Gezondheid alle pijlers

Onrust/ongeduldig: ADHD?

22-08-2016 23:36 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Vroeg me af of hier mensen waren die ervaring hebben met ADHD/ADD. Wil mezelf totaal geen (misschien wel totaal misplaatste) diagnose aanpraten, en weet dat veel symptomen van zowel ADHD als ADD op veel mensen van toepassing zijn, maar ben de laatste tijd wel nieuwsgierig.

Ik ben 22 jaar en ben tijdens m'n jeugd nooit een ADHD-achtig kind geweest, maar ben me sinds een jaar (waarin o.a. het einde van een behoorlijk lange relatie plaatsvond, heeft me veel aan het denken gezet, etc.) heel bewust van bepaalde trekjes/eigenschappen bij mezelf. Als ik kijk naar de standaardsymptomen sluiten er veel aan (kan me echter voorstellen dat dit voor een hoop mensen geldt). Heb altijd al het gevoel gehad dat mijn emoties heel de dag alle kanten op gaan, ontzettend vergeetachtig, druk in m'n hoofd (en tot in zekere mate ook in m'n lichaam), de vaak iets te drukke 'grappenmaker' in m'n vriendengroep, ik praat en denk snel, ben een verhitte ruziemaker, nogal een controlfreak op sociaal gebied en eigenlijk al zolang ik me kan herinneren heel ongeduldig. Ben me sinds een aantal maanden (ook door vrienden die me hierop wezen) ook bewust van hoe onrustig ik vaak ben; kan lastig stilzitten, heb moeite met boeken (uit)lezen (terwijl ik eigenlijk altijd wel een lezer geweest ben), kan moeilijk rustig naar muziek luisteren (of überhaupt een nummer afluisteren), etc. Word vaak ontzettend moe of gefrustreerd van mezelf.

Misschien zit ik er totaal naast, of praat ik mezelf iets aan (zal niet de eerste keer zijn), maar ik vroeg me simpelweg af of er mensen zijn die hier iets/zichzelf in herkennen, of misschien merken dat ik er totaal naast zit/hier iets anders in herkennen. Er zijn namelijk ook een hoop standaard ADHD-symptomen waaraan ik niet voldoe. Alle tips/opmerkingen zijn welkom

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:xxxx202022 schreef op 23 augustus 2016 @ 19:01:

[...]

Zeker waar Ik hou veel van schrijven, merk alleen dat ik daar ook niet vaak veel aandacht meer voor over heb. Misschien eens wat andere dingetjes bekijken. Heb laatst wat armbandjes gemaakt en dat werkte inderdaad heel goed (qua concentratie).Ja precies.. Ga lekker zitten met je spulletjes, ondertussen een muziekje op of een 'makkelijk wegkijken' serie. Is voor mij echt even heerlijk na een drukke dag/week. In stilte kan uiteraard ook haha. Het fijne met handwerken vind ik dan persoonlijk dat je dan ook nog gewoon kunt kletsen als er iemand thuis is of dan muziek of tv aan kunt zetten.
Estranged met een hoofdletter D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven