Gezondheid alle pijlers

Neus correctie Turkije

21-01-2020 14:18 130 berichten
Ik ben al geruime tijd op zoek naar een goede arts in Turkije. Online heb ik al rondgekeken, maar het zijn veelal oude topics en oude prijzen. Ik ben benieuwd of er dames zijn, welke zich hebben laten opereren en of iemand kennen die zich hebben laten helpen. Ging dit via een Nederlandse organisatie/contactpersoon of rechtstreeks via een Turkse arts. In Nederland ben ik jaren geleden geholpen en deze arts heeft mijn neus echt verpest. Ik ben dus voorzichtig en wil dus goed rondkijken, voordat ik actie onderneem. Ik heb daarbij de indruk dat Turkse artsen beter zijn als Nederlandse artsen. Daarbij scheelt de prijs ook enorm.
anoniem_64b9896d19796 wijzigde dit bericht op 21-01-2020 14:25
Reden: .
0.16% gewijzigd
Er zitten in Turkije en Polen heel goede cosmetische artsen, geen ervaring mee zelf maar weet dit via via, maar dat is dan niet via een groepsreis met een aantal personen die iets willen veranderen. Je zal dan goed moeten zoeken naar een goede privékliniek maar verwacht daar niet voor een paar honderd euro de behandeling te krijgen, prijs/kwaliteit geldt daar ook gewoon.
Tickel schreef:
23-01-2020 10:46
Hoe controleer je of die artsen wel echte plastisch chirurgen zijn en geen esthetisch chirurg? Is er een big-register zoals in NL, waar je op kunt zoeken of een arts een maatregel, schorsing of iets anders heeft?
Dat kan je niet controleren en je kan ook geen objectieve klantenervaringen controleren zoals in Nederland het systeem zorgkiezer.
Je bent echt aan goodwill en veel geluk overgeleverd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
23-01-2020 11:01
Dat kan je niet controleren en je kan ook geen objectieve klantenervaringen controleren zoals in Nederland het systeem zorgkiezer.
Je bent echt aan goodwill en veel geluk overgeleverd
https://plastischechirurgie.startpagina ... roepsreis/

Iemand die zelf die reizen is gaan organiseren. Maar de foto's zijn niet openbaar en Turkse artsen "maken" vaak wipneuzen, schijnt hip te zijn daar :|
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
23-01-2020 11:17
https://plastischechirurgie.startpagina ... roepsreis/

Iemand die zelf die reizen is gaan organiseren. Maar de foto's zijn niet openbaar en Turkse artsen "maken" vaak wipneuzen, schijnt hip te zijn daar :|
eh


waarom willen mensen met hun gezondheid spelen? ik snap dat niet
S-Meds schreef:
23-01-2020 10:18
Dit is natuurlijk wel cruciaal. Waarom denk je dat je in Turkije dat wel kan krijgen? Met als extra handicap dat er geen register is waar je kan checken dat de artsen voldoen aan alle kwaliteitscriteria en als er iets misgaat sta je voor torenhoge eigen kosten
Zoals ik al vertelde ben ik al even bezig met uitzoeken en heb dus nog niets besloten. Daarbij het register zegt helemaal niets over de arts, zoals bij mij is gebleken. Ik pin me hier niet alleen op. Ik wil ook ervaringen van andere mensen zien en de arts zelf spreken. Dan zie ik het verder wel.

Wel is mij duidelijk geworden dat Turkse artsen andere vormen hanteren dan de Nederlandse artsen. Dit komt vooral omdat in de oosterse culturen de neuzen veelal groter zijn. Ze weten er ook beter mee om te gaan. Europeanen hebben veelal kleine neuzen. Dit is meermaals erkend door
Nederlandse artsen. Waarom zou ik hier dan nog gaan zoeken? DE USA hebben hele goede chirurgen maar absurde bedragen voor de Nederlandse norm.
Tickel schreef:
23-01-2020 10:46
Hoe controleer je of die artsen wel echte plastisch chirurgen zijn en geen esthetisch chirurg? Is er een big-register zoals in NL, waar je op kunt zoeken of een arts een maatregel, schorsing of iets anders heeft?
In Turkije hangen bij de privaat klinieken alle gevens en cv’s van de artsen aan de muur op een tablet. Je kan ook alles opvragen. Daar wordt niet moeilijk over gedaan. CV zijn in het Engels opgesteld.
Tickel schreef:
23-01-2020 11:17
https://plastischechirurgie.startpagina ... roepsreis/

Iemand die zelf die reizen is gaan organiseren. Maar de foto's zijn niet openbaar en Turkse artsen "maken" vaak wipneuzen, schijnt hip te zijn daar :|
Deze site had ik al gezien. Dank je wel.
FarFarAway schreef:
23-01-2020 09:40
Ja dat was ik ook al aan het denken. Vrees alleen dat ze giga bedragen vragen...
Deze programmma ken ik. Met twee bekende Amerikaanse chirurgen. Botched heet het volgens mij.
vivagirl2013 schreef:
23-01-2020 17:46
In Turkije hangen bij de privaat klinieken alle gevens en cv’s van de artsen aan de muur op een tablet. Je kan ook alles opvragen. Daar wordt niet moeilijk over gedaan. CV zijn in het Engels opgesteld.
Kan elke idioot maken natuurlijk.
PikkuMyy schreef:
23-01-2020 17:52
Kan elke idioot maken natuurlijk.
Joh. Dus een arts is een idioot, die aan de Uni gestudeerd heeft en zomaar wat gegevens lukraak ophangt. Je denkt niet dat deze gegevens gecontroleerd worden door het ziekenhuis? Net zoals hier in Nederland.
vivagirl2013 schreef:
23-01-2020 17:56
Joh. Dus een arts is een idioot, die aan de Uni gestudeerd heeft en zomaar wat gegevens lukraak ophangt. Je denkt niet dat deze gegevens gecontroleerd worden door het ziekenhuis? Net zoals hier in Nederland.
Je schreef over een privaatkliniek.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel erg benieuwd of je neus echt zo erg is geworden. Het lijkt me nogal een risico dit in het buitenland te doen, ik zou dat niet aandurven. En de artsen hier durven het kennelijk niet aan. Vind je het niet doodeng er toch nog een operatie tegenaan te gooien?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriendin die daar meerdere ingrepen heeft laten uitvoeren. de 1e keer heeft ze haar ogen laten laseren. Dat werd door een Nederlands/ Turkse organisatie begeleid. Eerst informatiebijeenkomsten hier in NL en de reis daarheen was ook goed georganiseerd. Ik ben met haar meegegaan. Ze mocht dus iemand meenemen (voor een zacht prijsje) we verbleven in een 4 sterrenhotel, inclusief de vlucht.

Zij en de anderen waren zeer tevreden. Later is ze nog een paar keer teruggegaan om andere ingrepen te laten uitvoeren.

Ik besprak het eens met mijn huisarts, en die zei dat Nederlandse artsen niet blij zijn als er daarna iets misgaat en zij de "rotzooi" moeten opruimen. Maar goed...mijn vriendin was heel tevreden. Ik heb ook wel eens een verhaal gehoord van een kennis die zijn ogen hier in Nl had laten laseren bij een heel bekende kliniek, was helemaal mis gegaan.

Aanvulling, mijn vriendin is Turks dus sprak de taal vloeiend, maar de organisatie die dit begeleid spreekt perfect Nederlands.
Imazigen schreef:
23-01-2020 18:17
Ik heb een vriendin die daar meerdere ingrepen heeft laten uitvoeren. de 1e keer heeft ze haar ogen laten laseren. Dat werd door een Nederlands/ Turkse organisatie begeleid. Eerst informatiebijeenkomsten hier in NL en de reis daarheen was ook goed georganiseerd. Ik ben met haar meegegaan. Ze mocht dus iemand meenemen (voor een zacht prijsje) we verbleven in een 4 sterrenhotel, inclusief de vlucht.

Zij en de anderen waren zeer tevreden. Later is ze nog een paar keer teruggegaan om andere ingrepen te laten uitvoeren.

Ik besprak het eens met mijn huisarts, en die zei dat Nederlandse artsen niet blij zijn als er daarna iets misgaat en zij de "rotzooi" moeten opruimen. Maar goed...mijn vriendin was heel tevreden. Ik heb ook wel eens een verhaal gehoord van een kennis die zijn ogen hier in Nl had laten laseren bij een heel bekende kliniek, was helemaal mis gegaan.

Aanvulling, mijn vriendin is Turks dus sprak de taal vloeiend, maar de organisatie die dit begeleid spreekt perfect Nederlands.
Fijn om te lezen dat je vriendin tevreden is en wat leuk, dat je mee bent gegaan. Je zal dus het een en ander gezien hebben tijdens het bezoek aan de laserkliniek. Was dit toevallig Dunyagoz? Via een organisatie is er inderdaad een tolk aanwezig en kan men alles vragen en uitleggen.

Dank je wel dat je dit wilde delen.
anoniem_64b9896d19796 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 18:48
Reden: .
0.14% gewijzigd
Sjulia schreef:
23-01-2020 18:01
Ik ben wel erg benieuwd of je neus echt zo erg is geworden. Het lijkt me nogal een risico dit in het buitenland te doen, ik zou dat niet aandurven. En de artsen hier durven het kennelijk niet aan. Vind je het niet doodeng er toch nog een operatie tegenaan te gooien?
Geloof me als andere mensen al opmerkingen hebben gemaakt en artsen niet begrijpen wat de prutsende arts heeft gedaan, dan is het echt prutswerk. Ik loop er jaren mee rond. Het is niet dat ik het direct wil laten verhelpen en dat doen artsen ook niet.

Zo blijven rondlopen, wil ik ook niet. Dus ik ga ervoor. Uiteraard na veel onderzoek.
PikkuMyy schreef:
23-01-2020 17:59
Je schreef over een privaatkliniek.
Ja privaat klinieken/ziekenhuizen. Ik ga niet naar een regulieren ziekenhuis. Dat is wel duidelijk.
anoniem_64b9896d19796 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 18:31
Reden: .
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar er is dus een mogelijkheid (hoe goed de arts ook is) dat het nog erger wordt?
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
21-01-2020 14:54
Dom. Heel erg dom.
Je spreekt geen Turks en wil een of andere arts met een leuke website en wat goede recensies aan je neus laten zitten? Moet je doen.

Besef wel dat er genoeg Nederlandse artsen zijn die heel goed zijn in neuscorrecties en die jou niet meer willen helpen als je je in Turkije hebt laten opereren.

Wat is er nu verpest aan je neus? Of is het niet helemaal geworden wat jij graag had gewild?

Dit. De taal alleen al kan voor genoeg miscommunicatie zorgen. Ik zou me liever richten op en goede arts in NL.
Sjulia schreef:
23-01-2020 18:30
Maar er is dus een mogelijkheid (hoe goed de arts ook is) dat het nog erger wordt?
Alles kan.
Alle reacties Link kopieren
vivagirl2013 schreef:
23-01-2020 18:23
Fijn om te lezen dat je vriendin tevreden is wat leuk dat je mee bent gegaan. Je zal dus het een en ander gezien hebben tijdens het bezoek aan de laserkliniek. Was dit toevallig Dunyagoz? Via een organisatie is er inderdaad een tolk aanwezig en kan men alles vragen en uitleggen.

Dank je wel dat je dit wilde delen.
Ik ben niet meegegaan naar die kliniek, daar ging zij met de andere "patiënten" en de begeleiding heen. Andere mensen hadden ook vriendinnen of partners mee en die waren volgens mij ook niet mee, maar dat hoeft ook niet, iedereen spreekt Nederlands. Het heette wel iets met Dunya, maar toen ik er laats weer naar vroeg zei ze dat de naam was veranderd.
Alle reacties Link kopieren
vivagirl2013 schreef:
23-01-2020 18:34
Alles kan.
Wat is dan precies de angst die de artsen in Nederland hebben (die de artsen in Turkije zo weg kunnen schuiven?) waardoor zij niet meer aan je neus willen werken? Wat wordt er precies gevreesd?
Ghost79 schreef:
23-01-2020 18:32
Dit. De taal alleen al kan voor genoeg miscommunicatie zorgen. Ik zou me liever richten op en goede arts in NL.
Gezien mijn slechte ervaring met een goede arts en gezien de vele gesprekken met andere artsen ga ik niet voor een Nederlandse arts. De taal is te verhelpen met een goede tolk met medische achtergrond.
Sjulia schreef:
23-01-2020 18:36
Wat is dan precies de angst die de artsen in Nederland hebben (die de artsen in Turkije zo weg kunnen schuiven?) waardoor zij niet meer aan je neus willen werken? Wat wordt er precies gevreesd?
Ik wil en kan hier helaas niet teveel vertellen. Te herkenbaar bij anderen die hier meelezen. Sorry.
Alle reacties Link kopieren
Als het echt ernstige gevolgen zijn die gevreesd worden (en dat lijkt me) zou ik toch echt je beslissing om nogmaals te gaan opereren heroverwegen. Uitgezakte neusgaten, ademhalingsproblemen. Dan zou je maar zo je huidige neus terug wensen. Misschien kan je met behulp van fillers er een andere vorm in krijgen?
YouTuber Melle van Rooijen heeft een video op zijn kanaal staan van zijn neuscorrectie bij Imed in Istanbul.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven