Gezondheid alle pijlers

Overgang?

19-03-2013 20:24 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben 47 jaar en ongeveer een half jaar geleden gestopt met de pil.

De eerste 2 maanden nog vrij regelmatig ongesteld, daarna 3 maanden lang iedere 2 weken (varierend van 5 tot 7 dagen) en nu al bijna 7 weken niet.

Soms heb ik buikpijn die lijkt op menstruatiepijn, maar tot nu toe.... niets, nada, noppes! (ik ben niet zwanger )

Verder eigenlijk geen klachten (geen opvliegers, nachtelijk zweten of andere ongemakken) behalve soms een beetje prikkelbaar, vaak erg moe en heb rare dromen.

Is dit nou (het begin van) die beruchte overgang? Kan ik al gaan juichen dat mijn menstruatie vanaf nu voor altijd weg zal blijven?

Of toch even naar de huisarts om iets anders uit te sluiten?

Tips? Ervaringen?
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Oh, wat herkenbaar. Ik slik ook de pil weer en het helpt zeker wel.

Af en toe heb ik 's nachts wat opvliegers. Gelukkig een stuk minder sinds ik de pil weer slik. Ik weet niet of je in de buurt van Den Haag woont maar het Haga heeft eerdaags weer een overgangspreekuur.
Ik ben 10cm. kleiner Soulcats.
Olivia, vanwege DES kan ik helaas niet aan de Mirena ('oordeel' van gyn).

Campari, zeker doen hoor! Het is al ellendig genoeg zonder al die vervelende klachten. Kan aan mij liggen hoor, maar ik voel me soms ineens zó oud

*stopt vingers in oren want wil verder niets horen over plotselinge zwembandjes*
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
quote:impala schreef op 19 maart 2013 @ 20:52:

ja het helpt zeker ! Nergens meer last van.

Maar ik raakte al in de overgang toen ik eind 30 was. En had veel klachten, opvliegers, huilbuien en droogte enzo. Was niet leuk. Ik blijf die pil gewoon lekker slikken. Tot mijn graf denk ik

Toch een waarschuwing.

Ik ben vorig jaar ook weer aan de pil gegaan, ook vanwege de overgang (was toen 44).

En de pil is bijna letterlijk mijn dood geworden. Trombose en longembolie.

Denk hier alsjeblieft niet te makkelijk over.
campari, jij deed toch ook mee toen op dat stoppen topic?

Ik was toen met een zware longontsteking in het zhuis beland, dat maakte het stoppen wel makkelijker. Zonder dat had ik nu nog gerookt denk ik.
.
quote:campari schreef op 19 maart 2013 @ 21:07:

[...]

Knappert!

+1 !

Ik was vorige maand 4 weken gestopt maar toen overleed mijn kat en ben ik weer begonnen (minder, dat wel) slap excuus, ik weet het

Ga wel weer een poging doen binnenkort met Champix.
ik slik de pil al 30 jaar zonder klachten. En ik heb geen hoog-risicopil.

Ben ooit even gestopt maar toen kwam die overgang dus aan het licht.
.
quote:Isabelle41 schreef op 19 maart 2013 @ 21:07:

Oh, wat herkenbaar. Ik slik ook de pil weer en het helpt zeker wel.

Af en toe heb ik 's nachts wat opvliegers. Gelukkig een stuk minder sinds ik de pil weer slik. Ik weet niet of je in de buurt van Den Haag woont maar het Haga heeft eerdaags weer een overgangspreekuur.

Ik woon ongeveer 30 km. van Den Haag. Ga erover nadenken, bedankt!

Ik begin ondertussen wel spijt te krijgen dat ik met de pil gestopt ben geloof ik, haha!
quote:Soulcats schreef op 19 maart 2013 @ 21:10:

Campari, zeker doen hoor! Het is al ellendig genoeg zonder al die vervelende klachten. Kan aan mij liggen hoor, maar ik voel me soms ineens zó oud Merk het vooral aan; geen sjans meer hebben met gasten die ik nog wel zou zien zitten, met 'u' aangesproken worden, niet meer mee uitgevraagd worden uit een jongere club, na een avondje doorhalen moe zijn, rimpels en onderkin, dikke buik, rare muts... en verder ?
quote:campari schreef op 19 maart 2013 @ 21:08:

Ik ben 10cm. kleiner Soulcats.

Oh balen. Het schijnt er bij te horen, maar leuk is het niet

Toen ik die korte periode gestopt was met roken kwam ik trouwens wel héél snel aan, nu weer een paar kilootjes kwijt.

Maar liever zou ik gewoon weer niet roken natuurlijk dan maar een paar extra kilo's (zo lang het bij een paar blijft....)
Dat is waar Pimpel. Ik heb op dat spreekuur gehoord van een gel. Ik ga er naar vragen in het ziekenhuis bij de volgende controle.
champix help wel hoor. Daar is een héle zware roker van dat topic destijds ook mee afgekickt.

Achteraf is het zo makkelijk, dat stoppen .

Zet m op !
.
http://www.vrouwenovergang.nl

dan weet je alles!!!
quote:campari schreef op 19 maart 2013 @ 21:16:

[...]

Merk het vooral aan; geen sjans meer hebben met gasten die ik nog wel zou zien zitten, met 'u' aangesproken worden, niet meer mee uitgevraagd worden uit een jongere club, na een avondje doorhalen moe zijn, rimpels en onderkin, dikke buik, rare muts... en verder ?

vind je het niet genoeg?!

Hier ook nog grijs haar (wordt geverfd) maar dat al sinds mijn 30e dus daar heb ik inmiddels mee leren leven.

Geen sjans meer vind ik geloof ik tot nu toe wel het ergste. En de rimpels, en droge huid. En eigenlijk gewoon het ouder worden, terwijl ik toen ik nog jong was er niet eens echt van heb kunnen genieten.
quote:impala schreef op 19 maart 2013 @ 21:12:

campari, jij deed toch ook mee toen op dat stoppen topic?

In die 3 jaar ben ik al zoveel keren gestopt en begonnen. Het laatste weet ik werkelijk niet waarom, voel me zoveel beter als ik het niet doe.

Het is zo'n verrekte gewoonte...
ik kwam ook flink aan na het stoppen, van 66 naar 72. Maar dat ook dat heb ik stevig aangepakt (sporten, minder eten en vooral minder zuipen) en ik weeg nu alweer een jaar rond de 60 kilo ! (bij 1.62).
.
quote:impala schreef op 19 maart 2013 @ 21:14:

ik slik de pil al 30 jaar zonder klachten. En ik heb geen hoog-risicopil.

Ben ooit even gestopt maar toen kwam die overgang dus aan het licht.

Ik had ook de lichtste pil.

En heb vroeger ook een jaar of 15 probleemloos geslikt.

Dat zegt echt niet alles.
quote:cobra schreef op 19 maart 2013 @ 21:18:

http://www.vrouwenovergang.nl

dan weet je alles!!!Bedankt, ik ga het lezen als ik genoeg moed verzameld heb
de lichtste pillen van de laatste generatie heben juist het hoogste risico. Welke had je?

Ik ben dan wel in de overgang, maar nog niet grijs ! Afgezien van een enkele wenkbrauwhaar maar die trek ik er gewoon uit .
.
quote:impala schreef op 19 maart 2013 @ 21:20:

ik kwam ook flink aan na het stoppen, van 66 naar 72. Maar dat ook dat heb ik stevig aangepakt (sporten, minder eten en vooral minder zuipen) en ik weeg nu alweer een jaar rond de 60 kilo ! (bij 1.62).

Respect zeg! Gestopt met roken en dan nog afvallen, ik zal ook eens proberen wat ruggegraat te kweken.

Ken trouwens veel rokers die zeer succesvol ervan af zijn door Champix, wat dat betreft dus genoeg goede voorbeelden in mijn omgeving.

Ik heb geprobeerd cold turkey te stoppen, erg naïef waarschijnlijk
quote:campari schreef op 19 maart 2013 @ 21:19:

[...]

In die 3 jaar ben ik al zoveel keren gestopt en begonnen. Het laatste weet ik werkelijk niet waarom, voel me zoveel beter als ik het niet doe.

Het is zo'n verrekte gewoonte...

Nou inderdaad..... ik stond vandaag in het rookhok van een ziekenhuis vlakbij mijn werk. Met twee longkankerpatiënten Dan kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik nog steeds rook maar toch vind ik het zó moeilijk om de knop om te zetten.

Eigenlijk is het roken ook reden dat ik met de pil gestopt ben. Vond het te gevaarlijk hoe dom kan je zijn....
quote:Soulcats schreef op 19 maart 2013 @ 21:19:

[...]

En eigenlijk gewoon het ouder worden, terwijl ik toen ik nog jong was er niet eens echt van heb kunnen genieten.

Tegen een droge huid valt wel iets te doen, toch?

En ach, velen herkennen jouw gevoel van ;had ik me toen maar gerealiseerd...'.

Dat hoort waarschijnlijk ook bij het ouder worden.
quote:Soulcats schreef op 19 maart 2013 @ 21:28:

[...]

Eigenlijk is het roken ook reden dat ik met de pil gestopt ben. Vond het te gevaarlijk hoe dom kan je zijn....

Begrijp het.

Ik kan 2 weken vol overgave gestopt zijn en mijzelf daarna belonen met een pakje peuken
quote:pimpelmeesje67 schreef op 19 maart 2013 @ 21:12:

[...]

Toch een waarschuwing.

Ik ben vorig jaar ook weer aan de pil gegaan, ook vanwege de overgang (was toen 44).

Denk hier alsjeblieft niet te makkelijk over.

Jeetje Pimpelmeesje, hier schrik ik vreselijk van! Welke pil slikte je dan? Ik slikte de vervanger van Microgynon30 (eentje met een hele moeilijke naam, even geen zin om het op te zoeken).

Ben je nu weer helemaal beter? Dikke knuffel voor jou, wat zal je geschrokken zijn.

Wat ontzettend heftig zeg....
quote:pimpelmeesje67 schreef op 19 maart 2013 @ 21:12:

[...]

Toch een waarschuwing.

Denk hier alsjeblieft niet te makkelijk over.Zo, das heftig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven