Gezondheid alle pijlers

Mycrigynon 30

01-10-2011 19:44 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

ik ben begonnen met de pil, voor de eerste keer in me leven ben 25 jaar. vannacht om 1.00 werd ik ongesteld, heb meteen de eerste pil geslikt. Volgens de dok moet je de pil tien dagen blijven slikken tot ie veilig is. Ik begrijp geod dat ze bedoeld, 10 pillen= 10 dagen slikken?

9 oktober heb ik afgesproken met me vriendje, we zien elkaar niet vaak, als je mee telt zul je zien dat ik op die dag juist aan de 9e pil toe ben. Is de 9e dag dan onveilig? Ik wil natuurlijk geen risicos nemen. Maar eregns anders op internet stond dat die pil na een week al veilig is.

groetjes
Het is Microgynon.

Als je begint op de 1e dag van je menstruatie is hij meteen veilig volgens mij. Lees even je bijsluiter, daar staat het allemaal in.
Mijn pil is na 7 dagen al veilig (staat in de gebruiksaanwijzing).

Edit,..
Ik dacht ook na een week. Maar als je geen risico wil dan gebruik je toch een condoom erbij? Is het in iig veilig.
linna dat dacht ik ook. Heb ook nog nooit gehoord dat je moet beginnen als je ongesteld bent, dacht ook erna
Volgens de bijsluiter is het pas na een week veilig als je NIET op de eerste dag van je menstruatie begint. Er staat niets over de veiligheid als je meteen op de eerste dag begint. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en een condoom gebruiken, dan zit je nooit fout.
quote:kwarktaartje schreef op 01 oktober 2011 @ 19:50:

linna dat dacht ik ook. Heb ook nog nooit gehoord dat je moet beginnen als je ongesteld bent, dacht ook ernaBlijkbaar is het niet waar (terwijl het d8 ik wel ergens gelezen heb) maar goed volgens http://www.sexwoordenboek.nl/pil_innemen.html moet het wel tijdens je menstuatie....
Ik zou nog even een condoom gebruiken en kijken hoe je op de pil reageert. Microgynon 30 was voor mij een te zwakke pil en ik kreeg dan ook regelmatig doorbraakbloedingen, was er niet erg gerust op. Ben later over gestapt naar Micrgynon 50 en die was wel sterk genoeg.
En in de bijsluiter van de microgynon30 staat:

Wanneer beginnen?

De werking begint meteen vanaf de eerste tablet. Om zeker te zijn van een betrouwbare anticonceptie moet u de eerste keer beginnen met slikken op de eerste dag van de menstruatie. Kies hiervoor de eerste dag dat de menstruatie goed doorzet. Sommige vrouwen hebben namelijk daarvoor een aantal dagen last van licht bloedverlies (‘spotting’).

Het zou dus meteen veilig zijn, maar als je arts het over tien dagen heeft, zal dat vast een zekerheidsdingetje zijn. Dus ja, als je zo min mogelijk risico wilt kopen zwanger te worden zou ik dat advies toch maar opvolgen, al zou het volgens de bijsluiter niet hoeven.
Goh, maar ja is ook al jaren geleden dat ik begonnen ben.
quote:kwarktaartje schreef op 01 oktober 2011 @ 19:56:

Goh, maar ja is ook al jaren geleden dat ik begonnen ben.Daarom bij mij ook! Misschien is het ondertussen veranderd? Ik heb nu idd mijn bijsluiter erbij gepakt en daar staat het ook in...
quote:Cateautje schreef op 01 oktober 2011 @ 19:55:

Ik zou nog even een condoom gebruiken en kijken hoe je op de pil reageert. Microgynon 30 was voor mij een te zwakke pil en ik kreeg dan ook regelmatig doorbraakbloedingen, was er niet erg gerust op. Ben later over gestapt naar Micrgynon 50 en die was wel sterk genoeg.

heb zelf dezelfde ervaring met Microgynon 30, heb nu 50.

Trouwens, doorbraakbloedingen kunnen ook betekenen dat je NIET beschermd bent. Collega is zo zwanger geworden.

Safety first, dan die keer maar met condoom erbij, weet je zeker dat er niks kan gebeuren.
Je moet met alle pillen beginnen op de 1e dag van de officiele menstruatie. Dus niet meteen bij het 1e spoortje bloed, maar als het echt lekker stroomt zeg maar

Ah joh, condoom, ook niet zo;n nat gebeuren naderhand.

Mss heb je wel hoofdpijn 9 okt..
ik heb de bijsluiter gelezen en ja ik heb t ook gezien van de doorbraakbloedingen. Ik ben altijd vanaf de eerste dat aan het bloeden, heb geen last van 'spotting', over spotting sprak de dok idd.

Hoe weet je wannner de pil te zwak is? heeft dat ook met je lichaamsbouw/ gewizht te maken? Ik ben 1.60 en weeg 47 K.

ja idd 9 oktober hoofdpijn. Pfffff we staan allebei op knappen, hebben nu ongeveer 4 maanden. We hebben over condoom gepraat, maar vinden t beiden niet lekker. Dus t lijkt me dat we dan maar weer geduld gaan oefenen. Het is een schat daar gaat ie niet moeilijk over doen. Die paar dagen kunnen er ook nog wel bij. (we zien elkaar niet vaak, dus het is 9 oktober of weer een hele tijd later.)
Wacht gewoon even een maandje dan weet je het zeker! Liever te lang wacht dan zwanger toch
Bijsluiter goed lezen. Eerste dag van de menstruatie beginnen met de Microgynon is meteen veilig. Hebben jullie geen van beide een SOA dan kan je zonder condoom sexen. Begin je niet op de eerste dag maar wel tijdens je menstuatie, dan is de pil pas na 7 dagen (pillen) veilig. Buiten je menstuatie beginnen met de pil betekent dat je pas NA het einde van je eerst volgende menstuatie veilig bent.
Even off-topic. Toen ik aan de microgynon begon, moest mijn lichaam er heel erg aan wennen. Echt niet dat ik op dat moment behoefte had aan sex. Maar dat kan per persoon verschillen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven