Opgezette buik
maandag 9 oktober 2017 om 20:10
Hoi!
Ik heb elke dag last van een opgezette buik, meestal begint dit zo rond de middag. Het is erg vervelend omdat het een beetje pijn doet en m'n broek veelte strak komt te zitten. Ik probeer zo min mogelijk te snoepen,frisdrank en koffie te drinken. Ook ben ik gestopt met roken (maar hiervoor had ik daar ook al last van) en gebruik ik de prikpil als anticonceptie.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips?
Ik heb elke dag last van een opgezette buik, meestal begint dit zo rond de middag. Het is erg vervelend omdat het een beetje pijn doet en m'n broek veelte strak komt te zitten. Ik probeer zo min mogelijk te snoepen,frisdrank en koffie te drinken. Ook ben ik gestopt met roken (maar hiervoor had ik daar ook al last van) en gebruik ik de prikpil als anticonceptie.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips?
maandag 9 oktober 2017 om 20:36
maandag 9 oktober 2017 om 20:41
Ik krijg deze klachten juist van brood. Geen idee of dat bij jou ook zo is uiteraard, maar mij hielp het om minder brood te eten. Helaas, want ik ben gek op broodKeesje3097 schreef: ↑09-10-2017 20:21Ik eet overdag zo'n 6 sneeën brood met kaas, een stuk fruit en in de avond heel gevarieerd maar ik probeer niet teveel vlees te eten.
maandag 9 oktober 2017 om 20:54
Hoe ziet je dag er uit? Ik heb een vreselijk drukke baan, waar ik weinig tijd heb om te drinken en te eten. Zeker drinken doe ik na mijn werk thuis wel veel, waardoor je vanzelfsprekend ook vaker naar de wc moet 's avonds.Keesje3097 schreef: ↑09-10-2017 20:47Verder moet ik soms wel eens 5 keer in een uur plassen 's avonds. Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest en blaasonsteking test gedaan maar deze was negatief.
Soms zijn dingen logisch verklaarbaar en niet een ziekte
maandag 9 oktober 2017 om 21:02
Ja, ik heb dat ook enkele jaren (geloof ik). Bij mij helpt het minderen van levensmiddelen waar polyolen in zitten. Ze zitten van nature veel in fruit en bepaalde groenten zoals bloemkool en champignons. En ook in suikerloze drop. Ook van peulvruchten en koolsoorten heb ik last.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 9 oktober 2017 om 21:09
hop daar is de diagnose
TO het is heel normaal dat je buik in de loop van de dag opzwelt. Je eet, je drinkt, je praat en dat betekent dat er lucht bij komt. Is allemaal heel normaal. Zolang je geen exzeem hebt of doorlopend diarree zou ik me niet druk maken. Maar mocht je geruststelling willen kan je natuurlijk naar je huisarts.
Verder: broeken iets groter kopen
maandag 9 oktober 2017 om 21:12
Polyolen gaan grotendeels onverteerd door de dunne darm, en belanden daarna in de dikke darm, waar ze door enorme kolonnes bacteriën worden opgewacht en gefermenteerd. Daarbij wordt veel gas gevormd, wat de darm doet uitzetten.
Normaal wordt gas door de anus afgevoerd en ook wordt er veel in de bloedbaan opgenomen en afgevoerd. Maar kennelijk wordt er veel te veel geproduceerd. Polyolen zelf hebben de eigenschap veel water aan te trekken en door dat toegenomen volume zet je buik nog meer uit.
Ikzelf ben niet erg streng in het vermijden van fruit. Ik vind appels en suikerloze drop en mints erg lekker dus ik bekijk wat ik kan missen.
Normaal wordt gas door de anus afgevoerd en ook wordt er veel in de bloedbaan opgenomen en afgevoerd. Maar kennelijk wordt er veel te veel geproduceerd. Polyolen zelf hebben de eigenschap veel water aan te trekken en door dat toegenomen volume zet je buik nog meer uit.
Ikzelf ben niet erg streng in het vermijden van fruit. Ik vind appels en suikerloze drop en mints erg lekker dus ik bekijk wat ik kan missen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 9 oktober 2017 om 21:44
Lactoseintolerantie gaat niet altijd samen met eczeem. Wel vaak met diarree of winderigheid.S-Meds schreef: ↑09-10-2017 21:09hop daar is de diagnose
TO het is heel normaal dat je buik in de loop van de dag opzwelt. Je eet, je drinkt, je praat en dat betekent dat er lucht bij komt. Is allemaal heel normaal. Zolang je geen exzeem hebt of doorlopend diarree zou ik me niet druk maken. Maar mocht je geruststelling willen kan je natuurlijk naar je huisarts.
Verder: broeken iets groter kopen
maandag 9 oktober 2017 om 22:11
Hier net zo-Julia- schreef: ↑09-10-2017 20:54Hoe ziet je dag er uit? Ik heb een vreselijk drukke baan, waar ik weinig tijd heb om te drinken en te eten. Zeker drinken doe ik na mijn werk thuis wel veel, waardoor je vanzelfsprekend ook vaker naar de wc moet 's avonds.
Soms zijn dingen logisch verklaarbaar en niet een ziekte![]()