Nog steeds chronische pijnen

zaterdag 29 december 2018 om 22:05
zaterdag 9 februari 2019 om 04:04
Goedemorgen 
Gisteren bij HA geweest, goed gesprek gehad. Beetje vermoeiend dat hij mijn vorige bezoek compleet vergeten leek, of geen aantekeningen had gemaakt. Maar goed, dat mag de pret niet drukken, ik heb tenminste drie resultaten:
1. Ik blijk geen functionerende reflexen te hebben in armen en benen. Na het eerste been merkte ik dat hij dacht beet te hebben: de diabetes heeft mijn zenuwen verwoest! Maar toen alles zonder reflex bleek te zijn moest hij helaas constateren dat het waarschijnlijk normaal is voor mij. Toen ik hem vertelde dat ik bij de keuring voor de militaire dienst ook al niemand geschopt had die tegen mijn knie hamerde, was de teleurstelling compleet: het verklaart niks.
2. Hij begint echt gefrustreerd te raken dat hij niet kan ontdekken wat er aan de hand is en hij gaat nu duidelijk wat verder zoeken. Aan doorverwijzen is hij nog niet toe, maar ook dat kan nog wel eens komen.
3. We hebben de tramadol besproken. Zijn oorspronkelijke verhaal dat dat ongezond was en vooral kort moest duren heeft hij genuanceerd: hij wil dat het stopt zodra het kan, maar zolang hij niet heeft gevonden wat de oorzaak van mijn pijn is, ga ik tramadol blijven slikken om te kunnen slapen.
Niet dat de tramadol alles oplost, zoals het tijdstip van dit bericht wel laat zien

Gisteren bij HA geweest, goed gesprek gehad. Beetje vermoeiend dat hij mijn vorige bezoek compleet vergeten leek, of geen aantekeningen had gemaakt. Maar goed, dat mag de pret niet drukken, ik heb tenminste drie resultaten:
1. Ik blijk geen functionerende reflexen te hebben in armen en benen. Na het eerste been merkte ik dat hij dacht beet te hebben: de diabetes heeft mijn zenuwen verwoest! Maar toen alles zonder reflex bleek te zijn moest hij helaas constateren dat het waarschijnlijk normaal is voor mij. Toen ik hem vertelde dat ik bij de keuring voor de militaire dienst ook al niemand geschopt had die tegen mijn knie hamerde, was de teleurstelling compleet: het verklaart niks.
2. Hij begint echt gefrustreerd te raken dat hij niet kan ontdekken wat er aan de hand is en hij gaat nu duidelijk wat verder zoeken. Aan doorverwijzen is hij nog niet toe, maar ook dat kan nog wel eens komen.
3. We hebben de tramadol besproken. Zijn oorspronkelijke verhaal dat dat ongezond was en vooral kort moest duren heeft hij genuanceerd: hij wil dat het stopt zodra het kan, maar zolang hij niet heeft gevonden wat de oorzaak van mijn pijn is, ga ik tramadol blijven slikken om te kunnen slapen.
Niet dat de tramadol alles oplost, zoals het tijdstip van dit bericht wel laat zien

Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 9 februari 2019 om 04:19
Ik ben ook echt opgegroeid met ongedierte. Woonde in een nieuwbouwwijk middenin de weilanden (koeien achter de tuin) ik heb een hékel aan spinnen. Tegenwoordig kan ik de kleinere spinnetjes wel hebben, maar die grote griezels.. brr. Muizen heb ik dan weer geen probleem mee. We waren eens op een camping, waar ze door ons bed liepen. Schatjes

Ik lag nou eens wakker met hoofdpijn. Lijk ik de laatste tijd steeds te hebben, als ik wijn heb gehad. Hield me al aan 2 wijntjes ipv meer, maar dat heeft dus niet geholpen.
Later is nu
zaterdag 9 februari 2019 om 04:21

zaterdag 9 februari 2019 om 08:20
He jolly, hebben we dezelfde huisarts.
Hoewel de mijne het niet eens boeiend vindt wat ik aan medicatie slik. Vraag me af of hij het weet.
Ik kan tegenwoordig mezelf medicatie voorschrijven.
Ik had deze week ‘s avonds geen tramadol meer genomen maar daardoor slaap ik slecht en kan ik door de pijn moeilijk liggen. Gisteravond was ik er zo klaar mee dat ik toch maar weer een capsule genomen heb.
Dag zes ziek
Hoewel de mijne het niet eens boeiend vindt wat ik aan medicatie slik. Vraag me af of hij het weet.
Ik kan tegenwoordig mezelf medicatie voorschrijven.
Ik had deze week ‘s avonds geen tramadol meer genomen maar daardoor slaap ik slecht en kan ik door de pijn moeilijk liggen. Gisteravond was ik er zo klaar mee dat ik toch maar weer een capsule genomen heb.
Dag zes ziek

zaterdag 9 februari 2019 om 08:37
Jolly, waardeloos dat hij nog niet wil doorsturen zeg.
Kan je niet op je strepen gaan staan?
Dreamer, dat wordt een alcoholvrij leven dan.
Lise , balen dat je nog niet opknapt! Maar griep kan wel 2 weken duren helaas. Geen griepprik gehad?
Hier is kind 2 ( zorgkind) volwassen geworden.
Op papier dan.
Verder gaat het hier ruk. Man kan bijna niet lopen van de rugpijn ( nu al 3e maand) maar verdomd het om naar dokter te gaan.
Ik heb ook nog steeds pijn. Desondanks wil man de muren gaan doorbreken.
MIJn hele huis staat vol met troep.
Wasdroger heeft man nog steeds geen tijd voor gehad en dochter moest voor de doorbreek haar kamer leeghalen dus ik heb 5 trommels was die ik nergens kwijt kan.
Zo eerst maar boodschappen en koffie. En daarna strijden we wel verder.
Kan je niet op je strepen gaan staan?
Dreamer, dat wordt een alcoholvrij leven dan.

Lise , balen dat je nog niet opknapt! Maar griep kan wel 2 weken duren helaas. Geen griepprik gehad?
Hier is kind 2 ( zorgkind) volwassen geworden.
Op papier dan.

Verder gaat het hier ruk. Man kan bijna niet lopen van de rugpijn ( nu al 3e maand) maar verdomd het om naar dokter te gaan.
Ik heb ook nog steeds pijn. Desondanks wil man de muren gaan doorbreken.
MIJn hele huis staat vol met troep.
Wasdroger heeft man nog steeds geen tijd voor gehad en dochter moest voor de doorbreek haar kamer leeghalen dus ik heb 5 trommels was die ik nergens kwijt kan.
Zo eerst maar boodschappen en koffie. En daarna strijden we wel verder.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

zaterdag 9 februari 2019 om 09:06

Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 9 februari 2019 om 10:55
Je lijkt mijn man wel Jolly.JollyRider schreef: ↑09-02-2019 09:06ik dring niet aan op doorsturen. Mijn kop in het zand en tramadol tegen de pijn werkt voor mij op zich prima. Is niet goed, maar ik heb geen tijd en teveel ontkenning om mezelf als patiënt te zien. Mijn levensstijl helpt absoluut niet, maar het is ook een soort rennen voor de dood uit. Dus een HA die dat faciliteert past me wel
Die denkt net zo!
zaterdag 9 februari 2019 om 10:56
zaterdag 9 februari 2019 om 12:35
Sterkte maar weer, Lientje.
Weetje, ik heb de afgelopen jaren regelmatig een aantal maanden alcoholvrij geleefd en dat gaat prima, helemaal niet erg. Dat neemt niet weg dat een wijntje bij het eten gewoon lekker is. Vind ik dan. En dat ik er enorm van baal dat ik nu weer de hele dag met hoofdpijn loop. Gelukkig niet altijd, want afgelopen zondag had ik ook wijn bij het eten en toen geen hoofdpijn. Misschien had ik toen net iets minder? Een andere soort? Geen idee. Maar m'n zaterdag staat er weer in het teken van.
Gefeliciteerd met zorgkind! Eindelijk geen gedoe meer met bankzaken, nu wel mogelijk geldzaken? Blijft gedoe.
Mijn zoon zou vandaag naar een open dag maar ligt ziek in bed en baalt als een kudde stekkers. Hij had zich er zo op verheugd.
Weetje, ik heb de afgelopen jaren regelmatig een aantal maanden alcoholvrij geleefd en dat gaat prima, helemaal niet erg. Dat neemt niet weg dat een wijntje bij het eten gewoon lekker is. Vind ik dan. En dat ik er enorm van baal dat ik nu weer de hele dag met hoofdpijn loop. Gelukkig niet altijd, want afgelopen zondag had ik ook wijn bij het eten en toen geen hoofdpijn. Misschien had ik toen net iets minder? Een andere soort? Geen idee. Maar m'n zaterdag staat er weer in het teken van.
Gefeliciteerd met zorgkind! Eindelijk geen gedoe meer met bankzaken, nu wel mogelijk geldzaken? Blijft gedoe.
Mijn zoon zou vandaag naar een open dag maar ligt ziek in bed en baalt als een kudde stekkers. Hij had zich er zo op verheugd.
Later is nu

zaterdag 9 februari 2019 om 16:21
Goedemiddag, wat is er veel geschreven!
Dreamer, ik drink inmiddels ook bijna geen alcohol meer. Ik krijg er ook hoofdpijn van. Sterkte!
Lientje, gefeliciteerd met zorgkind en succes met de verbouwing. Hoe gaat het? Staat het huis nog?
Jolly, nou ja, gelukkig krijg je nog steeds tramadol. Op een gegeven moment wil je toch weten waar de pijn vandaan komt.
Lise, voel je je erg beroerd? Erg rillerig? Ik heb het niet op dagenlange koorts. Let goed op jezelf!
Dreamer, ik drink inmiddels ook bijna geen alcohol meer. Ik krijg er ook hoofdpijn van. Sterkte!
Lientje, gefeliciteerd met zorgkind en succes met de verbouwing. Hoe gaat het? Staat het huis nog?

Jolly, nou ja, gelukkig krijg je nog steeds tramadol. Op een gegeven moment wil je toch weten waar de pijn vandaan komt.
Lise, voel je je erg beroerd? Erg rillerig? Ik heb het niet op dagenlange koorts. Let goed op jezelf!
anoniem_343361 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 09:10
5.36% gewijzigd

zaterdag 9 februari 2019 om 17:07
Dat is zowel het voordeel als het nadeel van een cocktail van tramadol, meloxicam en paracetamol. Het werkt koortsverlagend en onderdrukt de symptomen van koorts, griep en verkoudheid.
Ik voel me wel ziek maar ik vind het niet griepwaardig nu. Ik heb geen idee hoe ik me zou voelen zonder medicatie.

zaterdag 9 februari 2019 om 22:08
Na een week moet het toch wel over zijn lijkt me Lise.
Het huis staat nog hoor.
Ik zit nu net. Ben compleet gesloopt.
Liep om half 8 vanavond met man door de bouwmarkt. Hangend op een karretje. Meer strompelen dan lopen. Zegt hij doodleuk: loop eens door, we hebben vanavond nog meer te doen.
Morgen gaan we vloerplaten leggen.
Daarna de tussenwand verlengen. Dan plafond verlengen. Behangen. Schilderen. Laminaat leggen .
En dan de wasbakken nog. En dan is het klaar.
Voorlopig.
Er zit nog heel veel ander werk aan te komen.
Meerjaren project dus.
Maar goed.
Voor de toekomst een goede investering.
Het huis staat nog hoor.
Ik zit nu net. Ben compleet gesloopt.
Liep om half 8 vanavond met man door de bouwmarkt. Hangend op een karretje. Meer strompelen dan lopen. Zegt hij doodleuk: loop eens door, we hebben vanavond nog meer te doen.

Morgen gaan we vloerplaten leggen.
Daarna de tussenwand verlengen. Dan plafond verlengen. Behangen. Schilderen. Laminaat leggen .
En dan de wasbakken nog. En dan is het klaar.
Voorlopig.
Er zit nog heel veel ander werk aan te komen.
Meerjaren project dus.
Maar goed.
Voor de toekomst een goede investering.
zaterdag 9 februari 2019 om 22:15
Het virusje / griep wat rond gaat duurt lang. Ken mensen die er zeker 2 a 3 weken mee lopen. Het zit tussen verkoudheid en griep in. Temperatuur schommelt en lang keelpijn. Zelf hem in januari gehad en was er ook 3 weken zoet mee.
Maar als je twijfelt kun je natuurlijk bij de huisarts aan de bel trekken.
Beterschap!
Maar als je twijfelt kun je natuurlijk bij de huisarts aan de bel trekken.
Beterschap!

zaterdag 9 februari 2019 om 23:44
Misschien is zijn vrouw wel met vriendinnen te wintersporten Lise.
Grenzen aangeven... heeft geen zin bij man.
Die dendert maar door. Ongeacht hoe hij zich voelt. En diezelfde inzet verlangt hij dus ook van anderen.
Want: " hij doet het ook ondanks pijn, gebrek aan energie enz"
Ik ben na bijna 35 jaar samen gestopt met uitleggen.
Helpt niet en kost me teveel energie en levert teveel frustratie op.
En dat kan ik niet gebruiken. Ik pas mijn tempo aan , tot grote irritatie van man.
Maar dat is de enige manier waarop ik het, zij het met moeite, vol kan houden.
En zo gauw als ik de kans heb( als hij bijvoorbeeld even weg moet) ga ik zitten.
Ik ga een poging wagen te slapen.
Hoop dat het wat lukt.
Heb behoorlijk pijn nu maar ik zet de wekker morgen later. Man wil morgen verder verbouwen maar ik vind half 10 mijn bed uit vroeg genoeg.
Kan ik nog even een goede nacht maken als het lukt
Grenzen aangeven... heeft geen zin bij man.
Die dendert maar door. Ongeacht hoe hij zich voelt. En diezelfde inzet verlangt hij dus ook van anderen.
Want: " hij doet het ook ondanks pijn, gebrek aan energie enz"
Ik ben na bijna 35 jaar samen gestopt met uitleggen.
Helpt niet en kost me teveel energie en levert teveel frustratie op.
En dat kan ik niet gebruiken. Ik pas mijn tempo aan , tot grote irritatie van man.
Maar dat is de enige manier waarop ik het, zij het met moeite, vol kan houden.
En zo gauw als ik de kans heb( als hij bijvoorbeeld even weg moet) ga ik zitten.
Ik ga een poging wagen te slapen.
Hoop dat het wat lukt.
Heb behoorlijk pijn nu maar ik zet de wekker morgen later. Man wil morgen verder verbouwen maar ik vind half 10 mijn bed uit vroeg genoeg.
Kan ik nog even een goede nacht maken als het lukt
zondag 10 februari 2019 om 09:05
Lientje. Grenzen aangeven is ook: ik ga nu zitten en doe de rest van de dag niets meer. Je blijft maar zeggen dat dat niet kan, maar als jij nou écht instort. Echt niets meer kunt, wie doet dan alles wat jij nu doet? En hoe kun je dán nog ergens anders gaan solliciteren?
Echt.. als mijn man in de bouwmarkt zoiets had gezegd, was ik de zaak uitgelopen en had hij geluk gehad dat ik in de auto was blijven wachten ipv ermee weg te rijden.
Echt.. als mijn man in de bouwmarkt zoiets had gezegd, was ik de zaak uitgelopen en had hij geluk gehad dat ik in de auto was blijven wachten ipv ermee weg te rijden.
Later is nu
zondag 10 februari 2019 om 09:08
Verder: goedemorgen
het is rotweer. Man is inderdaad al weken snotterig. Zoon ligt nu ook ziek in bed. Die zou gisteren naar een open dag maar was ziek, dus baalde behoorlijk. Vandaag gaan we naar familie in het midden van het land en omdat er familie zonder auto meegaat én geblesseerde familie, die wel een auto heeft, maar niet kan rijden, zou zoon één van de auto's rijden. Dat wordt 'm dus niet. Man en ik nemen allebei een stuur (en nu zie ik ons beide op een voorstoel zitten, met een stuur in de hand.. bedoel dus een auto)
Had ik liever wat fijner weer bij, maar dat hebben we niet voor het kiezen he. Zal in elk geval geen last hebben van laagstaande zon

het is rotweer. Man is inderdaad al weken snotterig. Zoon ligt nu ook ziek in bed. Die zou gisteren naar een open dag maar was ziek, dus baalde behoorlijk. Vandaag gaan we naar familie in het midden van het land en omdat er familie zonder auto meegaat én geblesseerde familie, die wel een auto heeft, maar niet kan rijden, zou zoon één van de auto's rijden. Dat wordt 'm dus niet. Man en ik nemen allebei een stuur (en nu zie ik ons beide op een voorstoel zitten, met een stuur in de hand.. bedoel dus een auto)
Had ik liever wat fijner weer bij, maar dat hebben we niet voor het kiezen he. Zal in elk geval geen last hebben van laagstaande zon

Later is nu