Gezondheid alle pijlers

Oma weet raad?

29-12-2015 13:57 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
al een ruime week ben ik zo enorm verkouden. Het begon met enorm neusverkouden zijn, totaal geen geur/smaak hebben en geen lucht kunnen krijgen. Neusspray, hot coldrex.. alles om het wat dragelijker te maken.

Het meest fijne is natuurlijk dat je door je verstopte neus met open mond gaat slapen en alle inademing door je mond doet en tadaa.. de kriebelhoest is geboren.

Nu een ruime week verder ben ik het hoesten meer dan zat. Overdag gaat het wel soms een flinke hoestbui, maar over het algemeen is dat wel te doen even een slokje thee erbij en ik kan weer door.

's Nachts is het helaas een ander verhaal. Ik weet dat ik het liefst niet helemaal plat moet gaan liggen, dus 2 kussens en liggen maar. Binnen de kortste keren stik ik de moord half. Weet van gekkigheid niet hoe ik het moet doen en ga bijna over mijn nek, zo hard moet ik hoesten. Ik heb gisteren zo hard gehoest dat er nu een spiertje oid is verrekt in mijn lies. Lekker joh.

Keelpastilles, thee met honing, hot coldrex, anta-flu, eucalyptus snoepjes, de hele santenkraam ligt naast mijn bed. Het helpt alleen geen zier.

Door het hoesten slaap ik ( en mijn man ook uiteraard) erg slecht en daardoor ben ik moe en daardoor hoest ik nog meer! ARGHHHH

Wie heeft de tip van jip, oma`s raad of gewoon een huis tuin en keukenmiddeltje gewaarborgd uit oud familie gebruik zodat ik morgen, of oke das misschien iets te enthousiast, overmorgen weer gewoon mijn eigen geweldige shiny me ben!??
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Vreselijk, dit heb ik een paar weken geleden ook gehad. Bij mij werkte de doorgesneden ui naast m'n bed uiteindelijk.
I would rather shit in my hands and clap
Een receptje voor Codeïne vragen bij je huisarts?

Dat is het enige wat bij mij enigszins helpt als ik zo aan de blaf ben.
Een grok. Super vies maar paar truien aan, grok nemen en je bed induiken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
2/3 weken hoesten is normaal (helaas). Mij helpt het om bij een nachtelijke hoestbui die maar niet wilt stoppen, op een hoestpastille te zuigen. Daarna terug verder proberen te slapen dan!
Hier werkt codeïne ook het beste tegen het hoesten. En mijn vriend zweer bij de noscapine hoestdrank (kan je ook eventueel bij de drogist halen).

Succes!
Tegen neusverkoudheid en gezwollen slijmvliezen kun je prima otrivin gebruiken. Niet meer dan een dag of 5 gebruiken (je raakt er enorm snel aan gewend, en daarna raak je in een vicieuze cirkel), maar het voorkomt in elk geval dat je door je mond moet ademen om te slapen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Broomhexine hoesttabletten bij Kruidvat .

Werkt bij mij goed tegen de kriebel en het hoesten. En kost geen drol. Beterschap.
toco tholin op je kussen sprenkelen - houdt bij mij de neus altijd goed open

en dan verdwijnt het kriebelhoestje vanzelf wel weer als je weer door je neus kunt ademen

en de ui op de kamer blijft een goede
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
oh ja sorry, niet goed omschreven misschien. Mijn neusverkoudheid is zo goed als weg. alleen die irritante kriebelhoest die maakt dat mijn buren denken dat ze naast pieterburen wonen blijft maar.

Ik schrijf alles op:

Broomhexinetabletten

noscapine hoestdrank

Mijn huisarts is helaas vrij en om nou voor een hoestje een dienstdoende huisarts te bellen vind ik ook weer zo wat. Die man/vrouw zal t druk genoeg hebben.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Bij mij helpt alleen Codeïne bij droge/kriebelhoest. Recept bij de dokter vragen. In de meeste gevallen is een telefoontje naar de dokter genoeg.
Jankerd
hete douche nemen?

door de hitte en vochtigheid verdwijnt het slijm eventjes en kun je weer wat rustiger ademhalen.

daarna insmeren met vapo rub op rug en borst.

koppie thee, honing enzo.

maar ik gebruik ook deze. is wel in het engels maar soit.

turmeric is in het NL Kurkuma voor het geval je er even niet op komt.

http://www.turmericforhea ... fits/turmeric-and-the-flu
ow en beterschap.
quote:biol schreef op 29 december 2015 @ 14:09:

oh ja sorry, niet goed omschreven misschien. Mijn neusverkoudheid is zo goed als weg. alleen die irritante kriebelhoest die maakt dat mijn buren denken dat ze naast pieterburen wonen blijft maar.

Ik schrijf alles op:

Broomhexinetabletten

noscapine hoestdrank

Mijn huisarts is helaas vrij en om nou voor een hoestje een dienstdoende huisarts te bellen vind ik ook weer zo wat. Die man/vrouw zal t druk genoeg hebben.Ik zou het toch doen. Kan wel 3 weken duren anders. Word je ook niet blij van
Jankerd
En aanvulling in het kader van baat het niet dan schaadt het niet: s nachts voeten insmeren met dampo en sokken erover. Naast wat captain Jane adviseert wat betreft insmeren.
codeine werkt heel goed. Je word er ook een beetje suf van dus je slaapt lekker even bij, en daardoor knap je weer sneller op.
Ik pak altijd een mengsel van: gember, ginseng, extreem veel vit C, munt, honing en kaneel in groene thee. Voor mij werkt het in ieder geval.
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”
Codeïne vragen bij de huisarts.
Inderdaad codeïne, als dit tenminste bij jou werkt. Anders helpt acceptatie dat het drie weken duurt ook.
Je moet gaan hardlopen. Longen moeten weer getraind worden.

En dan niet in de sportschool maar buiten hardlopen.
OMG
Het klinkt misschien raar en het is vies maar het helpt echt heel goed.

Voor het slapen gaan een eetlepel zonnebloem olie, daarna niks meer eten of drinken.
Codeïne bij de huisarts vragen. Van Natterman heb je ook hoestdrank met codeïne. Dat werkt bij mij ook, de tabletten werken echter nog beter,
Thermostaat maximaal op 16 a 18 graden, zorg voor voldoende ventilatie en onder de wol, dat werkt bij mij en warm en koud douchen afwisselen, met koud eindigen, bouw je weerstand mee op.

Droge verwarminglucht gaat je i.i.g. niet helpen.

Wat ook helpt is een luchtbevochtiger, maar die heb ik zelf ook (nog) geen.

" Opa weet raad! "

Beterschap!!!
hmmm, ik zou ook codeïne vragen bij huisarts, en inderdaad even kijken of je huis niet te droog is, je kunt dan gewoon wat schoteltjes water op de verwarming zetten.

Als dat allemaal niet werkt kan ik mijn vrouw wel sturen, die is nooit ziek en heeft mij altijd in no-time beter (geen idee hoe ze het doet, maar iets met kippensoep, grog, tekenfilms etc)
Halve ui naast je bed en vicks onder je voeten lekker dik en sokken aan. Ja raar maar werkt echt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven