oogtest
woensdag 10 juni 2015 om 15:04
Ik zit eigenlijk met iets wat ik me afvraag, ik heb gisteren een oogtest gehad bij de oogarts, met mijn nieuwe bril, nu zeiden ze dat ik met mijn bril gewoon 100% kon zien. Daarna druppels in mijn ogen gekregen, waardoor ik niets meer zag, en er dus een hele andere sterkte uit mijn ogen kwam, daarna zei de oogarts dat mijn ogen het prima deden, dat alleen mijn bril een kleine aanpassing nodig had, terwijl die bril dus hetzelfde is als de test van voor de druppels, dan zou het toch juist goed moeten zijn?
woensdag 10 juni 2015 om 15:40
Iemand heeft je ogen toch getest voor het druppelen? De normale procedure is dan dat je daarna gedruppeld wordt zodat je pupillen wijd worden. Daarna naar de oogarts, die kijkt dan alleen nog in de ogen, maar meet de sterkte niet meer. Om te oordelen of dat de sterkte klopt gebruikt de oogarts de gegeven van de eerdere meting. Ook wordt je bril opgemeten voor de huidige sterkte.
Door de druppels kan je een aantal uren wazig zien, dat is normaal.
Ik kan me niet voorstellen dat ze dit bij jou "fout" gedaan zouden hebben. En al die andere honderden mensen per jaar wel goed.
Door de druppels kan je een aantal uren wazig zien, dat is normaal.
Ik kan me niet voorstellen dat ze dit bij jou "fout" gedaan zouden hebben. En al die andere honderden mensen per jaar wel goed.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
woensdag 10 juni 2015 om 15:55
Wat is je probleem? Vertrouw je de meting niet? Normaal heb je geen druppels in.
Er kwam een heel andere sterkte uit, toch zegt de oogarts dat er maar een kleine correctie nodig.
Bij twijfel kan je altijd een keer naar een goede opticien gaan. Ik heb vanmiddag mijn ogen weer laten meten, en de sterktes waren weer iets veranderd. Dit is in mijn geval normaal dat mijn ogen geen constante sterkte hebben.
Er kwam een heel andere sterkte uit, toch zegt de oogarts dat er maar een kleine correctie nodig.
Bij twijfel kan je altijd een keer naar een goede opticien gaan. Ik heb vanmiddag mijn ogen weer laten meten, en de sterktes waren weer iets veranderd. Dit is in mijn geval normaal dat mijn ogen geen constante sterkte hebben.
woensdag 10 juni 2015 om 16:07
quote:dyllyd schreef op 10 juni 2015 @ 16:03:
Ja ik heb net een nieuwe bril die een week oud is, met beiden glazen 1,75 en een cilinder erin, en na de druppels zou het dan 3,00 en 2,75 moeten zijn met nog een cilinder erin, en dat vind ik dan toch wel een vrij groot verschilGa gewoon terug naar de opticien.
Ja ik heb net een nieuwe bril die een week oud is, met beiden glazen 1,75 en een cilinder erin, en na de druppels zou het dan 3,00 en 2,75 moeten zijn met nog een cilinder erin, en dat vind ik dan toch wel een vrij groot verschilGa gewoon terug naar de opticien.
woensdag 10 juni 2015 om 22:23
quote:parbleumondieu schreef op 10 juni 2015 @ 16:07:
[...]
Ga gewoon terug naar de opticien.
Met het recept van je oogarts/optometrist. Het meten met druppels is echt de juiste meting. Waarom heb je eigenlijk net een nieuwe bril als je een week daarna naar de oogarts/optometrist moet, dat is toch de verkeerde volgorde.
Iedereen mag zich trouwens een opticien noemen.
[...]
Ga gewoon terug naar de opticien.
Met het recept van je oogarts/optometrist. Het meten met druppels is echt de juiste meting. Waarom heb je eigenlijk net een nieuwe bril als je een week daarna naar de oogarts/optometrist moet, dat is toch de verkeerde volgorde.
Iedereen mag zich trouwens een opticien noemen.
woensdag 10 juni 2015 om 23:21
Was je bij zo'n goedkope keten opticien of een vrijgevestigde opticien?
"mijn opticien" krijgt altijd andere waardes bij het testen dan die ketens. Maar door de lenzen van een goede opticien kan ik goed kijken en die van Hans Anders, Het Huis, Specsavers etc dus niet. Groot verschil van opleiding en metingen van de ogen.
"mijn opticien" krijgt altijd andere waardes bij het testen dan die ketens. Maar door de lenzen van een goede opticien kan ik goed kijken en die van Hans Anders, Het Huis, Specsavers etc dus niet. Groot verschil van opleiding en metingen van de ogen.