Overgang?
dinsdag 19 maart 2013 om 20:24
Ben 47 jaar en ongeveer een half jaar geleden gestopt met de pil.
De eerste 2 maanden nog vrij regelmatig ongesteld, daarna 3 maanden lang iedere 2 weken (varierend van 5 tot 7 dagen) en nu al bijna 7 weken niet.
Soms heb ik buikpijn die lijkt op menstruatiepijn, maar tot nu toe.... niets, nada, noppes! (ik ben niet zwanger )
Verder eigenlijk geen klachten (geen opvliegers, nachtelijk zweten of andere ongemakken) behalve soms een beetje prikkelbaar, vaak erg moe en heb rare dromen.
Is dit nou (het begin van) die beruchte overgang? Kan ik al gaan juichen dat mijn menstruatie vanaf nu voor altijd weg zal blijven?
Of toch even naar de huisarts om iets anders uit te sluiten?
Tips? Ervaringen?
De eerste 2 maanden nog vrij regelmatig ongesteld, daarna 3 maanden lang iedere 2 weken (varierend van 5 tot 7 dagen) en nu al bijna 7 weken niet.
Soms heb ik buikpijn die lijkt op menstruatiepijn, maar tot nu toe.... niets, nada, noppes! (ik ben niet zwanger )
Verder eigenlijk geen klachten (geen opvliegers, nachtelijk zweten of andere ongemakken) behalve soms een beetje prikkelbaar, vaak erg moe en heb rare dromen.
Is dit nou (het begin van) die beruchte overgang? Kan ik al gaan juichen dat mijn menstruatie vanaf nu voor altijd weg zal blijven?
Of toch even naar de huisarts om iets anders uit te sluiten?
Tips? Ervaringen?
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.

woensdag 20 maart 2013 om 13:04
woensdag 20 maart 2013 om 13:05
quote:pimpelmeesje67 schreef op 20 maart 2013 @ 12:51:
[...]
Nee hoor.
Ik ben zelf ook laks geweest. Ga (of eigenlijk ging) niet zo snel naar de huisarts.
Ja maar zoiets verwacht je toch ook helemaal niet Pimpelmees.
Het is een harde les voor je geweest. Te hard als je het mij vraagt
Ga zelf ook niet vaak naar de dokter maar ik denk er nu wel anders over.
[...]
Nee hoor.
Ik ben zelf ook laks geweest. Ga (of eigenlijk ging) niet zo snel naar de huisarts.
Ja maar zoiets verwacht je toch ook helemaal niet Pimpelmees.
Het is een harde les voor je geweest. Te hard als je het mij vraagt
Ga zelf ook niet vaak naar de dokter maar ik denk er nu wel anders over.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
woensdag 20 maart 2013 om 13:06
quote:pimpelmeesje67 schreef op 20 maart 2013 @ 13:02:
Over rollators hoef ik me niet druk te maken.
M'n man verkoopt ze. Ook trapliften, een bad met een deurtje erin, beugels voor in de douche.
Dus eh... als jullie erom verlegen zitten, geef maar een gil! goed om te weten!
Over rollators hoef ik me niet druk te maken.
M'n man verkoopt ze. Ook trapliften, een bad met een deurtje erin, beugels voor in de douche.
Dus eh... als jullie erom verlegen zitten, geef maar een gil! goed om te weten!
woensdag 20 maart 2013 om 13:07
quote:Soulcats schreef op 20 maart 2013 @ 13:02:
[...]
Ken ik niet die serie, maar zal eens gaan kijken want klinkt leuk!
Aww, die bronchitis is niet fijn (wel lekker veel tijd om te forummen en tv te kijken, dat wel ) Beterschap!
OLVG is wat ver weg voor mij (het VU ook hoor trouwens, woon daar nou niet bepaald bij in de buurt). Ik zou eigenlijk het liefst naar een zh in Haarlem of Hoofddorp (of evt. Leiden) gaan.
Die serie is echt leuk, geschreven (of vertaald/bewerkt) door Maria Goos. Tjitske Reidinga speelt er ook in mee, als therapeut. Zwarte humor.
In die regio weet ik zo snel niks.
[...]
Ken ik niet die serie, maar zal eens gaan kijken want klinkt leuk!
Aww, die bronchitis is niet fijn (wel lekker veel tijd om te forummen en tv te kijken, dat wel ) Beterschap!
OLVG is wat ver weg voor mij (het VU ook hoor trouwens, woon daar nou niet bepaald bij in de buurt). Ik zou eigenlijk het liefst naar een zh in Haarlem of Hoofddorp (of evt. Leiden) gaan.
Die serie is echt leuk, geschreven (of vertaald/bewerkt) door Maria Goos. Tjitske Reidinga speelt er ook in mee, als therapeut. Zwarte humor.
In die regio weet ik zo snel niks.
.
woensdag 20 maart 2013 om 13:08
quote:impala schreef op 20 maart 2013 @ 13:00:
Die van mij was 10 cm ofzo, als ik het me goed herinner.
Maar ze hakken m toch aan stukken, dus wat maakt t uit zou je zeggen
wat klinkt dat heerlijk, in stukken hakken.
Hoe was je verdooft, ruggeprik?
Die van mij was 10 cm ofzo, als ik het me goed herinner.
Maar ze hakken m toch aan stukken, dus wat maakt t uit zou je zeggen
wat klinkt dat heerlijk, in stukken hakken.
Hoe was je verdooft, ruggeprik?
woensdag 20 maart 2013 om 13:18
woensdag 20 maart 2013 om 13:40
woensdag 20 maart 2013 om 13:51
Wat een lieve dochters en lieve ex heeft die man zeg. Was best een beetje emotioneel net, ik kon het nog net drooghouden
De koelkast komt zo. Brrr........
(vreemd dat dat ding in al die 3 dagen blijkbaar nog niet is open gegaan trouwens!)
Ik zou eigenlijk moeten stofzuigen, de afwasmachine uitruimen en nog een paar van dat soort huishoudelijke kutklussen maar ga denk ik ff lekker tukkie doen straks. M'n bed roept harder dan het stof
woensdag 20 maart 2013 om 14:10
Klopt!
Maar goed dat die koelkast met inhoud en al werd afgevoerd, en een wonder dat het ding nog niet vanzelf naar buiten was gewandeld. Gatver.
Wat was het opgeknapt bij hem zeg, geweldig gewoon.
Leuke aflevering dit keer en die man komt er wel denk ik. Zie hem niet zo snel terugvallen in oude gewoontes.
Nu maar even dus weltrusten maar weer
Maar goed dat die koelkast met inhoud en al werd afgevoerd, en een wonder dat het ding nog niet vanzelf naar buiten was gewandeld. Gatver.
Wat was het opgeknapt bij hem zeg, geweldig gewoon.
Leuke aflevering dit keer en die man komt er wel denk ik. Zie hem niet zo snel terugvallen in oude gewoontes.
Nu maar even dus weltrusten maar weer
woensdag 20 maart 2013 om 14:18
zondag 31 maart 2013 om 20:54
zondag 31 maart 2013 om 22:01
Carootje, als het zonder hormoonkuur dragelijk is zou ik die troep inderdaad niet nemen. Alhoewel zware menstruaties ook geen pretje zijn.
Ik wil ook echt eerst proberen zonder 'middeltjes' er doorheen te komen, mocht het echt erg worden kan dat altijd nog. Ben nu al meer dan 8 weken niet ongesteld geweest, raar is dat hoor. Heb jij al veel last van andere overgangsverschijnselen? Behalve dat mijn menstruatie nu al best lang wegblijft merk ik er verder eigenlijk maar weinig van.
Ik wil ook echt eerst proberen zonder 'middeltjes' er doorheen te komen, mocht het echt erg worden kan dat altijd nog. Ben nu al meer dan 8 weken niet ongesteld geweest, raar is dat hoor. Heb jij al veel last van andere overgangsverschijnselen? Behalve dat mijn menstruatie nu al best lang wegblijft merk ik er verder eigenlijk maar weinig van.
zondag 31 maart 2013 om 22:09
Ik zit me zó te verheugen op de periode dat ik niet meer ongesteld zal zijn! Daar heb ik wel opvliegers voor over (denk ik nu) Ik vloei tegenwoordig voordat de menstruatie losbreekt (ernstig) al een week een klein beetje. Blegh.
M'n zus was er op mijn leeftijd al doorheen. De mazzelaar .. ik hoop niet dat ik de leeftijd van m'n moeder zal hebben, want dan moet ik nog 6 jaar door!
M'n zus was er op mijn leeftijd al doorheen. De mazzelaar .. ik hoop niet dat ik de leeftijd van m'n moeder zal hebben, want dan moet ik nog 6 jaar door!
Later is nu