Gezondheid alle pijlers

nagellakremover in alcohol

07-11-2013 13:38 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een hele rare situatie..

mijn beste vriendin heeft een slechte relatie met haar stiefmoeder.

Nu heeft ze een fles 43 gekocht en een week later wilde ze er weer uit drinken.. ze opende de dop en tot haar stomme verbazing rook ze nagellak remover!

Ze durfde niet meer te drinken.. en de angstvallige gedachten kwam naam boven dat haar stiefmoeder dit misschien gedaan kon hebben. Ik heb het zelf geroken en t stonk verschrikkelijk! Ze heeft vaket last gehad van darm en maag problemen zonder dat ze ooit een aanleiding gevonden hebben hoe dit veroorzaakt is. Ik heb al contact voor haar opgenomen met mijn huisarts maar het is te lang geleden om de alcohol nu nog te laten testen op de remover.

Heeft iemand suggesties of ideeën waar ik de alcohol kan laten testen mocht het weer voorkomen? Ze gaat zowiezo een webcam in haar kamer plaatsen.
Holy shit..
Amai...
You know how I know? Because I reeaally think so!
Misschien eens gaan praten met haar vader of met de politie?
Heftig...
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Geloof dit verhaal pas als je straks komt vertellen dat ze ook het hele huis schoon moet maken en niet mee mag naar de disco met haar stiefzusjes
Tis geen stiefmoeder klassieker... zo klinkt t misschien .. tips zijn welkom.. politie is nog geen optie want bewijs is er niet.... helaas..
Want ze heeft die fles 43 direct weggegooid? Vriendin zou in ieder geval aan tafel de rest van het gezin even kunnen vragen of iemand iets met die fles heeft gedaan.
Nee ze heeft t al gevraagd aan haar broer die er wel is is.. maar meer zijn er niet.. maar niemand die sdit toe gaat geven neem ik aan.. zou een slechte grap zijn.. en de fles heeft ze nog.. heb al gezegd dat ze een nieuwe moet kopen en zogenaamd moet trakteren savonds en haar reactie moet bekijken..
Waarom heeft ze haar stiefheks niet een drankje aangeboden?
verba volant, scripta manent.
Oja en ze drinkt zelf geen alcohol..
Vreemd verhaal.

Als het waar zou zijn en ze de fles nog heeft, zou ik niet weten waarom je het niet meer kan laten testen op aceton (dat geeft nagellak remover de sterke geur). Alleen geen idee waar. Dat is overigens geen vraag voor een huisarts maar voor een chemicus.
Misschien is er voor het stoken van het drankje isopropyl alcohol gebruikt, in dat geval mag de fabrikant de deuren voorgoed sluiten.
verba volant, scripta manent.
In apotheek een setje teststrips kopen die bedoeld zijn voor het aantonen van ketonen in urine ( voor de suikerzieke medemens) wellicht is dit een eenvoudige en goedkope methode.

ketonen en en aceton lijken chemisch op elkaar.
quote:mij13, 25 minuten geleden

Nee ze heeft t al gevraagd aan haar broer die er wel is is.. maar meer zijn er niet.. maar niemand die sdit toe gaat geven neem ik aan.. zou een slechte grap zijn.. en de fles heeft ze nog.. heb al gezegd dat ze een nieuwe moet kopen en zogenaamd moet trakteren savonds en haar reactie moet bekijken..Lijkt me een goed plan.
Als iemand isopropylalcohol heeft gebruikt om dit te stoken, is hij echt bijzonder achterlijk geweest. Dat ruikt ook totaal anders dan aceton.

Waarom denkt ze dat haar schoonmoeder aceton in een fles zou doen? Dat is toch een volkomen belachelijke redenering? En waarom zou JIJ daarvoor naar jouw huisarts moeten?

Aceton an sich is ook niet zo vreselijk giftig, anders mocht je het ook niet kopen in de nagellakremover.
quote:sehnsucht schreef op 07 november 2013 @ 14:56:

In apotheek een setje teststrips kopen die bedoeld zijn voor het aantonen van ketonen in urine ( voor de suikerzieke medemens) wellicht is dit een eenvoudige en goedkope methode.

ketonen en en aceton lijken chemisch op elkaar.Aceton is een keton. Die teststrips zijn bedoeld om aceton aan te tonen, het is namelijk een lichaamseigen stof. Mensen met diabetes kunnen er teveel van produceren en dan wordt het een probleem.
quote:fiool schreef op 07 november 2013 @ 15:02:

[...]

Aceton is een keton. Die teststrips zijn bedoeld om aceton aan te tonen, het is namelijk een lichaamseigen stof. Mensen met diabetes kunnen er teveel van produceren en dan wordt het een probleem.Dus bruikbaar om te kijken of de fles likeur aceton bevat?
zou kunnen. De strips zijn gemaakt om lage concentraties aan te tonen, dus als de geur zo sterk is dat het opvalt bij het openen van de fles, moet dat wel werken.
Nou TO voor een paar euro weet je het nog voor het avondeten.

Ben benieuwd
quote:Aceitunas schreef op 07 november 2013 @ 14:38:

Vreemd verhaal.

Als het waar zou zijn en ze de fles nog heeft, zou ik niet weten waarom je het niet meer kan laten testen op aceton (dat geeft nagellak remover de sterke geur). Alleen geen idee waar. Dat is overigens geen vraag voor een huisarts maar voor een chemicus.Heb met een drugslijn 09001995 gebelt en die konden het helaas niet testen voor me.. en mijn huisarts gebeld omdat haar huisarts een ass is.. en heb gevraagd of hij wist of t getest kon worden aangeziwn ik niwt weet waar we terrecht kunnen.. aceton is een vluchtig product en dus vervliegd het erg snel en zal het kort na de menging gechechekt moeten worden (aldus de huisarts) kan zijn dat hij het fout heeft vandaag deze vragen
Als je de fles dicht houdt, vervliegt de aceton niet. Zo hard gaat dat trouwens ook niet. Het is niet vluchtiger dan alcohol.
Als ik mijn nagellakremover flesje open laat staan, ruikt het morgen nog steeds zo, en mijn prullenbakje in de badkamer heeft nog steeds de geur van aceton erin zitten van de watjes die ik ooit erin heb gegooid.

Geloof het nog steeds niet
quote:mij13 schreef op 07 november 2013 @ 15:13:

[...]

Heb met een drugslijn 09001995 gebelt en die konden het helaas niet testen voor me.. en mijn huisarts gebeld omdat haar huisarts een ass is.. en heb gevraagd of hij wist of t getest kon worden aangeziwn ik niwt weet waar we terrecht kunnen.. aceton is een vluchtig product en dus vervliegd het erg snel en zal het kort na de menging gechechekt moeten worden (aldus de huisarts) kan zijn dat hij het fout heeft vandaag deze vragen

Onzin, Als er een flinke scheut aceton is toegevoegd aan de drank vind je dat echt wel terug. Ik vind het alleen een vreemd verhaal dat iemand je zou willen vergiftigen met aceton. Ten eerste, je ruikt het direct en als je het toch zou drinken zou je het meteen doorhebben en uitspugen; het is smerig en brand in je mond.

Ten tweede is aceton niet erg giftig, het is gewoon geen geschikte keus als vergif.

Misschien is stiefmoeder een stiekeme alcoholiste die stiekem uit de fles drinkt en het weer aanvult met iets anders?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven