Gezondheid alle pijlers

Overstappen naar een andere pil?

07-02-2010 19:44 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik slik al zo'n 15 jaar de microgynon 30 pil. Naar alle tevredenheid hoor, maar de laatste tijd word ik bijna niet meer ongesteld. Ik las netjes na elke strip een stopweek in, waardoor mn menstruatie op gang komt, alleen.. het bloedverlies is practisch nihil, kan het af doen met een paar inlegkruisjes, en dan heb ik ook nog het idee dat het alleen 'oud' bloed is wat ik verlies.

Zou dit komen door jarenlang pil gebruik?

Kan hierover morgen natuurlijk de assistente van de huisarts bellen, maar vind het op een of andere manier een stom onderwerp om over te bellen (ook om erover te schrijven hoor , maar het houd me toch wel een beetje bezig)
Ik zou wel even een afspraak maken met je huisarts en het punt voorleggen.
Hoihoi dat heb ik ook!maar vind t prima!scheelt me een paar dagen giga buikpijn haha.

maar als je dr zo mee zit gewoon de huisarts bellen hoor!de assisitente staat echt niet raar te kijken van zo,n vraag!
Technisch gezien word je niet ongesteld als je de pil slikt. Je krijgt een onttrekkingsbloeding; of dat met veel of weinig bloed gepaard gaat maakt niets uit voor je gezondheid of je vruchtbaarheid.

Als je het prettig of geruststellend vindt om meer bloed te verliezen zou je van pil kunnen veranderen, of een tijdje helemaal kunnen stoppen. Bij dat laatste zul je weer echt ongesteld worden en de hoeveelheid bloed verliezen die je normaal gesproken zou verliezen.

(Maar je kunt het ook zo laten )
(Ik neem overigens aan dat je niet zwanger kunt zijn?)
Ik had het ook met microgynon. Bijna niet meer ongesteld. Vond het niet zo'n ramp! Ben nu na 15 jaar ook overgestapt op een andere pil. Maar dat had een andere reden.
Neee zwanger zeker niet, tenminste daar ga ik maar vanuit, slik braaf elke avond mn pil.

Stelt wel even gerust dat ik niet de enige ben, maak me dus zorgen om niks.

Heb een heel leuke assistente, dus een telefoontje is in principe zo gepleegd natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven