Novasure?????ervaringen???
zondag 27 december 2009 om 13:41
Hallo, ik ben 47, heb twee kinderen (11 en 15) en heb de laatste jaren zoveel bloedverlies tijdens de menstruatie dat ik chronische bloedarmoede heb. Volgens mijn huisarts is dat vrij normaal voor mijn leeftijd !!?? Ik ben er echt ook ziek van, duizelig en tot weinig dingen in staat. Dit elke drie weken. Veel bloedverlies dus, maar vooral ook grote stolsels die eruit komen (sorry beetje onsmakelijk). Ik ben het zo zat om maar steeds aan de ijzerpillen te moeten en er maar mee te moeten leven, dat ik tijdens mijn laatste bezoek aan de arts zei dat hij 'alles' er wel uit mag halen, zo zat ben ik het.
Zelf kwam hij toen met de suggestie: Novasure, een methode waar ze je baarmoederslijmvlies weg 'elektroduceren'. Dit is volgens mij een curratage, maar dan sneller en minder ingrijpend? Ik vind er weinig over, vandaar mijn vraag: wie heeft hier ervaring mee, zowel positief als negatief. Alvast bedankt.
Zelf kwam hij toen met de suggestie: Novasure, een methode waar ze je baarmoederslijmvlies weg 'elektroduceren'. Dit is volgens mij een curratage, maar dan sneller en minder ingrijpend? Ik vind er weinig over, vandaar mijn vraag: wie heeft hier ervaring mee, zowel positief als negatief. Alvast bedankt.

dinsdag 3 september 2013 om 19:30
Bij ons in het ziekenhuis krijg je geen narcose voor 'n novasure. Je wordt plaatselijk verdoofd op de baarmoedermond en daarna is het 2 minuten op je tanden bijten. Maar je staat binnen 'n kwartier ofzo weer buiten.
Dat ik aan de pil ben gebleven is m'n eigen keus. Er zijn zat vrouwen die ongesteldheid voor lief nemen, maar ook al is het weinig, ik hou er niet van daar op ongelegen momenten last van te kunnen krijgen.
Dat ik aan de pil ben gebleven is m'n eigen keus. Er zijn zat vrouwen die ongesteldheid voor lief nemen, maar ook al is het weinig, ik hou er niet van daar op ongelegen momenten last van te kunnen krijgen.
woensdag 4 september 2013 om 14:38
Ik hèb toevallig deze behandeling vorige week gehad.
Ik ben 32 en moeder van 5, vorig jaar al middels essure gesteriliseerd (dat gaat gewoon vaginaal, niks geen operatie) en ook vorig jaar aan het Pelvic Congestion Syndrome geholpen (spataders in het kleine bekken, Google er maar eens op
) sindsdien wel minder pijn bij menstruaties maar de leegloop bleef. 14 dagen van de 28 incl krampen ed en dat ging meteen over in eipijn, en als ik mazzel had duurde de eipijn een week en dan werd ik ook een week later ongesteld. Maar goed. Ik ging naar de huisarts en zei, is er nou echt niks anders dan Mirena ed dat helpt? Mijn eerste Mirena deed het super! Vijf jaar alleen 6x per jaar een beetje spotting. Maar de Mirena daarna was een ramp. Ten eerste vloeide ik vijf maand na de geboorte nog en toen ie geplaatst werd alleen maar kramp. De pil vind ik niks en implanon zwanger mee geraakt en daarmee drie week ongesteld en een week niet.
Maar goed novasure dus.
Ik moest mij om 1 uur smiddags nuchter melden en werd om half 2 naar deoparatiekamer gebracht, daar kreeg ik een infuus en was al snel vertrokken. Van de behandeling zelf niks meegekregen. Daarna duurde het wel vrij lang voor ik uit de narcose kwam en voelde toen niks, joepie! Maar dat was van korte duur... Na een kwartier ging het vreselijk pijn doen en werd ik volgespoten met pijnstillers waarvan het kaatste een soort morfine was en ik daar volledig op knockout ging, alles draaide en overgeven enz. Daarop is besloten mij een nacht te houden.
De gyn vertelde dat toen ze met de behandeling bezig gingen mijn benen volledig verkrampten van de pijn. Zelf niks van gemerkt gelukkig, en dat ondanks volledige narcose en spierverslappers.
Nu na een week nog wel wat kramp, maar zou nu ook ongesteld moeten zijn. Weinig vloeien gelukkig! Had mij alweer op het ergste voorbereid en nog net geen kraamverband aangeschaft... Ik kan het met een inlegkruisje af. Ook is mijn buik een stuk platter. Ipv, goh die kon wel eens zwanger zijn dik opgeblazen. Hoewel ie nooit meer plat zal zijn TGV diastase.
Wel voelt mijn baarmoedermond heel anders, nu ik toch nauwelijks vloei kon ik wel even voelen, maar waar ik eerst duidelijk een soort inhammetje had waar mijn vinger in paste is dat helemaal weg, er zit een hard stukje op en verder voelt ie gewoon heel anders. Herkent iemand dat?
Ik ben 32 en moeder van 5, vorig jaar al middels essure gesteriliseerd (dat gaat gewoon vaginaal, niks geen operatie) en ook vorig jaar aan het Pelvic Congestion Syndrome geholpen (spataders in het kleine bekken, Google er maar eens op

Maar goed novasure dus.
Ik moest mij om 1 uur smiddags nuchter melden en werd om half 2 naar deoparatiekamer gebracht, daar kreeg ik een infuus en was al snel vertrokken. Van de behandeling zelf niks meegekregen. Daarna duurde het wel vrij lang voor ik uit de narcose kwam en voelde toen niks, joepie! Maar dat was van korte duur... Na een kwartier ging het vreselijk pijn doen en werd ik volgespoten met pijnstillers waarvan het kaatste een soort morfine was en ik daar volledig op knockout ging, alles draaide en overgeven enz. Daarop is besloten mij een nacht te houden.
De gyn vertelde dat toen ze met de behandeling bezig gingen mijn benen volledig verkrampten van de pijn. Zelf niks van gemerkt gelukkig, en dat ondanks volledige narcose en spierverslappers.
Nu na een week nog wel wat kramp, maar zou nu ook ongesteld moeten zijn. Weinig vloeien gelukkig! Had mij alweer op het ergste voorbereid en nog net geen kraamverband aangeschaft... Ik kan het met een inlegkruisje af. Ook is mijn buik een stuk platter. Ipv, goh die kon wel eens zwanger zijn dik opgeblazen. Hoewel ie nooit meer plat zal zijn TGV diastase.
Wel voelt mijn baarmoedermond heel anders, nu ik toch nauwelijks vloei kon ik wel even voelen, maar waar ik eerst duidelijk een soort inhammetje had waar mijn vinger in paste is dat helemaal weg, er zit een hard stukje op en verder voelt ie gewoon heel anders. Herkent iemand dat?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 6 september 2013 om 07:40

vrijdag 6 september 2013 om 17:59
quote:elninjoo schreef op 06 september 2013 @ 08:07:
Maar zijn die bijwerkingen dan erger dan maandelijks en op onverwachte tijden ongesteld moeten worden?Ik hoop dat mijn menstruatie straks zich weer beperkt tot aanvaardbaar niveau..... Ongemakkelijk blijf ik het altijd vinden, maar ik voel me lekkerder in me lijf (gewichtstoename, vocht vasthouden, libido) zonder pil.
Maar zijn die bijwerkingen dan erger dan maandelijks en op onverwachte tijden ongesteld moeten worden?Ik hoop dat mijn menstruatie straks zich weer beperkt tot aanvaardbaar niveau..... Ongemakkelijk blijf ik het altijd vinden, maar ik voel me lekkerder in me lijf (gewichtstoename, vocht vasthouden, libido) zonder pil.

zaterdag 7 september 2013 om 07:44
zaterdag 7 september 2013 om 07:51
quote:elninjoo schreef op 07 september 2013 @ 07:44:
Ik ben ook wel 'ns ruim 'n half jaar met de pil gestopt om te kijken of dat voordelen had bij gewichtsverlies, maar het had geen enkel effect. En heb juist meer last van hormonale buien zonder pil inclusief ook vreetbuien. De pil stabiliseert je eigen slangenkuil aan hormonen tenminste een beetje.
Ja, als je zo'n last hebt van die hormonen, kan ik me voorstellen dat zo'n pil heerlijk is!!!
Ik heb 4 jaar geen pil geslikt, zat heerlijk in mijn lijf, geen last van hormonen, vreetbuien, emoties of wat dan ook.... alleen een vreselijk zware menstruatie
En daar wil ik van af......maar dan zonder extra hormonen.
Ik ben ook wel 'ns ruim 'n half jaar met de pil gestopt om te kijken of dat voordelen had bij gewichtsverlies, maar het had geen enkel effect. En heb juist meer last van hormonale buien zonder pil inclusief ook vreetbuien. De pil stabiliseert je eigen slangenkuil aan hormonen tenminste een beetje.
Ja, als je zo'n last hebt van die hormonen, kan ik me voorstellen dat zo'n pil heerlijk is!!!
Ik heb 4 jaar geen pil geslikt, zat heerlijk in mijn lijf, geen last van hormonen, vreetbuien, emoties of wat dan ook.... alleen een vreselijk zware menstruatie

En daar wil ik van af......maar dan zonder extra hormonen.

zondag 8 september 2013 om 18:29
Ik krijg volgende week dinsdag de behandeling!
Had dit topic al opgezocht en las de positieve verhalen, fijn om te lezen.
Ik ben zo klaar met die menstruatie! Dat getrut met maandverband elk uur wisselen, geen tampons kunnen dragen de eerste 2/3 dagen omdat ze er met stolsel en al uit worden gewerkt. Geen doorlekken als een 14-jarig meisje (er is soms geen houden aan...). En bovendien een Hb wat op peil blijft en niet onder de 6.0 zakt.
Ik hoop echt dat dit gunstig voor me uit gaat pakken, maar daar ga ik wel vanuit!
Ik zal mijn ervaringen nog even komen delen!
Had dit topic al opgezocht en las de positieve verhalen, fijn om te lezen.
Ik ben zo klaar met die menstruatie! Dat getrut met maandverband elk uur wisselen, geen tampons kunnen dragen de eerste 2/3 dagen omdat ze er met stolsel en al uit worden gewerkt. Geen doorlekken als een 14-jarig meisje (er is soms geen houden aan...). En bovendien een Hb wat op peil blijft en niet onder de 6.0 zakt.
Ik hoop echt dat dit gunstig voor me uit gaat pakken, maar daar ga ik wel vanuit!
Ik zal mijn ervaringen nog even komen delen!
vrijdag 13 september 2013 om 13:15
Succes, waar en hoe wordt je geholpen? lokaal, ruggeprik, algeheel?
Ik ben nu ruim 2,5 week verder en het vloeien valt me alles mee, het is nu geel, dat schijnt te mogen... wel heb ik zo af en toe kramp rechts in mijn buik, maar vermoed dat het de essure is die er ook inzit...
Ik ben nu ruim 2,5 week verder en het vloeien valt me alles mee, het is nu geel, dat schijnt te mogen... wel heb ik zo af en toe kramp rechts in mijn buik, maar vermoed dat het de essure is die er ook inzit...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 18 september 2013 om 10:15
Gisteren de behandeling gehad. In het JBZ in Den Bosch. Ik werd plaatselijk verdoofd en van te voren 100mg diclofenac genomen. Behandeling was even pijnlijk maar met goede ademhaling te doen. Kon gelijk opstaan en naar mijn moeder lopen om naar huis te gaan. Eenmaal thuis bedje in gedoken. En toen begon het, pijn! Langzaam werd het erger tot een punt dat ik er helemaal naar van was en niet meer stil kon liggen n bed. Dit was iets over vijf. Mijn man kwam net naar boven en zag me en die heeft gelijk de afdeling gebeld waar ik geholpen was. Mocht gelijk naar de EHBO komen. Daar kreeg ik een schotje dipidolor (opiaat) en toen die begon te werken kon ik langzaam weer op adem komen, hèhè. Rond 21 uur mocht ik weer naar huis. Gelijk bed ingedoken en heerlijk geslapen op het opiaat! Vandaag pijnvrij opgestaan! Beetje groggy vande dipidolor, maar drink veel water om het uit mijn lijf te krijgen. Al met al, erg heftig maar toch blij dat ik het gedaan heb. Hopelijk is het resultaat er ook naar. Dat kom ik nog wel vertellen. Ik was overigens net in mijn menstruatie maar die is nu in 1 klap voorbij! Mazzel
woensdag 18 september 2013 om 10:25
Dat is dan weer een voordeel
ik werd een week na de behandeling ongesteld... Niet heftig maar ben benieuwd hoe da t over 2wk is, helaas gisteren wel erge ovulatiepijn gehad, dat is dus nog niet over
Wel heftig dat je alsnog weer terug kon naar het zh... Gelukkig nu pijnvrij
vloei je helemaal niks? Hier is het 3wk geleden en vloei nog steeds wel helder geel.

Wel heftig dat je alsnog weer terug kon naar het zh... Gelukkig nu pijnvrij

donderdag 19 september 2013 om 10:28
maandag 30 september 2013 om 14:27
ik ben een vrouw van 41 jaar en ben al een aantal jaar bezig met de bloedingen die ik heb...verschillende anticonceptie geslikt en een andere pil die onder mijn huid was geprikt de prikpil gehad maar blijf bloeden...nu loop ik al enige weken in het ziekenhuis en word er niet echt vrolijk van en niks wijzer..ze hebben een uitstrijkje gedaan en daar kwam cin 2 uit stuk van mijn baarmoedermond weggehaald maar probleem niet opgelost,vanmorgen afspraak in het sfg voor een waterecho en raar ik mankeer niks aan mijn baarmoeder dus waarom bloed ik dan????maar weer een uitstrijkje en tot vrijdag wachten nou kan je vertellen dat ik van al die onderzoeken en wachten niet echt vrolijk word ben in de tussentijd ook al 10 kilo afgevallen van de stress en het duurt maar voort...afhankelijk van wat de uitslag vrijdag is wil ze novasure gaan doen alleen weet niet of ik hier heel blij mee moet zijn of dat ik iets anders moet gaan doen......

maandag 30 september 2013 om 15:04