Ovabloc..anyone?
vrijdag 27 maart 2009 om 18:25
Aangezien ik geen kinderwens heb (en nooit gehad) en toch eens van de condooms af wil, geen hormonen tot mij wil nemen, ben ik me al een poosje aan het oriënteren op een definitieve oplossing. Ik kwam een 'nieuwe' methode tegen: Ovabloc. Met huisarts gesproken, verwijsbrief gekregen en meteen geinformeerd naar de vergoeding van mijn verzekering. Dat is dus een probleem, ze vergoeden niets omdat de kosten voor de ingreep niet duidelijk zijn! Ik heb bij diverse ziekenhuizen info gevraagd en de prijs varieert tussen de 1400 en 17oo euro (Wat ik vrij veel vind voor een redelijk simpele ingreep van een half uur zonder snijden en met plaatselijke verdoving...)
Kan iemand mij er meer over vertellen? Is er iemand die deze methode heeft gedaan? Hoe is dit geregeld (en bij welke verzekeraar?)
Alvast dank!
Kan iemand mij er meer over vertellen? Is er iemand die deze methode heeft gedaan? Hoe is dit geregeld (en bij welke verzekeraar?)
Alvast dank!
vrijdag 27 maart 2009 om 18:32
Bij zilveren kruis 4 sterren wordt 'n sterilisatie gewoon vergoed.
Houdt je er wel rekening mee dat je ongesteldheidsklachten kunnen verergeren? Dat is eigenlijk het enige wat mij tegenhoudt 'n sterilisatie te nemen. Zodra 'n sterilisatie mogelijk wordt waarbij je nooit meer ongesteld wordt, dan sta ik vooraan in de rij.
Houdt je er wel rekening mee dat je ongesteldheidsklachten kunnen verergeren? Dat is eigenlijk het enige wat mij tegenhoudt 'n sterilisatie te nemen. Zodra 'n sterilisatie mogelijk wordt waarbij je nooit meer ongesteld wordt, dan sta ik vooraan in de rij.
vrijdag 27 maart 2009 om 18:34
vrijdag 27 maart 2009 om 18:35
quote:elninjoo schreef op 27 maart 2009 @ 18:32:
Houdt je er wel rekening mee dat je ongesteldheidsklachten kunnen verergeren? Dat is eigenlijk het enige wat mij tegenhoudt 'n sterilisatie te nemen. Zodra 'n sterilisatie mogelijk wordt waarbij je nooit meer ongesteld wordt, dan sta ik vooraan in de rij.Is het een 'gewone' sterilisatie? Owwwwww, ik dacht een een of ander nieuw iets.
Houdt je er wel rekening mee dat je ongesteldheidsklachten kunnen verergeren? Dat is eigenlijk het enige wat mij tegenhoudt 'n sterilisatie te nemen. Zodra 'n sterilisatie mogelijk wordt waarbij je nooit meer ongesteld wordt, dan sta ik vooraan in de rij.Is het een 'gewone' sterilisatie? Owwwwww, ik dacht een een of ander nieuw iets.
vrijdag 27 maart 2009 om 18:47
Ik heb me via de 'normale' weg laten steriliseren en dat werd gewoon vergoed door mijn verzekering. Ik had toen nog een iets hogere verzekering, speciaal vanwege deze ingreep.
En Elninjoo, de menstruatie is niet erger geworden. Ik bloed wel heviger in het begin, maar ik heb niet meer pijn of zo en het is heel regelmatig. Het is in ieder geval goed te doen.
En Elninjoo, de menstruatie is niet erger geworden. Ik bloed wel heviger in het begin, maar ik heb niet meer pijn of zo en het is heel regelmatig. Het is in ieder geval goed te doen.
donderdag 4 juni 2009 om 11:22
Waarom zou je voor Essure wel al een keer zwanger moeten zijn geweest en voor Ovabloc niet? Lijkt mij onzin want het inbrengen van óf plugjes (Ovabloc) óf veertjes (Essure) gaat via hetzelfde kanaal: de baarmoedermond. En als je een keer zwanger bent geweest kan daar makkelijker de benodigde apparatuur naar binnen.
Indertijd heb ik ook de afweging gemaakt Ovabloc of Essure. Maar siliconenplugjes leken mij niks: die kunnen lekken omdat ze niet goed afsluiten of spontaan van plaats veranderen. Dat was toen ook het belangrijkste "voordeel". Als je toch nog een kind wilde kon je die plugjes gewoon laten verwijderen. Blijkt niet te kloppen; de plek waar de plugjes in eileider hebben gezeten is zo "verminkt" dat dit weefsel niet meer zoals een normale eileider functioneert. Essureveertjes groeien in principe vast. En die vast-/dichtgroei zorgt voor de blokkade.
Ergens in een ander topic stond ook nog iets over de prijs van Essure....
Indertijd heb ik ook de afweging gemaakt Ovabloc of Essure. Maar siliconenplugjes leken mij niks: die kunnen lekken omdat ze niet goed afsluiten of spontaan van plaats veranderen. Dat was toen ook het belangrijkste "voordeel". Als je toch nog een kind wilde kon je die plugjes gewoon laten verwijderen. Blijkt niet te kloppen; de plek waar de plugjes in eileider hebben gezeten is zo "verminkt" dat dit weefsel niet meer zoals een normale eileider functioneert. Essureveertjes groeien in principe vast. En die vast-/dichtgroei zorgt voor de blokkade.
Ergens in een ander topic stond ook nog iets over de prijs van Essure....