Gezondheid alle pijlers

nerveus voor morgen

02-08-2015 21:41 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
pff moet ff van me afschrijven.

morgen wordt er onder algehele narcose een stukje placenta weggehaald dat na de miskraam is blijven zitten. de verloskundige wilde eerst afwachten of het vanzelf wegging maar dat ging het niet.

toen hebben ze het geprobeerd met een diagnostische hysteroscopie maar dit is niet gelukt en nu moet ik morgen om 10 uur me melden bij de dagopname.

en ik ben blij dat er na 2 maand gewacht en onzekerheid een eind aan komt.

maar ik ben zooo nerveus bah... voel me de hele dag al onrustig. heb mezelf bezig gehouden met het huishouden maar het huis is nu brandschoon en nu wordt ik gek van mezelf.

ben 2,5 maand terug ook geopereerd maar dan aan wat anders en dat ging met een ruggeprik. en ik weet wat er ongeveer gaat gebeuren maar toch ben ik nerveus.

mijn vriend is al naar bed want die voelt zich niet zo lekker en wil morgen wel fit zijn om voor mij te zorgen.

en ik wil nog even wakker blijven zodat ik later nog wat kan eten omdat ik me morgen moet melden maar hoe ga ik die tijd doorbrengen en hoe ga ik in slaap komen...

sorry voor de klaagzang maar moest er even uit.
Life is like an hourglass glued to the table.
Het is helemaal geen klaagzang het is toch een behoorlijke ingreep die moet ondergaan. Ben je al eens vaker onder narcose geweest?
nee ik zou de vorige keer onder narcose gaan maar dat werd op het laatste moment een ruggenprik dus geen idee wat ik joet verwachten behalve wat het foldertje zegt dan.

vind de narcose opzich ook een heel eng idee
wat naar van je miskraam. Logisch dat je er wakker om ligt, dit maak je tenslotte niet elke dag mee. Je zit vol onzekerheden en vragen. En nu komt er letterlijk een einde na een hele nare, onzekere periode. Dat is ook veel om te verwerken.

Ook morgen gaat voorbij...heel veel sterkte!!
Probeer een boek te lezen of maak nog even een korte wandeling voor het slapen gaan. Daarna een lange warme douche en hopelijk kan je een beetje slapen.

Sterkte

De laatste keer dat ik een narcose kreeg kan ik me er helemaal niets meer van herinneren omdat ik eerst een slaappil mocht innemen die me al onder zeil bracht. En toen ik kind was ook eens narcose gehad maar dat was een injectie en verder dan tot 3 kwam ik niet met tellen.

Dus veel sterkte gewenst morgen en wees voor de narcose maar niet al te bang.
Sterkte. Hopelijk gaat bij jou de narcose hetzelfde als bij mij: geen greintje last. En lief dat je vriend morgen voor je zorgt, want je zult wel een dagje in bed moeten blijven denk ik?
Wat naar van je miskraam

Natuurlijk is het spannend en eng. Ik ben vorig jaar ook geopereerd. Voor iets heel anders maar ik keek ook zo op tegen de narcose. En het viel me zo ontzettend mee, heel fijn. Gewoon aangeven dat je het spannend vindt, zodat ze goed uit kunnen leggen wat ze gaan doen en wat er gaat gebeuren. Dat scheelde bij mij al een hoop. Ik hoop dat je nog een beetje slaap kan vatten en dat morgen alles goed gaat.
Veel sterkte!

Het voordeel van narcose is dat je dit in elk geval niet bewust mee hoeft te maken, al is dat natuurlijk een heel schrale troost...

Dat je zenuwachtig en bang bent, dat snap ik. Is er iets anders dat je nog even bezig kan houden? Strijken, kast opruimen, binnenkant van de keukenkastjes? Even wandelen? Boek of film?

Morgen om deze tijd heb je het achter de rug, ik hoop dat het je mee gaat vallen!

(Moet haast wel als je er zo tegenop ziet)
ja ga er van uit dat ik morgen niet veel kan verder mag wel direct naar huis morgen. en heb tot vrijdag vrij van mijn werk.

ik ga denk ik inderdaad maar een boek lezen.

fijn dat de narcose jullie is meegevalllen! en vragen om goede uitleg is ook een goede tip!

de miskraam zelf hebben we al wel een plekje kunnen geven de nasleep is alleen erg vervelend. ik had namelijk een week na mijn operatie van 2.5 maand geleden een postitieve test in handen en door die operatie is dat mis gegaan dus ik weet hoe het komt en het was heel verdrietig dat het mis ging maar we hebben iig een oorzaak.
Sterkte morgen Peach
Life is a fairytale told by an idiot
Het enige positieve is Peach: het "probleem" ligt niet bij jou maar de omstandigheden... Ik hoop dat dit je sterkt bij een volgende poging wanneer je daar aan toe bent.
Je klaagt niet, kan me heel goed voorstellen dat je nerveus bent! Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer voor nu toch wat te ontspannen met bijvoorbeeld een boek, wandelingetje, serie, wat je maar fijn vindt..

Kom je vooral sterkte wensen en je een knuffel geven!
Sterkte morgen Peach en voor jou een virtuele knuffel
Enjoy the little things in life
, sterkte voor morgen. Het is fijn dat het onder narcose gebeurt, als het goed is krijg je er niets van mee.
Ik heb eenmaal een narcose gehad als volwassene en dat vond ik weinig bijzonder. Het vervelendste eraan was het wachten zonder bril/lenzen (die heb ik nogal nodig) en het infuus krijgen. In de OK moest ik geloof ik aan iets leuks denken, waarop ik heel stoer nog een bijdehante grap maakte en toen was ik weg. Vervolgens werd ik wakker. Het eerste wat ik me kan herinneren was dat ik graag wilde weten hoe laat het was, Dat was toch mogelijk een poging om me te heroriënteren na verloren tijd. Daarna duurde het nog even voor ik echt bij was, maar dat was denk ik vooral de morfine.

Alles bij elkaar was het dus geen hele vervelende ervaring, hooguit een beetje raar.
Allereerst erg verdrietig wat de oorzaak van je operatie is. Heel veel sterkte met het verwerken daarvan! Maar om je een hart onder de riem te steken: ik ben een poosje terug ongepland geopereerd (via de eerste hulp binnengekomen) en is mij ook super meegevallen. Ging vrij snel allemaal. Eind vd ochtend nog bij de huisarts en rond 20.00 uur richting OK. Ik heb het over me heen laten komen maar in de OK kwam de spanning er toch uit. Was nog nooit eerder onder narcose geweest en vond het hardstikke eng om de controle los te laten. Was ook net moeder geworden dus hormonen en alles erbij. Viel huilend in slaap en werd huilend weer wakker. Maar had een hele lieve verpleegster op de uitslaapkamer en op wat misselijkheid en pijn van de wond zelf heb ik er verder echt helemaal geen last van gehad. Stond de volgende dag alweer (kraam)visite te vermaken. Aangezien jou operatie gepland is zou ik inderdaad veel vragen stellen en desnoods een kalmeringstablet te vragen vooraf. Succes!
Het komt wel goed

Ik ben zelf een paar weken terug ook onder narcose geopereerd. Ik zag er enorm tegenop maar het is mij ook erg meegevallen. Ik heb nog nooit zo lekker geslapen en ik had het gevoel dat ik eigenlijk meteen weer wakker werd, lekker warm in een bedje.

Succes morgen!
dames bedankt voor de lieve woorden!

ben al iets rustiger nu.

ik ben nu even een broodje aan het eten en ga dan proberen te slapen!
Sterkte morgen
quote:Badzeep schreef op 02 augustus 2015 @ 22:40:

Het komt wel goed

Ik ben zelf een paar weken terug ook onder narcose geopereerd. Ik zag er enorm tegenop maar het is mij ook erg meegevallen. Ik heb nog nooit zo lekker geslapen en ik had het gevoel dat ik eigenlijk meteen weer wakker werd, lekker warm in een bedje.

Succes morgen!

Het is alweer heel wat jaren geleden dat ik na een miskraam alsnog een curettage onder narcose heb gehad. Voor mij ook de eerste keer onder narcose, en ik weet dat het eerste dat ik gezegd heb wat ik me kan herinneren na de ingreep was dat ik zo lekker geslapen had. De verpleegkundige antwoordde dat ik dan nog maar even lekker verder moest gaan slapen. Ik heb echt nog een hele tijd terug verlangd naar dat gevoel van heel diep en lekker slapen.

Sterkte morgen TO, ik hoop dat het meevalt en je net zo lekker 'slaapt' als ik toen deed.
Hey Peach, wat naar dat je je zo voelt. Hoop dat je de rust nu een beetje vast kan houden. Sterkte morgen!
Sterkte morgen TO
Je slaapt ongetwijfeld al nu, maar mocht je je morgen nog zorgen maken om de narcose is dat echt niet nodig. Ik ben zelf als volwassenen 2 keer onder narcose geweest en ik vond het eigenlijk vooral heel snel in slaap vallen. Het nuchter moeten zijn vond ik vervelender dan de hele narcose. Ik werd een beetje gedesoriënteerd wakker omdat ik niet begreep waar ik was (je wordt tijdens de narcose natuurlijk van de operatie kamer verplaatst zonder dat je dat mee krijgt), maar dat is ook zo weer voorbij. Maak je over de narcose maar geen zorgen, komt helemaal goed.

Ik hoop dat je een beetje goed slaapt en sterkte morgen.
Geen ervaring..mijn operaties waren met zenuwblokkades ipv ruggeprik. Heb ook een kalmerend iets gekregen..dat vond ik wel fijn. Anders maakte ik alles zo bewust mee. Das voordeel van narcose..( deden ze bij mijn operaties liever niet)

Maar hart onder de riem. Lijkt me heel normaal dat je nerveus bent. Ik wens je veel sterkte. Kan me voorstellen dat fijn is om achter de rug te hebben..kun je verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven