Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
lise1985 schreef:
11-02-2019 11:04
Dat zei mijn man ook al :-D
Maar helaas waren het geen open vragen.

Ik heb overigens dus wel ingevuld dat ik het met die stelling eens ben. Al klinkt ziek natuurlijk wat raar. Maar als ik niet beperkt was door mijn gezondheid had ik natuurlijk allang gewerkt.
Ik denk dat ze er bewust geen open vragen in zetten, ze kijken wel uit.
cesium24 schreef:
11-02-2019 11:23
Ik denk dat ze er bewust geen open vragen in zetten, ze kijken wel uit.
Uiteraard.

Ik vraag me steeds af of die mensen zelf wel gelukkig zijn met hun werk.
Bij mijn gesprek met de arbeidsdeskundige zat een man die aan het reïntegreren was na ziekte. Ik vraag me echt af of die man 's avonds vrolijk tegen zijn vrouw heeft gezegd dat hij een leuke werkdag heeft gehad omdat hij weer een cliënte aan het werk gedwongen heeft.

*slachtoffermodus gaat weer uit*
Yellow en Vergeetmenietje: hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-02-2019 11:13
Inderdaad. Ik kan er echt niet bij met mijn hoofd.

En het erge is dat mezelf heel veel kwalijk neem nu en het gevoel krijg alsof ik er zelf veel te negatief in sta.

Je weet wel beter toch hoop ik? :hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Gele_Suikerspin schreef:
11-02-2019 10:58
Dreamer, kan het zijn dat je een uurtje extra nodig hebt in de winter?

Het weer werkt ook niet mee. Dan gaat je lijf denken dat het schemering is van het naar bed moeten.

Gapen kan ook komen door te weinig frisse zuurstof, vaak op het werk.

Of door ontspanning dacht ik.
Ik slaap gewoon niet langer. In de weekenden, wanneer ik in alle rust uit kan slapen, word ik na 7 uur en 50 minuten wakker (om en nabij) Heel soms, als ik die week ervoor echt te weinig geslapen heb, kan ik daarna nog weer in- en doorslapen. Zuurstof op werk en thuis zit wel goed (ik zit op het werk op de tocht :nut: ) Ook als ik met de hond buiten loop, loop ik te gapen.
Daarnaast heb ik continu het gevoel alsof er een zware deken over me heen ligt.
Later is nu
lise1985 schreef:
11-02-2019 11:13
Inderdaad. Ik kan er echt niet bij met mijn hoofd.

En het erge is dat mezelf heel veel kwalijk neem nu en het gevoel krijg alsof ik er zelf veel te negatief in sta.

Sja, in feite is bij jou de WW aanvraag natuurlijk nutteloos. Je zou zover helemaal niet moeten komen. En dan ook nog zo'n vraag. Straks door de hele molen, en weer op gesprek, weer langs arbo-artsen (stel ik me zo voor) terwijl ondertussen het bezwaar loopt, waarvan je je niet voor kunt (en wílt) voorstellen dat dat ongegrond verklaard wordt. Dus al deze stress (hopelijk) voor niets. Natuurlijk dat je daar negatief in. :redrose:
Later is nu
lientje69 schreef:
11-02-2019 11:30
Je weet wel beter toch hoop ik? :hug:
Om eerlijk te zijn niet helemaal.
Dreamer schreef:
11-02-2019 11:44
Sja, in feite is bij jou de WW aanvraag natuurlijk nutteloos. Je zou zover helemaal niet moeten komen. En dan ook nog zo'n vraag. Straks door de hele molen, en weer op gesprek, weer langs arbo-artsen (stel ik me zo voor) terwijl ondertussen het bezwaar loopt, waarvan je je niet voor kunt (en wílt) voorstellen dat dat ongegrond verklaard wordt. Dus al deze stress (hopelijk) voor niets. Natuurlijk dat je daar negatief in. :redrose:
De man van een kennis van mij zat in de WW want onterecht goedgekeurd, meldde zich opnieuw ziek want hij was nooit beter. Zegt het UWV doodleuk tegen hem dat je je niet twee keer voor dezelfde aandoening ziek kunt melden.

Die WW aanvraag is ook nutteloos, maar als ik het niet gedaan had, had ik vanaf volgende week geen inkomen meer. Het is wel absurd dat je nu moet gaan solliciteren alsof je er zelf achter staat.

Dreamer schreef:
11-02-2019 11:41
Ik slaap gewoon niet langer. In de weekenden, wanneer ik in alle rust uit kan slapen, word ik na 7 uur en 50 minuten wakker (om en nabij) Heel soms, als ik die week ervoor echt te weinig geslapen heb, kan ik daarna nog weer in- en doorslapen. Zuurstof op werk en thuis zit wel goed (ik zit op het werk op de tocht :nut: ) Ook als ik met de hond buiten loop, loop ik te gapen.
Ik gaap als ik niet voldoende zuurstof binnen krijg, dat zegt in mijn geval niet zoveel over de omstandigheden. Dat kan gerust in de buitenlucht zijn. Maar ik heb dan ook astma.
Dreamer schreef:
11-02-2019 11:41
Vervelend. Klinkt een beetje als de winterblues.
Tjonge wat een gezeur weer van dat UWV. Je zou ze toch..
En inderdaad heb je weer plichten zoals 4 keer per maand solliciteren. Slaat toch helemaal nergens op in jouw geval Lise.
cesium24 schreef:
11-02-2019 11:29
Yellow en Vergeetmenietje: hoe gaat het met jullie?
Moe en depri
YellowLemon schreef:
11-02-2019 14:14
Moe en depri
:hug:
YellowLemon schreef:
11-02-2019 14:14
Moe en depri
Ach Yellow toch, :hug:
cesium24 schreef:
11-02-2019 14:37
Ach Yellow toch, :hug:

Het word vanzelf Lente.. (was ik maar tandartsassistente :facepalm: ).

Het komt uiteindelijk wel goed denk ik. Maar ik voel me zo’n langspeelplaat die altijd maar doorgaat over hetzelfde.. En omdat ik moe ben heb ik ook minder concentratie om op andere te reageren dus ik merk dat ik me wat meer terug trek. Regenboog die heeft heel lief een 7 dagen gezichtsmaskers kuur gehaald dus die dwingt me wel om iedere dag even lief te zijn voor mezelf.

De dokter was ook weer een zotje vorige week. Aangegeven dat het niet goed gaat. Mijn doorverwijzing naar de psychiater is met als hulpvraag om de medicatie af te kunnen bouwen zodra het BETER gaat. Gelooft die man in sprookjes? Ik heb zelfs aangegeven dat ik weer last had van terror dromen..

Ik ga gewoon voor cowboy stijl bij die psychiater. Maar wel zo vriendelijk mogelijk. “Hoi psych, ik slik deze hele stapel (je zou de mand moeten zien waarin ik mijn medicatie bewaar), de dokter kent de topiramaat niet, en nu denkt de dokter dat ik vanzelf beter wordt, wat denkt u?”
Dat is een verfrissende aanpak Yellow :biggrin:

Verder, wat enorm rottig weer :hug:
YellowLemon schreef:
11-02-2019 14:52
Het word vanzelf Lente.. (was ik maar tandartsassistente :facepalm: ).

Het komt uiteindelijk wel goed denk ik. Maar ik voel me zo’n langspeelplaat die altijd maar doorgaat over hetzelfde.. En omdat ik moe ben heb ik ook minder concentratie om op andere te reageren dus ik merk dat ik me wat meer terug trek. Regenboog die heeft heel lief een 7 dagen gezichtsmaskers kuur gehaald dus die dwingt me wel om iedere dag even lief te zijn voor mezelf.

De dokter was ook weer een zotje vorige week. Aangegeven dat het niet goed gaat. Mijn doorverwijzing naar de psychiater is met als hulpvraag om de medicatie af te kunnen bouwen zodra het BETER gaat. Gelooft die man in sprookjes? Ik heb zelfs aangegeven dat ik weer last had van terror dromen..

Ik ga gewoon voor cowboy stijl bij die psychiater. Maar wel zo vriendelijk mogelijk. “Hoi psych, ik slik deze hele stapel (je zou de mand moeten zien waarin ik mijn medicatie bewaar), de dokter kent de topiramaat niet, en nu denkt de dokter dat ik vanzelf beter wordt, wat denkt u?”
Als je eindelijk maar eens bij een psychiater terecht kan, zou toch wel eindelijk eens mogen.
En dan kieper je de hele stapel pillen maar op zijn bureau. Huisartsen weten hier echt te weinig van af (en andere artsen vaak ook).

Lief dat Regenboog zo goed voor je zorgt, doe hem de groeten.

Heel veel sterkte Yellow, en je mag hier echt gewoon komen klagen!
Ik ben helaas afgewezen bij mijn sollicitatie :cry:
Daar baal ik behoorlijk van
lientje69 schreef:
11-02-2019 15:05
Ik ben helaas afgewezen bij mijn sollicitatie :cry:
Daar baal ik behoorlijk van
:hug: :hug: :hug:
Het zit me op het moment niet mee.
Net gebeld naar instantie. Voor een afspraak bij basisarts. Nu blijkt dat zij vorige week is gestopt, vorige week had zij afscheid genomen van cliënten en ik weet van niks. Ze zijn nu aan het uitzoeken over hoe en wat. Moet toch wel weten hoe ik aan mijn medicatie kom. En aankomende vrijdag gaat oude spver weg.
Lientje, dat is echt heel naar, :hug:

Nartjie: goed dat je aan de bel getrokken hebt, dit kan toch niet zo.
Had ik dus eindelijk moed verzameld voor en afspraak hoor je dit.
Maar goed, het is opgelost. Mijn huidige(niet degene die weggaat) neemt de medicatie nu over.

Toch wel leuk als je niets hoort. Want ik had gemaild en gen antwoord gekregen, ds ik dacht even zo dan een afspraak maken
Nartjie, wat een rommelzootje toch elke keer weer.
Je loopt het wel op zeg! :hug:

Yellow, sta je nu wel ergens op een wachtlijst voor hulp?

Ik had zo'n zin in deze baan, vind het echt jammer. De afwijzing was ook wat vaag.
Het kan zijn dat uw cv niet helemaal aansluit of het kan zijn dat uw ervaring niet helemaal is wat wij zoeken.
Met kan beide keren onderstreept.
Ik krijg er een beetje het gevoel bij van: het kan zijn dat we u wat aan de oude kant vinden.

Heb maar weer een andere sollicitatie verstuurd.
Blijf toch nog even proberen voor ik het echt opgeef.
Ach Lientje en Nartjie en Yellow :hug:
Veel hulpverleners gaan weg, ligt dat aan mij? Ja
Ben ik veeleisend? Ja
Vraag ik te veel? Ja
Ben ik lastig? Ja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven