Gezondheid alle pijlers

Overgang?

19-03-2013 20:24 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben 47 jaar en ongeveer een half jaar geleden gestopt met de pil.

De eerste 2 maanden nog vrij regelmatig ongesteld, daarna 3 maanden lang iedere 2 weken (varierend van 5 tot 7 dagen) en nu al bijna 7 weken niet.

Soms heb ik buikpijn die lijkt op menstruatiepijn, maar tot nu toe.... niets, nada, noppes! (ik ben niet zwanger )

Verder eigenlijk geen klachten (geen opvliegers, nachtelijk zweten of andere ongemakken) behalve soms een beetje prikkelbaar, vaak erg moe en heb rare dromen.

Is dit nou (het begin van) die beruchte overgang? Kan ik al gaan juichen dat mijn menstruatie vanaf nu voor altijd weg zal blijven?

Of toch even naar de huisarts om iets anders uit te sluiten?

Tips? Ervaringen?
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
ja hoor dat zal de oveegang wel zijn. Je kan je bloed laten testen als je het zeker wil weten.

Maar het zal wel ff duren voor je helemaal niet meer ongesteld wordt.
.
En dat jij gewoon (nog) steeds in mijn hoofd zit als een dertiger!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
haha we vergrijzen hier
.
oh je vroeg nog een tip. Nou, ik ben weer aan de pil gegaan
.
quote:impala schreef op 19 maart 2013 @ 20:46:

haha we vergrijzen hier *zit hevig in de ontkeningsfase*
quote:Summerdance schreef op 19 maart 2013 @ 20:43:

En dat jij gewoon (nog) steeds in mijn hoofd zit als een dertiger!

was het maar waar Sum! De aftakeling is begonnen, maar ik gedraag me gewoon vaak nogal kinderachtig denk ik

Impala, misschien ga ik inderdaad wel even naar de huisarts voor een bloedtest. Als die ellende dan toch onafwendbaar is, kan ik maar beter weten waar ik aan toe ben
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Oh...tips, heb ik ook niet, ik ben bijna gewend aan het feit dat ik volgende maand 40 wordt

De overgang is me nog even een brug te ver
quote:impala schreef op 19 maart 2013 @ 20:47:

oh je vroeg nog een tip. Nou, ik ben weer aan de pil gegaan

helpt het?

Ik wilde er eigenlijk juist vanaf, was het zó zat. Ben DES-dochter dus die hormonen in de pil zijn sowieso niet zo goed voor me (slikte daarom al een hele lichte pil).
quote:Summerdance schreef op 19 maart 2013 @ 20:49:

Oh...tips, heb ik ook niet, ik ben bijna gewend aan het feit dat ik volgende maand 40 wordt

De overgang is me nog even een brug te ver

Kan ik me voorstellen. Sterkte met je verjaardag alvast!

Ga je het groots vieren?
ja het helpt zeker ! Nergens meer last van.

Maar ik raakte al in de overgang toen ik eind 30 was. En had veel klachten, opvliegers, huilbuien en droogte enzo. Was niet leuk. Ik blijf die pil gewoon lekker slikken. Tot mijn graf denk ik
.
Volgens mij komt en gaat het in fases.

Ben 47 en vorige maand (al 3 mnden niet ongesteld geweest geloof ik), had ik me toch een opvliegers... brrr. Heb ze geteld, 13 in een nacht, dacht toen; als dit mijn voorland is dan...

Maar nu is het weer rustig, behalve aan mijn stemming kan ik merken dat ik niet mezelf ben, dan is het ; grrrrrrrrrrrrrrom, vanuit mijn buik om de stomste dingen.

Ben blij met dit topic!
Maar als het te heftig wordt ga ik zeker aan de homeopathische middelen of desnoods aan de hormonen want ik laat mijn leven niet leiden door deze onnavolgbare stemmingen.
en ik heb nu een pil waarmee ik nog nauwelijks bloed, soms helemaal niet, dus best of both worlds .

Ik trok het ook niet Campari.

Maar ik was ook nog te jong om zonder hormonen te zijn ivm botontkalking enzo.
.
Zolang je maar geen propje krijgt Impala, flauw grapje. Welke pil heb je?
Ik ben 55

Vier jaar geleden stopte mijn menstruatie een half jaar lang.

Daarna ineens weer een keer wel tijdens een verre vakantie(balen).

En sindsdien nooit meer.

ik heb wel wat last gehad van opvliegers maar alleen snachts.

En een beetje een zwembandje rond mijn buik, terwijl ik slank

1.75 meter en 67 kg ben.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:impala schreef op 19 maart 2013 @ 20:52:

ja het helpt zeker ! Nergens meer last van.

Maar ik raakte al in de overgang toen ik eind 30 was. En had veel klachten, opvliegers, huilbuien en droogte enzo. Was niet leuk. Ik blijf die pil gewoon lekker slikken. Tot mijn graf denk ik

Nou, gewoon lekker blijven doen dan inderdaad!

Wat fijn dat jij er door de pil minder last van hebt. Wat vervelend zeg al die klachten en al zo jong in de overgang.

Hoe lang duurt die ellende eigenlijk alles bij elkaar?

Ik zal ook eens met mijn gynaecoloog overleggen wat hij ervan vindt. Mocht ik ook echt vervelende klachten gaan krijgen dan is het misschien wel een idee om toch de pil weer te gaan slikken.

Trouwens, hoe weet je dan wanneer je ervan af bent?
Ik slik vanaf dit jaar ook zeker Ca.
ben gestopt met roken, dat wel gelukkig.

Ik heb een generieke versie van wat Lovette heette. Maar dat merk is van de markt.

En ik heb niet minder last, maar eigenlijk helemaal niet meer.
.
Gut ja, dat zwembandje heb ik ook terwijl ik altijd rond de 68 gewogen heb ben ik nu 75.
Campari zoveel opvliegers! Horror gewoon.

Die grrrrrombuien herken ik wel ja, ben soms gewoonweg niet te genieten maar ik word ook behoorlijk kribbig omdat ik steeds zo moe ben.

Ben je al naar de huisarts geweest? Er zijn wel middeltjes voor heb ik gehoord.
Mijn moeder had de mirena tegen overgangsklachten, hielp bij haar heel goed!
Nee, ben niet naar de dokter geweest. Denk eerst zelf te kunnen dokteren (Yasmijn had ideeën) maar het is nu weer even rustig.

Maar ik weet wel zeker dat ik het niet lijdzaam over mijn kant laat gaan!
quote:marcellav schreef op 19 maart 2013 @ 21:00:

Ik ben 55

Vier jaar geleden stopte mijn menstruatie een half jaar lang.

Daarna ineens weer een keer wel tijdens een verre vakantie(balen).

En sindsdien nooit meer.

ik heb wel wat last gehad van opvliegers maar alleen snachts.

En een beetje een zwembandje rond mijn buik, terwijl ik slank

1.75 meter en 67 kg ben.

Heerlijk om zo lang niet ongesteld te zijn, maar wel rot dat het dus blijkbaar op de meest onverwachte momenten ineens weer toeslaat.

Een paar jaar geleden had ik wel last van erg zweten 's nachts maar dat is vanzelf weer overgegaan.

Ik heb ook 'ineens' meer vet rondom mijn heupen en buik woog altijd tussen de 65 en 68 (ben 1.78) nu zo rond de 72.
quote:impala schreef op 19 maart 2013 @ 21:01:

ben gestopt met roken, dat wel gelukkig.

Knappert!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven