet. Allan Carr schijnt hetzelfde soort boek te zijn.
Niet dat ik wil beweren dat laser niet helpt natuurlijk, dat weet ik niet, maar wat ik zeg: die mindset is wel heel belangrijk.
Bedenk wat je gaat doen met het geld dat je uitspaart, goede stok achter de deur.
quote:Moosey schreef op 05 maart 2013 @ 18:57:

Nee, juist niet! Dan ben je dus niet van het roken af, maar je scheept jezelf af met een surrogaat.

Gewoon ervoor gaan marloeszje! Het is vooral een mindset, en als het een goede training is, krijgen ze die mindset echt wel in een dag omgevormd bij je. Dan nog is het lastig, maar is het vooral de gewoonte die je moet zien te verslaan, niet zozeer de verslaving. Want daar ben je eigenlijk al vanaf als je écht besluit te stoppen.

Succes hoor, het is echt heel fijn om niet meer te hoeven roken Nee hoor, je neemt drie soorten cartridges, en bouwt af. Ik ben er mee gestopt , binnen een week van het roken af, ook van het E roken hoor, gewoon helemaal NIET meer.
Als je trek hebt veel water drinken. Schijnt te helpen tegen de trek die maar effe duurt. Lollys, zoethout en kauwgom gebruiken is ook goed.
Zodra je behoefte krijgt aan een sigaret afleiding zoeken (kauwgom, endje wandelen, vriendin bellen etc)

Bedenk ook dat er in een sigaret veel verslavende stoffen zijn toegevoegd, dus dat het niet makkelijk zal worden.
o, en niet aan iedereen vertellen dat je met roken bent gestopt, want dan vraag iedereen hoe het gaat en is je aandacht weer bij de sigaret.

Zo weinig mogelijk aan het hele roken denken dus.
Zo krijg ik altijd verschrikkelijke trek als ik over een dieet lees
quote:waarbij schreef op 05 maart 2013 @ 19:03:

[...]

Nee hoor, je neemt drie soorten cartridges, en bouwt af. Ik ben er mee gestopt , binnen een week van het roken af, ook van het E roken hoor, gewoon helemaal NIET meer.

waarbij, mag ik vragen welke esigaret je gekocht hebt en eventueel waar?

Wil zelf graag dit jaar er voor gaan (stoppen), maar na tig mislukte op-wilskracht-pogingen, mislukte lasertherapie (rookte binnen 24 uur weer), allergie voor pleisters en afkeer van kauwgom, lijkt me de esigaret wel wat. Ken alleen niemand met ervaring helaas.
Ik ga er gewoon helemaal voor,ik wil geen stinkbom meer zijn. Ben alleen zo bang dat ik teveel ga snoepen en dus dicht groei,al de lekkere dingen dus het huis uit en veel fruit en worteltjes eten.
Sommige huisartsen schrijven ook voor een tijdje lichte antidepressiva voor. Mijn oom heeft van z'n arts tijdelijk lichte antidepressiva gekregen om te stoppen, het verminderde de ontwenningsverschijnselen en hielp om te stoppen. 'T is een gek idee maar als 't helpt, why not?
Dan ga ik je succes wensen
Ohhh, sorry Waarbij, ik begreep je verkeerd. Ik dacht dat je nu cartridges met 0% nicotine aan het smoken was en dat je vond dat je van het roken af was Superknap dat je het zo hebt gedaan. Je bouwt de nicotineverslaving zo wel geleidelijk af inderdaad, maar die is (vond ik) niet het hardnekkigst. Alles wat je met roken associeert (ontspanning, gezelligheid etc) vond ik moeilijker om vanaf te komen. Maar daar helpt zo'n boek dan weer gigantisch voor.
Boek ga ik maar even voor kijken,kan alle steun gebruiken.

Dank je zilvervlok.
Nou zet m op en denk maar aan die leuke laarsjes die je ergens gezien hebt die je van dat geld dan mooi kunt kopen.
Ik ben nu een maand gestopt na 28 jaar een pakje per dag te hebben gerookt. Eerdere pogingen liepen op niks uit, altijd een gevecht. Gebruik wel pleisters om de lichamelijke afkickverschijnselen te onderdrukken.

Nu ? Totaal nergens last van, af en toe een dipdag maar dat is het dan ook. Op een of andere manier heb ik de knop/klik gevonden. Het is voor iedereen anders wat de klik/knop is

Mijn tips voor jou:

- schrijf al je motivaties op !

- schrijf een brief van jezelf als roker naar jezelf als niet roker.

- schrijf je in op stoprokenblog

- besef dat die ene sigaret niet bestaat, er hangt een complete verslaving achter die ene sigaret.

- besef dat een sigaret niets toevoegt, het verandert niets en vermindert geen stress (sterker nog roken werkt stressverhogend). Je hebt jezelf wijsgemaakt dat roken ontspannend is, dat is het NIET. Je rookt de ontwenningsverschijnselen weg wat je een gevoel van ontspanning geeft (dopamine aanmaak).

- ga eens lezen op nederland stopt om te lezen wat roken eigenlijk is (niet meer dan het onderdrukken van ontwenningsverschijnselen)

- een sigaret roken gaat vaak gepaard met uitstellen van emotie (boosheid, verdriet, geluk) Probeer dit los te koppelen

Die sigaret haalt de emotie niet weg.

Succes !
Ja, wat eerder gezegd werd; het is meer de gewoonte dan de verslaving waar je van af moet. Ik had in t begin veel momenten dat ik dacht 'goh, vroeger had ik nu gerookt... Getver! Nu een kopje thee/blokje om/wat dan ook.

Ik merkte dat ik op t werk ook de kleine rookpauzes miste, ben toen gewoon wat vaker naar de wc gegaan.. Slokje water, bemoedigende woorden in de spiegel en er weer tegen aan.

Misschien leuk om vanavond te googlen wat voor ranzige en aparte stoffen er in je peuk zitten. Dan sta je morgen misschien te popelen om er van af te zijn!

Veel succes, joh !
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Succes!
Ja en?
quote:waarbij schreef op 05 maart 2013 @ 18:54:

Ja, schaf een e-sigaret aan. Ik heb dat ook gedaan en ben na 21 jaar 1 pakje per dag binnen 1 week gestopt met roken.Goed idee. Welke e-sigaret gebruikte je?
quote:kimberlee schreef op 05 maart 2013 @ 20:06:Misschien leuk om vanavond te googlen wat voor ranzige en aparte stoffen er in je peuk zitten. Dan sta je morgen misschien te popelen om er van af te zijn!

Veel succes, joh !Ja! Of op YouTube naar die lekkere door teer en nicotine zwartgeblakerde longen kijken! :-D Elke dag mee confronteren, het MOET gewoon werken!
Ik ben 13 maanden geleden ook gestopt met roken, cold turkey.

Elke dag als ik thuis kom merk ik op hoe lekker mijn huis nu ruikt, hoe lekker mijn kleren nu ruiken en merk ik des te meer op hoe erg rokers stinken. Echt hoor, ik schaam me nu als ik bedenk hoe ik gestonken moet hebben na een sigaret en dacht dat een kauwgum en een deo'tje genoeg waren om de geur te maskeren.

En denk eens aan al dat geld wat je bespaard!!

Ik kan alleen maar voordelen bedenken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven