Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Yellow :hug:
Yellow, wat naar voor je :hug:

Hielp het gesprek met de maatschappelijk werkster? Zou het helpen als zij of iemand anders met je meegaan?
lise1985 schreef:
07-01-2019 11:53
Dat heeft niet echt doorgezet. Maar soms heb ik wel een slapend gevoel in mijn rechtervoet.
:|

Klinkt toch niet helemaal goed, eerlijk gezegd.
Doro75 schreef:
07-01-2019 16:38
:|

Klinkt toch niet helemaal goed, eerlijk gezegd.
Ik hanteer even de struisvogelmethode ;-)
lise1985 schreef:
07-01-2019 16:40
Ik hanteer even de struisvogelmethode ;-)
Daar kan ik me wel in vinden :-D
Doro75 schreef:
07-01-2019 16:44
Daar kan ik me wel in vinden :-D
Hoewel dat gebukt staan natuurljik weer niet mag van de arts :-?
lise1985 schreef:
07-01-2019 16:45
Hoewel dat gebukt staan natuurljik weer niet mag van de arts :-?
:HA:
Mijn dobber-middag heeft me goed gedaan. Het was extra fijn in een warme, rustgevende omgeving te zijn nu het buiten grijs en nat was.

Ik ga het vaker doen.
Doro75 schreef:
07-01-2019 16:36
Yellow, wat naar voor je :hug:

Hielp het gesprek met de maatschappelijk werkster? Zou het helpen als zij of iemand anders met je meegaan?
Mijn maatschappelijk werkster is juist voor de vakantie al twee keer mee geweest.

Het gesprek hielp niet echt. Ik weet het allemaal.. Dat ik in ieder geval moet communiceren naar alle partijen die daar op dit moment belang bij hebben.. Dat doe ik.. Dan wil ze weten wat ik wel gedaan heb.. En meestal is ze daar dan weer positief verrast over, dat weet ik ook.. want we hadden bijvoorbeeld allebei niet gedacht dat ik uberhaubt bij mijn ouders langs zou gaan. Ze verteld me dan dat het prima is hoe ik me er bij voel. Daarom had ik haar gister ook al een bericht gestuurd omdat ik weet dat ik een prima gesprek met haar kan voeren.

Ik weet het allemaal.. Maar het helpt niet. Ik heb net gedouched en ik ging zweten van mijn haar föhnen enzo. En dan niet gewoon een beetje van het warm hebben maar gewoon gutsen over mijn lijf van ho stop.

Iets in me wil ook gewoon zelfs tegen haar zeggen, kom morgen maar niet. Laat me allemaal maar gewoon met rust. Ik weet niet hoe ik dit moet doen. Zo’n groot iets in mijn hoofd weer wegstoppen of dichttimmeren of er zoveel mogelijk omheen werken of hoe je het ook maar noemen wil om maar gewoon überhaupt door te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Toch maar naar de huisarts terug voor nieuwe of andere ad dan Yellow.
Het klinkt nl alsof je er zo niet uit gaat komen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Gele_Suikerspin schreef:
06-01-2019 17:08
YellowLemon, elke gemeente heeft als het goed is ook en wmo toezichthouder, te vinden bij je gemeente. Deze zijn onafhankelijk. Word uitgevoerd door een extern bureau. Je kunt ze vaak ook mailen. Bellen kan ook. Anoniem melden mag ook. Dan hoef jij er daarna niks meer mee. Gaan zij de organisatie controleren.

Even googlen op wmo toezichthouder, jou woonplaats of gemeente.

Via de wmo kan ook. Goed dat je er wat van zegt.
Ik had het meteen gezocht trouwens, wel gevonden maar niet van mijn gemeente. Maar misschien dat mijn WMO begeleidster het wel weet. Dat is verder een hele aardige mevrouw hoor, die kan verder natuurlijk ook niet precies weten hoe of wat van alle dagbestedings plekken.

Ik denk ook nog steeds niet dat de zorgboerderij perse een rot plek is. Voor sommige doelgroepen is het perfect. Daarom snap ik ook niet waar ze in godsnaam mee bezig zijn, focus je daar dan op.
Wat ongelooflijk naar lijkt het me om je zo te moeten voelen, Yellow.

Met vooruitgang is het vaak één stapje naar voren en af en toe een stapje terug. Dingen weten en dingen kunnen zijn natuurlijk ook heel verschillende dingen. Het lijkt me bijzonder frustrerend voor je.

Een oplossing heb ik niet voor je helaas. Wel vind ik dat je al heel veel hebt gedaan en bereikt de afgelopen tijd. Daar mag je best trots op zijn! Nogmaals sterkte :hug:
Doro75 schreef:
07-01-2019 20:08
Wat ongelooflijk naar lijkt het me om je zo te moeten voelen, Yellow.

Met vooruitgang is het vaak één stapje naar voren en af en toe een stapje terug. Dingen weten en dingen kunnen zijn natuurlijk ook heel verschillende dingen. Het lijkt me bijzonder frustrerend voor je.

Een oplossing heb ik niet voor je helaas. Wel vind ik dat je al heel veel hebt gedaan en bereikt de afgelopen tijd. Daar mag je best trots op zijn! Nogmaals sterkte :hug:
Hier sluit ik me bij aan.
lientje69 schreef:
07-01-2019 20:03
Toch maar naar de huisarts terug voor nieuwe of andere ad dan Yellow.
Het klinkt nl alsof je er zo niet uit gaat komen.
Ja ik zat ook al te denken of ik mijn afspraak niet moest vervroegen.. die staat nu eind januari.

Alleen de huisarts heeft in eerdere gesprekken al aangegeven dat hij mijn medicatie niet goed genoeg begrijpt om er verdere aanpassingen in te doen.

In het laatste gesprek heb ik nogmaals om een doorverwijzing gevraagd naar een psychiater als er dan geen behandel traject op gang kwam. En hij vond dat eigenlijk niet nodig want de bedoeling was toch afbouwen uiteindelijk (oh echt waar, ik ga vanzelf beter worden?). Maar ik heb hem toen op de wachttijden gewezen waar hij het zelf altijd over heeft, en dat hij zelf zegt dat hij niet genoeg kennis heeft over mijn topiramaat. Dus hoe moet dat dan als ik opeens toch achteruit ga? En toen bleek hij ook niet te weten hoe het überhaupt zat qua doorverwijzen zonder behandelaar (maar hij kan wel al roepen over lange wachtlijsten?), en toen ging hij toch maar uitzoeken voor de volgende afspraak. Ik had alles best aardig op een rijtje met zijn eigen woorden die afspraak..

Dus ik weet niet of de huisarts er iets aan wil doen, en zo niet hoe lang het dan gaat duren. Maargoed. Ook iets om mee aan de slag te gaan.. Bij de laatste grote aanpassing heb ik een hartfilmpje moeten laten maken..
Het lijkt me een logische stap je nu door te laten verwijzen naar een psychiater. Al sta je maar alvast op de wachtlijst.
Yellow: het lijkt mij ook dat je weer terug naar de huisarts moet. Je loopt helemaal vast zo, je had natuurlijk al lang hulp moeten krijgen.
Zou de WMO begeleidster niet mee kunnen naar de huisarts, gewoon om er wat meer druk op te zetten?
Heel veel sterkte en een knuffel.
Een huisarts kan gewoon via de basis ggz (dimence/mindfit/in andere regio heet het anders) een eenmalig consult psychiater aanvragen (zonder hulp traject)

Dus ik snap jou huisarts ook niet yelllow. De kosten vallen dan zelfs onder huisarts kosten dus gaat niet van je eigen risico af.

Ook kan de huisarts doorverwijzen naar psychiater in het ziekenhuis. Dan wel eigen risico.

En natuurlijk kunnen er sneller afspraken gemaakt worden als het niet goed gaat.

Wat mij helpt is om aan te geven op een schaal van 1 t/m 10 waar je zit, qua angst, wanhoop, somberheid of depressie of wat dan ook.

Mijn huisarts ziet de ernst niet aan mij en ik straal het blijkbaar niet uit.

Huisartsen hebben 9 van de 10x te maken met kleine problemen.

YellowLemon, bel morgen de huisarts en zeg tegen de assistente eerlijk waar je zit op een schaal van 1 t/m 10.

Jou verhalen lezende zit je hoog, zeker een 8. Maar hoe voel jij dit?

Heel veel sterkte, hopelijk kun je goed slapen.

Voor de rest ook, welterusten!
De huisarts is gewoon echt een lastige rotzak en ik kan niet overstappen. Ik ben vorig jaar al goed ingestort. Als ik bij hem in paniek raak of begin te huilen dan probeert hij me letterlijk de kamer uit te werken of beschuldigd hij me van chantage ipv zelf even rustig te blijven. Heb samen met mijn maatschappelijk werkster naar alle huisartsen in het dorp gebeld en toen wilde ze me nergens hebben behalve bij een huisarts die alleen werkt en maar drie dagen per week beschikbaar is voor spreekuur.. En die deed dan ook geen kennismakingsgesprek dan was het meteen inschrijven, die gok durfde ik dan ook weer niet aan. Dan kun je op meer dagen niet langs komen dan wel.

Dus toen ben ik met mijn maatschappelijk werkster weer naar mijn huisarts gegaan en sinds ze een paar keer structureel mee is geweest begint hij dus langzaam mee te werken. Ze zegt precies hetzelfde als ik maar van haar neemt hij het wel aan. Maar hij weet nooit ergens van. Ik heb bijvoorbeeld al lang tegen die man gezegd tegen die man dat hij me door kon verwijzen naar het ziekenhuis, ook al was de wachttijd daar 40 weken. Maarja daar is dus het hele ik ga het uitzoeken, en de vervolgafspraak van eind januari uitgekomen..
Wat een strijd Yellow. Dit geeft maar weer eens weer dat de gezondheidszorg in Nederland ook niet perfect is.

Ik ben vroeg op. Zo met mijn oma naar het ziekenhuis voor oogoperatie nummer 1. Ik ben benieuwd.
lise1985 schreef:
08-01-2019 07:35
Wat een strijd Yellow. Dit geeft maar weer eens weer dat de gezondheidszorg in Nederland ook niet perfect is.

Ik ben vroeg op. Zo met mijn oma naar het ziekenhuis voor oogoperatie nummer 1. Ik ben benieuwd.
Als ik niet beter wist zou ik mezelf zo’n cliché geval noemen dat gelooft dat de zorg “tegen haar” is.

Succes met je oma in het ziekenhuis! :bigkiss:
Het is in de zorg helaas dus zo dat je de juiste mensen tegen moet komen die bereid zijn mee te denken en mee te werken .
Is ook onze ervaring jammer genoeg.

Lise succes!

Ik ben naar de diëtist geweest. Word er lichtelijk wanhopig van. Twee kilo zwaarder maar wel weer een centimeters kwijt.
Snap er niks van hoor.

Verder veel last van pijn door de storm alhier. Denk ik.
Daar baal ik ook van want die pijn is nu al 5 dagen op een verhoogd niveau.
En verder baal ik omdat man alweer aan het werk zou moeten zijn maar hij nog steeds geen duidelijkheid heeft gekregen óf hij erbij zit, wat het tarief en voorwaarden zijn en wáár hij dan naar toe zal gaan.
Zijn vaste contactpersoon, die toezeggingen gedaan heeft, blijkt van baan veranderd te zijn. En werkt er dus niet meer.
Alles is wel doorgegeven maar wordt nu door een nieuw team opnieuw besproken wie hoe en wat.
En aangezien dat nieuwe team man niet persoonlijk kent, is alles nu dus enigzins onzeker.

Man maakt zich er niet zo druk om. Zegt: ik hoor vandaag of morgen vanzelf wel wat.
Maar ik kan er slecht tegen die onzekerheden. Zou een hele slechte zzp-er zijn denk ik.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
YellowLemon schreef:
08-01-2019 10:05
Als ik niet beter wist zou ik mezelf zo’n cliché geval noemen dat gelooft dat de zorg “tegen haar” is.

Succes met je oma in het ziekenhuis! :bigkiss:
Ik herken het wel een beetje hoor. Ik loop nu ook tegen dingen aan waarvan ik zelf vind dat dat anders zou moeten.

En ik vind dat mijn huisarts veel te laks is. Ik moet alles zelf regelen, hij doet op 'bestelling' wel wat ik vraag maar hij steekt geen poot uit om me te helpen.
Als ik er kom moet ik opnieuw uitleggen hoe ik eraan toe ben en dan begrijpt hij nog de ernst van de situatie niet. Zo frustrerend.

Ik kwam hem net tegen bij de apotheek, hij stond buiten te roken. Met de rug naar mij toe, dus ik ben er maar gewoon langs gelopen.
Wat frustrerend Lientje. Je wil toch op de weegschaal ook weleens resultaat zien. Wel fijn dat je centimeters kwijt bent. Dat is ook resultaat natuurlijk.

Ik zou ook slecht tegen dat afwachten kunnen trouwens. Herkenbaar :rofl:
Afijn, mijn oma is geopereerd. Een oog gedaan, over twee weken de andere. Het is allemaal goed gegaan en al met al stonden we met anderhalf uur weer buiten. Eigenwijs als ze is, heeft ze gezegd dat ze zichzelf kan redden en dus wilden ze haar alle uitleg over de nazorg een op een geven. Ik heb gelukkig aan kunnen geven dat ik erbij wilde zijn en dat was maar goed ook.
Morgen mag de bedekking eraf dus moet ik er weer heen. Maar gelukkig hebben andere familieleden inmiddels ook aangegeven wel bij te willen springen, dus ik sta er niet alleen voor.

Man heeft vandaag gesprek op zijn werk over zijn toekomstplannen. Dat vind ik ook wel spannend. Het gaat sneller dan wij hadden bedacht en eigenlijk zijn we er zelf nog niet uit. Komt ook wel omdat man er nu heel erg tegenaan hikt. Ik ben er eigenlijk niet zo blij mee, maar ik begrijp wel dat zijn werkgever wil weten waar ze aan toe zijn.
Wow een huisarts die rookt, bestaan die nog! Ik schaam me al kapot dat ik een paar sigaretten per dag rook. :facepalm:

Fijn dat jullie het wel herkennen. Jullie blijven continue zo lief voor me. En verstandig dat ze je er wel bij lieten Lise!

Lientje, jij bent volgens mij vaak fysiek aan het sjouwen. Wat voor weegschaal gebruik je? Het zou mij niks verbazen wanneer je vet verliest en wat spiermassa aanmaakt. Spiermassa is zwaarder dan vet dus qua gewicht val je dan niet af, maar je word wel slanker.

Ik zou graag zo willen kunnen denken als jouw man Lientje.. mijn buurman die heeft ook een bijstand. En ik praat tegenwoordig best wel eens met hem. We zijn echt elkaars tegenpolen. Hij maakt zich nergens druk om, vind altijd wel een idiote manier of een klusje om de eindjes aan elkaar te knopen. En ik zit de hele maand als het ware mijn nagels van mijn vingers te kluiven of ik het toch wel weer ga redden en wat nou als niet..

Ik heb met de maatschappelijk werkster besproken wat het met me zou doen als ik een half jaartje NIKS van verplichtingen verwachten van mezelf.. Ik ga het laten bezinken.. Ik vind het niet leuk..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven