Gezondheid alle pijlers

muggenbult op ooglid

11-08-2012 08:26 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben vannacht door mug geprikt. Precies op m'n ooglid. T ziet er nu niet uit!!! Heel dik en t hangt.. Wat doe ik eraan om dit zo snel mogelijk te laten verdwijnen???

Gr. Jolyn
Heb ik vorig jaar ook een keer gehad ik leek wel een monster (okay op het moment zelf niet leuk)

Je kunt een washandje btje nat maken en even in de vriezer leggen of koelen met een koel elementje oid (wel een handdoek ertussen niet rechtstreeks erop!) En je zult zien dat het in de loop van de dag sowieso wel wegtrekt... Met een dag of 2 is het bijna verdwenen. Maar het is wel schrikken ja om zo wakker te worden...
Bedankt voor je tips. Het ziet er echt verschrikkelijk uit ja!! En ik ook nog eens een keer niets meer met gat ook. Zit helemaal dicht!
Behalve wat koelen kun je niet veel doen. Het is een vervelende plek en het kist tijd tot de zwelling weg is.

Sterkte.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:jolyn schreef op 11 augustus 2012 @ 08:36:

Bedankt voor je tips. Het ziet er echt verschrikkelijk uit ja!! En ik ook nog eens een keer niets meer met gat ook. Zit helemaal dicht!Watte??
Had ik ook, zwelling trok weg in de loop van de dag. Helaas werd ik de volgende ochtend wakker met een blauw en paars ooglid. Andere oog ook maar blauw en paarse oogschaduw opgedaan en het viel niemand op
Ik heb dat ieder jaar wel een keertje (lekkere oogleden, blijkbaar :P) Inderdaad goed koelen, dan zie je er niks meer van. Je blijft het wel de hele dag een beetje voelen, maar niet aankomen of wrijven! En niet in de sauna gaan zitten ofzo ;)
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Volgens mij ziet ze ook nog eens een keer niets met dat oog...quote:ladytruckster schreef op 11 augustus 2012 @ 09:16:

[...]

Watte??
Laatst had ik een muggenbult net onder mijn oog, een schijfje komkommer hielp wel enigszins, dat verkoelt. De volgende dag was de bult zo goed als weg maar het voelde nog twee dagen alsof iemand me een blauw oog had geslagen.
verba volant, scripta manent.
Ik zou een doosje cetirizine kopen bij lidl of aldi.
it's a big club and you ain't in it
Van die hooikoorts tabletjes halen ook. 7 voor een euro en er daar vandaag een en morgen een van nemen

Antihistamine is dat en bij mij nemen reacties daardoor snel af.

Voor die euro kun je t altijd proberen

(ook muggenbulten, ik slik het tegen m'n zonneallergie maar merk dat ik geen muggenbulten heb als ik het neem en als ik er een heb is ie veel sneller weg)
Internagelaktisch
(bij de Lidl halen dus.. Etos etc zijn iets duurder maar werken ook prima)
Internagelaktisch
Bedankt voor de tips! M'n oog is nog steeds gezwollen maar hij kan wel iets meer open. Heb vanmorgen een uur met een in theedoek verpakte ijsklont op m'n oog gezeten. Nu zo naar de drogist histamine tabletjes halen..
Anti histamine ;)
Internagelaktisch
Ik heb het gehad op mijn 14. In de tent op de camping. Oooh ik zag er uit zeg, wat een monster was ik. En zo voelde ik mij ook.

Schaamde me dood ( puber he). Wilde niemand zien die dag. Maar ja, had net een vakantievriendje en we zouden gaan pucknucken. Was toen niet grappig, nu kan ik er om lachen ( vooral om de foto's haha).

Ben sindsdien wel altijd nog bang weer gestoken te worden daar, zodra ik een mug hoor snachts stop ik.mijn hoofd onder de deken.

Succes to.
Zo, heb deet, anti histamine tabletjes en één of ander fijn zalfje tegen de jeuk gekocht vandaag. Oog is een stuk beter maar zwelling is nog niet helemaal weg. En vanavond voor het slapen gaan eerst m'n slaapkamer inspecteren op muggenbeesten..

Tnx allemaal!!
Ik wilde jullie nog even laten delen in mijn nieuwe aanwinst:

Wisten jullie dat muggen blijkbaar ook in je lip kunnen steken?

Nou, ik ook niet. Sinds vanochtend wel... 't Is vast goedkoper dan plastische chirurgie, maar zo lastig recht te krijgen.
Haha, op je lip! Ook fijn..!
quote:italie_meisje schreef op 11 augustus 2012 @ 12:16:

Ik heb het gehad op mijn 14. In de tent op de camping. Oooh ik zag er uit zeg, wat een monster was ik. En zo voelde ik mij ook.

Schaamde me dood ( puber he). Wilde niemand zien die dag. Maar ja, had net een vakantievriendje en we zouden gaan pucknucken. Was toen niet grappig, nu kan ik er om lachen ( vooral om de foto's haha).

Ben sindsdien wel altijd nog bang weer gestoken te worden daar, zodra ik een mug hoor snachts stop ik.mijn hoofd onder de deken.

Succes to.Hoe herkenbaar. Ik ben vroeger eens in mijn oog gestoken door zo'n rotbeest en durf nu dus niet boven de lakens te liggen als er eentje zit. Daarbij smeer ik de huid rond mijn ogen grondig in met autan. Overal mogen ze steken maar niet daar. Anithistamine werkt idd super tegen de bulten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven