Overmatig transpireren
maandag 16 maart 2009 om 14:42
Ik zit al een tijd lang met een probleem: ik transpireer overmatig. Dit houdt o.a. in dan als ik bijv. naar mijn werk fiets ik enorme zweetplekken onder mijn oksels krijg. In de zomer is dit helemaal erg want dan transpireer ik niet alleen onder m'n oksels maar ook op m'n rug en tussen m'n liezen waardoor het net lijkt alsof ik incontinent ben. heb al van alles geprobeerd: verschillende merken deo's, ja ook van Deoleen en zelfs Odorex anti transpirant. Dit hielp een paar maanden maar nu ook niet meer. Ben hiermee al bij de huisarts geweest maar die zei doodleuk: tja, de een zweet nou eenmaal wat meer dan de ander. Maar daar heb ik niet zoveel aan, omdat ik me hier enorm voor schaam. Op mijn vorige werkplek was er gelegenheid om me op te frissen en te verkleden, wat ik ook vaak deed. Maar bij m'n nieuwe baan is die gelegenheid er niet (1 klein wc-kamertje waar heel veel gebruik van wordt gemaakt en er hygiënisch vind ik het ook niet om me daar dan te verkleden). De enige optie die voor mij nog rest is botox maar a: zie ik erg tegen de prikken op (schijnen ook pijnlijk te zijn) en b: dit schijnt ook erg duur te zijn en ik weet niet of ik hiervoor ben verzekerd, ik geloof het nl. niet. Weten jullie misschien nog andere mogelijkheden, misschien het verwijderen van die zweetklieren (ben ik er voorgoed vanaf) maar ik weet niet of dit een ingreep is die veel risico's met zich mee kan brengen.
Ik schaam me vaak verschrikkelijk voor de zweetplekken en de geur. Het komt zo vaak voor dat er iemand binnenkomt die zegt: "het stinkt hier. Ja, wat precies weet ik niet. Het ruikt een beetje naar zweet." En laatst op m'n werk nam iemand mij ook al even apart om mij ervan bewust te maken dat ik niet al te fris rook. En dit terwijl ik mij iedere ochtend douche, antitranspirant gebruik en iedere avond mij nog eens goed was. Ik vind dit heel erg vervelend. Hebben jullie tips voor mij? Valt zo'n operatie mee? Of zo'n botox injectie?
Ik schaam me vaak verschrikkelijk voor de zweetplekken en de geur. Het komt zo vaak voor dat er iemand binnenkomt die zegt: "het stinkt hier. Ja, wat precies weet ik niet. Het ruikt een beetje naar zweet." En laatst op m'n werk nam iemand mij ook al even apart om mij ervan bewust te maken dat ik niet al te fris rook. En dit terwijl ik mij iedere ochtend douche, antitranspirant gebruik en iedere avond mij nog eens goed was. Ik vind dit heel erg vervelend. Hebben jullie tips voor mij? Valt zo'n operatie mee? Of zo'n botox injectie?