Gezondheid alle pijlers

Neus correctie Turkije

21-01-2020 14:18 130 berichten
Ik ben al geruime tijd op zoek naar een goede arts in Turkije. Online heb ik al rondgekeken, maar het zijn veelal oude topics en oude prijzen. Ik ben benieuwd of er dames zijn, welke zich hebben laten opereren en of iemand kennen die zich hebben laten helpen. Ging dit via een Nederlandse organisatie/contactpersoon of rechtstreeks via een Turkse arts. In Nederland ben ik jaren geleden geholpen en deze arts heeft mijn neus echt verpest. Ik ben dus voorzichtig en wil dus goed rondkijken, voordat ik actie onderneem. Ik heb daarbij de indruk dat Turkse artsen beter zijn als Nederlandse artsen. Daarbij scheelt de prijs ook enorm.
anoniem_64b9896d19796 wijzigde dit bericht op 21-01-2020 14:25
Reden: .
0.16% gewijzigd
suicideblond schreef:
21-01-2020 15:10
Turkse artsen zijn echt nosejobs experts. Omdat in Turkije plastische chirurgie echt heel veel word uitgevoerd.
En ze spreken gewoon Engels hoor. Is geen 3e wereldland.
Ik zou gaan voor de grote privaat ziekenhuizen of klinieken in Istanbul. Die hebben allemaal topartsen.
Dank je wel. Dit bedoel ik dus.
Ik kijk al langer rond en hoor dit zoveel, maar ken dus weinig mensen die echt een goede arts kennen in een privaat ziekenhuis/kliniek.
vivagirl2013 schreef:
21-01-2020 15:18
Ja, ik besef al te goed dat er Nederlandse artsen zijn. Ik heb mijn neus al door een erkende Nederlandse arts laten doen, maar deze heeft mij neus dusdanig verpest dat het er niet normaal uit ziet. Hij heeft het zelf ook erkend en durft het niet aan om het te corrigeren. Niet dat ik dit nog wil. Andere Nederlandse artsen komen met een oplossing, die ik niet zie zitten qua vorm, gezien het prutserige werk van de voorganger. Het zal dan heel hoekig worden. Niet mijn keuze voor een neus.
Waarom denk je dat een Turkse arts wel kan wat geen Nederlandse chirurg kan of aandurft?
Rosalind schreef:
21-01-2020 15:21
Waarom denk je dat een Turkse arts wel kan wat geen Nederlandse chirurg kan of aandurft?
Wat ik gezien heb bij Nederlandse artsen is dat de vorm vaak hoekig en onnatuurlijk gevormd wordt. Bij Turkse artsen zag dit er natuurlijker uit. Dit wordt ook erkend door Nederlandse artsen. Dus vandaar mijn zoektocht in Turkije.
Alle reacties Link kopieren
suicideblond schreef:
21-01-2020 15:10
Turkse artsen zijn echt nosejobs experts. Omdat in Turkije plastische chirurgie echt heel veel word uitgevoerd.
En ze spreken gewoon Engels hoor. Is geen 3e wereldland.
Ik zou gaan voor de grote privaat ziekenhuizen of klinieken in Istanbul. Die hebben allemaal topartsen.
En ook dat valt reuze mee. Turkije staat niet eens in de top tien. Prima als je voor een habbekrats aan je wil laten sleutelen, dat ophemelen is echter nergens voor nodig.

https://www.statista.com/statistics/293 ... y-country/
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij af in hoeverre jouw neus verprutst is door een arts. Ik vermoed dat jij een onrealistische wens hebt en dat het jou is tegengevallen dat jij er misschien niet uit bent komen te zien als bijvoorbeeld een Kim K. Of Negin. Dat het dus niets met het werk van de arts te maken heeft, maar met jouw schoonheidsideaal. Hoeveel werk van Nederlands artsen heb je gezien? En hoeveel van Turkse artsen? Je hebt het van horen zeggen neem ik aan? Of via Instagrammodellen die gefotoshopte foto’s plaatsen?
Ammiedammie schreef:
21-01-2020 18:02
Ik vraag mij af in hoeverre jouw neus verprutst is door een arts. Ik vermoed dat jij een onrealistische wens hebt en dat het jou is tegengevallen dat jij er misschien niet uit bent komen te zien als bijvoorbeeld een Kim K. Of Negin. Dat het dus niets met het werk van de arts te maken heeft, maar met jouw schoonheidsideaal. Hoeveel werk van Nederlands artsen heb je gezien? En hoeveel van Turkse artsen? Je hebt het van horen zeggen neem ik aan? Of via Instagrammodellen die gefotoshopte foto’s plaatsen?
Misschien moet je eens mijn voorgaande berichten beter lezen. Het heeft niets met mijn onrealistische wens te maken. Ik ben al bij meerdere artsen geweest en die wisten niet wat ze zagen en wilde zich er niet aan wagen of er iets van maken, wat ik dus niet wil. Een soort van hoekig wipneus. Dit is niet wat bij mij past en niet natuurlijk. Heb jij hoekige neuzen gezien bij mensen? En dan bedoel ik dus kraakbeen wat recht afbuigt ipv rond. Zoals ik al zei ik ben al een langere tijd bezig met mijn zoektocht om het gepruts aan mijn neus te laten verbeteren. Ik hoef geen designer neus en zal die ook nooit krijgen. Zo realistisch ben ik wel.

Ik heb bij Turkse en Nederlandse artsen evenveel gezien, maar zie en lees ook graag ervaringen van andere mensen. Vandaar mijn vraag!
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
21-01-2020 14:39
En dan valt je neus er in de tweede week af, als je weer in Nederland bent.
:purple:
Ik zou dat noooooit aandurven in het buitenland, zelfs in NL al amper. Na grondig vooronderzoek maar liever helemaal NIET. Alleen is dat voor jou geen optie lees ik.
Ik wens je heel veel succes en wijsheid bij je zoektocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens gezien dat Imed Istanbul reizen organiseerd vanuit nl.

Of het betrouwbaar is geen idee!
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Als Nederlandse artsen zich er niet aan willen wagen, dan zou je moeten accepteren dat dit de neus is waarmee je het moet doen. Je weer laten opereren in een ander land is zeer onverstandig. Je wilt dat doen vanwege de kosten en de manier waarop het wordt gedaan. Dan ben je niet goed bezig, want je weet al dat het onbegonnen werk is.
Je zegt serieus te werk te gaan, maar ik snap werkelijk niet dat je navraag gaat doen op het Viva forum en naar Turkije wilt. Het is vragen om problemen. Ik vraag mij af wat het werkelijke verhaal is. Ik geloof er niets van dat je meerdere artsen in Nederland om advies hebt gevraagd en weet dat het in Turkije beter is. Ik geloof er ook niets van dat je neus in NL verprutst is, want dan zou een gemiddeld mens het oplossen met een arts en er een zaak van maken. Bijna niemand zou wildvreemden op een forum om advies vragen. Dat is heel merkwaardig.
Stop met prutsen aan je neus.
Alle reacties Link kopieren
vivagirl2013 schreef:
21-01-2020 14:46
Ik ben voorzichtig. Ik kijk al tijden rond. Het is niet dat ik morgen geholpen moet worden. Ik wil een goede arts met goede ervaring. Nederlandse artsen hebben naar mijn bescheiden mening een hele andere kijk op de vorm van een neus, dan Turkse artsen. Het is dat ik geen Turks spreek. Anders had ik Turkse forums kunnen bekijken en lezen.
Jij bent diegene die een andere kijk heeft op de vorm van de neus, niet de arts. Nogmaals: jij hebt onrealistische wensen en eisen.
Loesiepoesie schreef:
21-01-2020 19:11
Ik heb weleens gezien dat Imed Istanbul reizen organiseerd vanuit nl.

Of het betrouwbaar is geen idee!
Dank je wel.
Ammiedammie schreef:
22-01-2020 08:13
Als Nederlandse artsen zich er niet aan willen wagen, dan zou je moeten accepteren dat dit de neus is waarmee je het moet doen. Je weer laten opereren in een ander land is zeer onverstandig. Je wilt dat doen vanwege de kosten en de manier waarop het wordt gedaan. Dan ben je niet goed bezig, want je weet al dat het onbegonnen werk is.
Je zegt serieus te werk te gaan, maar ik snap werkelijk niet dat je navraag gaat doen op het Viva forum en naar Turkije wilt. Het is vragen om problemen. Ik vraag mij af wat het werkelijke verhaal is. Ik geloof er niets van dat je meerdere artsen in Nederland om advies hebt gevraagd en weet dat het in Turkije beter is. Ik geloof er ook niets van dat je neus in NL verprutst is, want dan zou een gemiddeld mens het oplossen met een arts en er een zaak van maken. Bijna niemand zou wildvreemden op een forum om advies vragen. Dat is heel merkwaardig.
Stop met prutsen aan je neus.
Je bent er niet bij geweest en weet helemaal niets. Dus oordeel niet. Ik ben vrij om te vragen wat ik wil en als jij dat niet wilt geloven. Be my guest.
Ik weet niets van medische behandelingen, maar wel iets van Turkse cultuur en communicatie wat voor jou belangrijk kan zijn. In Turkije zal een dienstverlener je nooit recht in je gezicht zeggen dat je verwachting onrealistisch is en iets niet kan. Je geeft aan dat veel Nederlandse artsen zich er niet aan wagen. Een Turkse arts zal dat dus niet zeggen. Iemand die Turks spreekt en de cultuur kent, zal prima begrijpen dat arts een ingreep afraadt, maar in vertaling gaan die nuances verloren. Zeker met een ingewikkelde ingreep zou ik dus niet direct het vertrouwen hebben dat je krijgt wat je wordt beloofd.
Vraag je eerst eens af waarom je überhaupt een neuscorrectie wilde en waarom het resultaat niet voldoet aan je verwachtingen.
forumfossiel schreef:
22-01-2020 09:55
Ik weet niets van medische behandelingen, maar wel iets van Turkse cultuur en communicatie wat voor jou belangrijk kan zijn. In Turkije zal een dienstverlener je nooit recht in je gezicht zeggen dat je verwachting onrealistisch is en iets niet kan. Je geeft aan dat veel Nederlandse artsen zich er niet aan wagen. Een Turkse arts zal dat dus niet zeggen. Iemand die Turks spreekt en de cultuur kent, zal prima begrijpen dat arts een ingreep afraadt, maar in vertaling gaan die nuances verloren. Zeker met een ingewikkelde ingreep zou ik dus niet direct het vertrouwen hebben dat je krijgt wat je wordt beloofd.
Ik herken het bovenstaande en het klopt wel een beetje wat je zegt. Hierom kan ik er ook voor kiezen om een Turkse begeleider mee te nemen, die ook Nederlands spreekt. Dit zodat ik alles kan vragen wat ik wil en weinig mis. Sommige organisaties regelen dit. Vandaar mijn vraag of er mensen zijn die er ervaringen mee hebben. Maar ik merk, dat ik merendeels kritieke vragen krijg en die heb ik mezelf al meermaals gesteld. Dit is niet nodig.
lise1985 schreef:
22-01-2020 09:56
Vraag je eerst eens af waarom je überhaupt een neuscorrectie wilde en waarom het resultaat niet voldoet aan je verwachtingen.
Denk je niet dat ik deze vraag al meermaals aan mezelf heb gesteld? Het is geen pakje boter wat je koopt.

Het is al jaren terug, dat ik de keuze gemaakt had om mij te laten helpen en helaas aan rondkijken ben of ik dit kan laten oplossen.
Shit happens. Soms tref je een prutser, maar daar hoef je je leven lang niet mee rond te lopen.
Bij TLC hebben/hadden ze toch een programma waarbij mislukte plastische chirurgie werd hersteld.
Misschien kun je op zoek naar een van de artsen uit dat programma, of je er voor opgeven. Dat zullen niet de goedkoopste zijn, maar in dit geval zou ik geen risico’s nemen.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
23-01-2020 09:34
Bij TLC hebben/hadden ze toch een programma waarbij mislukte plastische chirurgie werd hersteld.
Misschien kun je op zoek naar een van de artsen uit dat programma, of je er voor opgeven. Dat zullen niet de goedkoopste zijn, maar in dit geval zou ik geen risico’s nemen.

Ja dat was ik ook al aan het denken. Vrees alleen dat ze giga bedragen vragen...
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft zich laten opereren in Turkije. Wel een andere operatie overigens.

Zij had toen een app gevonden waar je allerlei recensies incl. foto's kon zien van Artsen wereldwijd. Zowel dingen van hunzelf als wat patiënten hadden geplaatst. Dus niet alleen van wat die artsen zelf wilden laten zien. Ik weet alleen niet hoe die app heet.

Ook zat zij in allemaal FB groepen (je hebt er heel veel). Stond ook van alles in over artsen, voor- en na foto's, vragen, ervaringen etc.

Voor de rest heb je vast ook wel websites e.d. maar ik vond zelf die bovenste 2 wel handig gevonden van haar.

Zij wilde toen met een groep gaan georganiseerd vanuit NL maar deze zat vol. Ze heeft toen rechtstreeks bij de arts zelf geboekt. Ze was wel wat duurder uit dan via de groepsreis geloof ik.

Operatie is goed verlopen, ze is tevreden.
Ik ken iemand die zweert bij : https://www.imedistanbul.com/

https://www.facebook.com/imedistanbul/? ... 1&fref=tag

en hun insta: https://www.instagram.com/imedistanbul/?hl=nl


Ik vind het allemaal wat plasticfantastic maar misschien heb je er iets aan.
vivagirl2013 schreef:
21-01-2020 18:48
Misschien moet je eens mijn voorgaande berichten beter lezen. Het heeft niets met mijn onrealistische wens te maken. Ik ben al bij meerdere artsen geweest en die wisten niet wat ze zagen en wilde zich er niet aan wagen of er iets van maken, wat ik dus niet wil. Een soort van hoekig wipneus. Dit is niet wat bij mij past en niet natuurlijk. Heb jij hoekige neuzen gezien bij mensen? En dan bedoel ik dus kraakbeen wat recht afbuigt ipv rond. Zoals ik al zei ik ben al een langere tijd bezig met mijn zoektocht om het gepruts aan mijn neus te laten verbeteren. Ik hoef geen designer neus en zal die ook nooit krijgen. Zo realistisch ben ik wel.

Ik heb bij Turkse en Nederlandse artsen evenveel gezien, maar zie en lees ook graag ervaringen van andere mensen. Vandaar mijn vraag!
Dit is natuurlijk wel cruciaal. Waarom denk je dat je in Turkije dat wel kan krijgen? Met als extra handicap dat er geen register is waar je kan checken dat de artsen voldoen aan alle kwaliteitscriteria en als er iets misgaat sta je voor torenhoge eigen kosten
suicideblond schreef:
21-01-2020 15:10
Turkse artsen zijn echt nosejobs experts. Omdat in Turkije plastische chirurgie echt heel veel word uitgevoerd.
En ze spreken gewoon Engels hoor. Is geen 3e wereldland.
Ik zou gaan voor de grote privaat ziekenhuizen of klinieken in Istanbul. Die hebben allemaal topartsen.
onzin
vivagirl2013 schreef:
21-01-2020 15:18
Ja, ik besef al te goed dat er Nederlandse artsen zijn. Ik heb mijn neus al door een erkende Nederlandse arts laten doen, maar deze heeft mij neus dusdanig verpest dat het er niet normaal uit ziet. Hij heeft het zelf ook erkend en durft het niet aan om het te corrigeren. Niet dat ik dit nog wil. Andere Nederlandse artsen komen met een oplossing, die ik niet zie zitten qua vorm, gezien het prutserige werk van de voorganger. Het zal dan heel hoekig worden. Niet mijn keuze voor een neus.

Het zit dus niet alleen in mijn hoofd, als je dat denkt. Meerdere artsen hebben ook erkend dat het prutswerk is, waar ik grof geld voor heb betaald. Ik wil een verfijnde neus die er natuurlijk uit ziet en ga niet over een nacht ijs.

Daarbij alle artsen spreken Engels en dit spreek ik ook.

Het is niet dat ik niet weet waar ik mee bezig ben, want dit speelt al jaren en ben dus nog aan het rondkijken. Ik zou het fijn vinden als er mensen zijn die hun ervaringen kunnen en willen delen.
Het is wel belangrijk dat je heel goed duidelijk kan maken wat je wil en dat een arts jou goed duidelijk te maken wat je kan verwachten. Als je allebei Engels niet als eerste taal hebt is er al heel gauw kans op ruis
Ik zou naar Iran gaan. Daar laat iedereen zijn of haar neus doen.
Alle reacties Link kopieren
vivagirl2013 schreef:
21-01-2020 15:19
Dank je wel. Dit bedoel ik dus.
Ik kijk al langer rond en hoor dit zoveel, maar ken dus weinig mensen die echt een goede arts kennen in een privaat ziekenhuis/kliniek.
Hoe controleer je of die artsen wel echte plastisch chirurgen zijn en geen esthetisch chirurg? Is er een big-register zoals in NL, waar je op kunt zoeken of een arts een maatregel, schorsing of iets anders heeft?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven