Overgang?
dinsdag 19 maart 2013 om 20:24
Ben 47 jaar en ongeveer een half jaar geleden gestopt met de pil.
De eerste 2 maanden nog vrij regelmatig ongesteld, daarna 3 maanden lang iedere 2 weken (varierend van 5 tot 7 dagen) en nu al bijna 7 weken niet.
Soms heb ik buikpijn die lijkt op menstruatiepijn, maar tot nu toe.... niets, nada, noppes! (ik ben niet zwanger )
Verder eigenlijk geen klachten (geen opvliegers, nachtelijk zweten of andere ongemakken) behalve soms een beetje prikkelbaar, vaak erg moe en heb rare dromen.
Is dit nou (het begin van) die beruchte overgang? Kan ik al gaan juichen dat mijn menstruatie vanaf nu voor altijd weg zal blijven?
Of toch even naar de huisarts om iets anders uit te sluiten?
Tips? Ervaringen?
De eerste 2 maanden nog vrij regelmatig ongesteld, daarna 3 maanden lang iedere 2 weken (varierend van 5 tot 7 dagen) en nu al bijna 7 weken niet.
Soms heb ik buikpijn die lijkt op menstruatiepijn, maar tot nu toe.... niets, nada, noppes! (ik ben niet zwanger )
Verder eigenlijk geen klachten (geen opvliegers, nachtelijk zweten of andere ongemakken) behalve soms een beetje prikkelbaar, vaak erg moe en heb rare dromen.
Is dit nou (het begin van) die beruchte overgang? Kan ik al gaan juichen dat mijn menstruatie vanaf nu voor altijd weg zal blijven?
Of toch even naar de huisarts om iets anders uit te sluiten?
Tips? Ervaringen?
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
dinsdag 19 maart 2013 om 20:48
quote:Summerdance schreef op 19 maart 2013 @ 20:43:
En dat jij gewoon (nog) steeds in mijn hoofd zit als een dertiger!
was het maar waar Sum! De aftakeling is begonnen, maar ik gedraag me gewoon vaak nogal kinderachtig denk ik
Impala, misschien ga ik inderdaad wel even naar de huisarts voor een bloedtest. Als die ellende dan toch onafwendbaar is, kan ik maar beter weten waar ik aan toe ben
En dat jij gewoon (nog) steeds in mijn hoofd zit als een dertiger!
was het maar waar Sum! De aftakeling is begonnen, maar ik gedraag me gewoon vaak nogal kinderachtig denk ik
Impala, misschien ga ik inderdaad wel even naar de huisarts voor een bloedtest. Als die ellende dan toch onafwendbaar is, kan ik maar beter weten waar ik aan toe ben
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
dinsdag 19 maart 2013 om 20:51
quote:impala schreef op 19 maart 2013 @ 20:47:
oh je vroeg nog een tip. Nou, ik ben weer aan de pil gegaan
helpt het?
Ik wilde er eigenlijk juist vanaf, was het zó zat. Ben DES-dochter dus die hormonen in de pil zijn sowieso niet zo goed voor me (slikte daarom al een hele lichte pil).
oh je vroeg nog een tip. Nou, ik ben weer aan de pil gegaan
helpt het?
Ik wilde er eigenlijk juist vanaf, was het zó zat. Ben DES-dochter dus die hormonen in de pil zijn sowieso niet zo goed voor me (slikte daarom al een hele lichte pil).
dinsdag 19 maart 2013 om 20:52
quote:Summerdance schreef op 19 maart 2013 @ 20:49:
Oh...tips, heb ik ook niet, ik ben bijna gewend aan het feit dat ik volgende maand 40 wordt
De overgang is me nog even een brug te ver
Kan ik me voorstellen. Sterkte met je verjaardag alvast!
Ga je het groots vieren?
Oh...tips, heb ik ook niet, ik ben bijna gewend aan het feit dat ik volgende maand 40 wordt
De overgang is me nog even een brug te ver
Kan ik me voorstellen. Sterkte met je verjaardag alvast!
Ga je het groots vieren?
dinsdag 19 maart 2013 om 20:53
Volgens mij komt en gaat het in fases.
Ben 47 en vorige maand (al 3 mnden niet ongesteld geweest geloof ik), had ik me toch een opvliegers... brrr. Heb ze geteld, 13 in een nacht, dacht toen; als dit mijn voorland is dan...
Maar nu is het weer rustig, behalve aan mijn stemming kan ik merken dat ik niet mezelf ben, dan is het ; grrrrrrrrrrrrrrom, vanuit mijn buik om de stomste dingen.
Ben blij met dit topic!
Ben 47 en vorige maand (al 3 mnden niet ongesteld geweest geloof ik), had ik me toch een opvliegers... brrr. Heb ze geteld, 13 in een nacht, dacht toen; als dit mijn voorland is dan...
Maar nu is het weer rustig, behalve aan mijn stemming kan ik merken dat ik niet mezelf ben, dan is het ; grrrrrrrrrrrrrrom, vanuit mijn buik om de stomste dingen.
Ben blij met dit topic!
dinsdag 19 maart 2013 om 21:00
Ik ben 55
Vier jaar geleden stopte mijn menstruatie een half jaar lang.
Daarna ineens weer een keer wel tijdens een verre vakantie(balen).
En sindsdien nooit meer.
ik heb wel wat last gehad van opvliegers maar alleen snachts.
En een beetje een zwembandje rond mijn buik, terwijl ik slank
1.75 meter en 67 kg ben.
En sindsdien nooit meer.
1.75 meter en 67 kg ben.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
dinsdag 19 maart 2013 om 21:01
quote:impala schreef op 19 maart 2013 @ 20:52:
ja het helpt zeker ! Nergens meer last van.
Maar ik raakte al in de overgang toen ik eind 30 was. En had veel klachten, opvliegers, huilbuien en droogte enzo. Was niet leuk. Ik blijf die pil gewoon lekker slikken. Tot mijn graf denk ik
Nou, gewoon lekker blijven doen dan inderdaad!
Wat fijn dat jij er door de pil minder last van hebt. Wat vervelend zeg al die klachten en al zo jong in de overgang.
Hoe lang duurt die ellende eigenlijk alles bij elkaar?
Ik zal ook eens met mijn gynaecoloog overleggen wat hij ervan vindt. Mocht ik ook echt vervelende klachten gaan krijgen dan is het misschien wel een idee om toch de pil weer te gaan slikken.
Trouwens, hoe weet je dan wanneer je ervan af bent?
ja het helpt zeker ! Nergens meer last van.
Maar ik raakte al in de overgang toen ik eind 30 was. En had veel klachten, opvliegers, huilbuien en droogte enzo. Was niet leuk. Ik blijf die pil gewoon lekker slikken. Tot mijn graf denk ik
Nou, gewoon lekker blijven doen dan inderdaad!
Wat fijn dat jij er door de pil minder last van hebt. Wat vervelend zeg al die klachten en al zo jong in de overgang.
Hoe lang duurt die ellende eigenlijk alles bij elkaar?
Ik zal ook eens met mijn gynaecoloog overleggen wat hij ervan vindt. Mocht ik ook echt vervelende klachten gaan krijgen dan is het misschien wel een idee om toch de pil weer te gaan slikken.
Trouwens, hoe weet je dan wanneer je ervan af bent?
dinsdag 19 maart 2013 om 21:03
Campari zoveel opvliegers! Horror gewoon.
Die grrrrrombuien herken ik wel ja, ben soms gewoonweg niet te genieten maar ik word ook behoorlijk kribbig omdat ik steeds zo moe ben.
Ben je al naar de huisarts geweest? Er zijn wel middeltjes voor heb ik gehoord.
Die grrrrrombuien herken ik wel ja, ben soms gewoonweg niet te genieten maar ik word ook behoorlijk kribbig omdat ik steeds zo moe ben.
Ben je al naar de huisarts geweest? Er zijn wel middeltjes voor heb ik gehoord.

dinsdag 19 maart 2013 om 21:06
quote:marcellav schreef op 19 maart 2013 @ 21:00:
Ik ben 55
En sindsdien nooit meer.
1.75 meter en 67 kg ben.
Heerlijk om zo lang niet ongesteld te zijn, maar wel rot dat het dus blijkbaar op de meest onverwachte momenten ineens weer toeslaat.
Een paar jaar geleden had ik wel last van erg zweten 's nachts maar dat is vanzelf weer overgegaan.
Ik heb ook 'ineens' meer vet rondom mijn heupen en buik woog altijd tussen de 65 en 68 (ben 1.78) nu zo rond de 72.
Ik ben 55
En sindsdien nooit meer.
1.75 meter en 67 kg ben.
Heerlijk om zo lang niet ongesteld te zijn, maar wel rot dat het dus blijkbaar op de meest onverwachte momenten ineens weer toeslaat.
Een paar jaar geleden had ik wel last van erg zweten 's nachts maar dat is vanzelf weer overgegaan.
Ik heb ook 'ineens' meer vet rondom mijn heupen en buik woog altijd tussen de 65 en 68 (ben 1.78) nu zo rond de 72.