Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Heftig Lientje
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
07-02-2019 12:13
Ik zie elke ochtend op tegen de dag die komen gaat, vanwege met name de pijn. Maar vanochtend was het ook een algemeen ‘bleh’ gevoel.

Het is bij mij wel wat weggetrokken gelukkig. Aanleiding zal zijn de drukte rondom het overlijden van mijn schoonvader. En de bijbehorende emoties bij iedereen natuurlijk.

Ben jij er al eens mee naar de huisarts geweest?

Ik ben klaar met mijn werk, ga -na een pauze- zo maar eens lunchen en daarna plat. Naar de wind luisteren in bed. De zon is inmiddels doorgebroken, dus dan ziet het er meteen een stuk mooier uit!

En stiekem denk ik aan hoe we binnenkort kunnen uitwaaien op het Zeeuwse strand...
Volgens mij zit ik elk jaar rond deze tijd bij de huisarts met deze klachten. Ik kijk het nu eerst dus aan. Ik kan me herinneren dat ik op de havo een keer opmerkte tegen een vriendin, dat ik me eigenlijk elk jaar in februari zo moe voelde. Tijd voor zon en warm dus!

Sterkte met de drukte. :hug:
Later is nu
Een dame met een eigen wil dus, Lientje.
Later is nu
Lientje: maar wat is dan de reden dat dochter dat weigert? Waarom wil ze niet drinken in het ziekenhuis?

En hier nog iemand die moe, doodmoe is. Soms gaan we in de winter nog wel een weekje naar de zon. Nu voel ik me zo instabiel door de migraine en somberheid dat ik dat niet aandurfde.
Dreamer schreef:
07-02-2019 16:21
Een dame met een eigen wil dus, Lientje.
Nogal.
Ik kan me herinneren dat ze een jaar of 6 was en ik ietwat geïrriteerd zei dat dat ziekenhuis me elke keer zoveel tijd kostte, ze stampvoetend naast me liep door de gang: Nou. Ik heb toch ook niet om die rotschisis gevraagd!!!! Met een megaboos gezicht .
Toen moest ik ook wel weer lachen.

Net als toen na een operatie de arts met een zucht vroeg: maar wat wil je dan?
( wil je je mond open doen? NEE!
Je moet wel drinken. NEE)
Dochter zuchtte diep en smeet de woorden zowat naar hem toe. Armen over elkaar. Boos gezicht.
Naar huis!!!
Waarop de arts zuchtte: ga dan maar. Hier kunnen we ook niks met je.
Thuisgekomen had ze binnen het uur 2 glazen limonade, een ijsje en een bak vla op. :rofl:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
cesium24 schreef:
07-02-2019 16:51
Lientje: maar wat is dan de reden dat dochter dat weigert? Waarom wil ze niet drinken in het ziekenhuis?

Ze zegt omdat ze pijn heeft.
Terwijl dat juist zou helpen tegen de pijn.
Maar je krijgt haar gewoon niet zo ver dan.
lientje69 schreef:
07-02-2019 16:56
Ze zegt omdat ze pijn heeft.
Terwijl dat juist zou helpen tegen de pijn.
Maar je krijgt haar gewoon niet zo ver dan.
Maar thuis kan ze het dan wel? Is ze niet gewoon erg bang in het ziekenhuis?
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen.
cesium24 schreef:
07-02-2019 17:02
Maar thuis kan ze het dan wel? Is ze niet gewoon erg bang in het ziekenhuis?
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen.
Ze vindt het er gewoon niet leuk . Bang is ze niet. Wel boos.
Ergens kan ik wel begrijpen dat je dochter zo reageert, maar ik denk zomaar dat we dat hier allemaal wel een beetje hebben.
Op zich wel apart dat ze nog steeds zo reageert. Ze is nu natuurlijk geen klein kind meer. Kun je nu ook van te voren afspraken maken? Of doen jullie geen moeite meer en ga je al uit van thuis eten?
(gepureerde friet? :O @( O_o
Later is nu
Vorige operatie was ze 10. Ik dacht toen ook dat we goede afspraken hadden gemaakt en dat ze het wel snapte. Maar nee.
Ik pureerde thuis alles maar na drie dagen wilde ze t al geprakt want dat babyvoer vond ze niks.
De patat zoog ze gewoon net zolang op totdat het zacht was.
Ze moest drie weken vloeibaar en gepureerd eten.
Maar na drie dagen at ze al alles geprakt .
En binnen twee weken weer alles gewoon mee.

Operatie wordt sowieso bovenkaak. Of onderkaak ook moet horen we ongeveer een maand voor de operatie.
Binnenkort hebben we een gesprek met de kaakchirurg over de details.
Toen ze als baby geopereerd werd mocht het infuus pas uit als ze ging drinken.
Helemaal overstuur was ze . Krijsen. Vijf dagen lang. Ik heb toen het infuus laten afkoppelen, een verklaring getekend dat ik haar op eigen risico mee nam naar huis.
Thuis een bak vloeibare dunne pap naar binnen gegoten en ze sliep voor het eerst weer een héle nacht.
In de ochtend een groot gat in de speen geknipt en ze dronk zó de fles leeg....
Binnen twee weken kon ze normaal uit een fles drinken.( daarvoor had ze een speciale fles met een soort lammerenspeen)
Kortom.
Ziekenhuis is niet dochters ding.
Des te verwonderlijker is dat haar droombaan werken in een ziekenhuis is. :rofl:
Ik snap dat op zich wel, trouwens. Ik heb na m'n amandeloperatie alleen vloeibaar mogen eten. Werd ik erg wee van. En dat terwijl ik gek ben op soep en brinta :proud:
Later is nu
Goedemorgen.
Ik werd wakker met het idee dat het een vrije dag was vandaag maar het blijkt een werkdag te zijn.
Dat valt even tegen. Behoorlijk tegen zelfs eerlijk gezegd want mijn lichaam protesteert aan alle kanten momenteel.
Het gevoel alsof je onder een bus hebt gelegen ofzo zeg maar..
Ik wou nog even terugkruipen in bed maar dat is zinloos wat tegen de tijd dat ik in slaap val moet ik er alweer uit.

Volgende week gaat man weer werken en dan kan ik eindelijk mijn lichaam wat rust geven .
Hopelijk helpt dat wat tegen de pijn.
Omdat het strand nogal lang op zich laat wachten en onze schatkist ook niet onuitputtelijk is, gaat hij eerst wat anders doen. Hij is wel elke avond gewoon thuis dan.
Maar overdag kan ik dan wat beter naar mijn lichaam luisteren en dat zal goed zijn voor de pijnvermindering.
Er is wel veel gebeurd qua verbouwen de laatste tijd
Dát dan weer wél.
Maar men. Wat een aanslag op mijn lijf zeg.
Goedemorgen,

Normaal word ik nu net wakker, nu heb ik het eerste kopje koffie al op.

Mijn neus zit nu helemaal verstopt en ik ben dus nog steeds niet beter :(
Verder kon ik ook niet meer liggen van de pijn, dus dan maar op tijd eruit.

Ik ben begonnen met het halveren van de tramadol, en dat levert toch wel wat meer pijn op. Is dat gek? Vast niet. Afijn, daar mag de anesthesioloog zich weer over gaan buigen eind deze maand.

Voordeel is wel dat ik al wat klusjes gedaan heb, waaronder de verjaardag van mijn moeder organiseren. Daar ben ik dan weer goed genoeg voor...

En straks komt de installateur voor de CV ketel en een nieuwe thermostaat plaatsen. Kunnen we het ding op afstand instellen en komen we niet meer thuis in een koud huis :biggrin:
Goedemorgen,

Fijn Lise. Een koud huis is niets!

Ik ben vandaag vrij. Mijn enige vrije dag van deze week. Vanaf volgende week is het rustiger hoor, met de diensten.

Ik liep net de keuken in en zag een spin in de gootsteen zitten.. Gelukkig zat ie op de goede plek, ik durfde nog snel de kraan aan te zetten en nu is hij weg. Brrr.

Straks even wat boodschappen halen, verder geen plannen vandaag.

Lientje :hug:
Heb je het naar je zin op je nieuwe werk Kwebbel?
Jawel :) De bewoners en collega's leer ik steeds wat beter (bij naam) kennen. Ik heb niet met iedere collega een klik, maar dat komt misschien nog wel.
Weer met hoofdpijn opgestaan :'( Ik word er een beetje moedeloos van. Over 2 weken moet ik toch naar de huisarts. Ik zal het er dan eens over hebben. De ibuprofen helpt maar een klein beetje .

Fijn, dat je werk je zo goed bevalt Kwebbeltje. Het is helemaal niet erg dat je niet met iedereen een klik hebt, als je maar samen kunt werken.

Lientje, fijn dat je man weer gaat werken. Fijn, omdat jij meer rust krijgt en fijn omdat er meer geld binnenkomt. En het is fijn dat er veel aan de verbouwing gedaan is. En sterkte met dochter.

Lise, fijn als je straks in een warm huis thuiskomt. Pijn en kou is zo'n rotcombinatie.

Ik heb wel vaak het woordje fijn gebruikt. Hopelijk voel ik me straks ook weer fijn :-)

Een fijne dag voor iedereen B)
Wat vervelend Moyrrie.

@Kwebbel, fijn dat het werk je zo goed bevalt.

Nou, de thermostaat is geplaatst en ingesteld. Bij dat laatste bleek ik toch slimmer dan de installateur :rofl:
Maar het werkt, en dat is erg prettig.
Alleen moet nu het huis nog weer even opwarmen.
Middag.Ik ben wederom thuis, sta nu ziek gemeld op werk.
Maandag naar huisarts om hopelijk foto's te laten maken van mijn rug.

Fijne dag iedereen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Sterkte Kohaku :hug:
Goedemiddag

Wat vervelend Moyrrie, die hoofdpijn. Heb je al eens een dagboek bijgehouden? Dat was één van de eerste dingen waar mijn huisarts mee kwam, vandaar. Heb je dat vast 2 weken gedaan :)
Moeten dingen instaan als: wat heb je gedaan, geslapen, wel/geen medicatie, enz.

Ik weet nog niet of ik wel zo'n thermostaat wil. Ik zie m'n collega nu ook steeds alvast de verwarming aanzetten, voordat ze weggaat. Soms heeft haar vrouw dat al gedaan, dus dat kun je kennelijk zien. Eigenlijk vind ik het ook wel goed voor mij dat ik 's avonds op moet staan als ik het te koud krijg ;-D
En verder gaat ie 's morgens al automatisch aan en ook een (half?) uur voordat ik thuiskom, ofzo.

Kwebbeltje, heb je ook wat sop door de gootsteen gedaan? Achter de spin aan dus? (nee, ik wil je niet bang maken..)

Fijn Lientje, rust voor het lijf. Hoop inderdaad dat het werkt. Momenteel is het weer ook bagger natuurlijk, dat helpt niet.

Ik heb vandaag voor het eerst in 2 weken geen diclofenac. Merk dat m'n ellebogen toch nog zeer doen.
Later is nu
Sterkte Kohaku :hug:
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven