Gezondheid alle pijlers

Parodontax

21-06-2021 14:50 90 berichten
In het kader van durf te vragen.

Ik gebruik al vanaf mijn 8e de rode paradontax tube. Nu hebben ze deze tandpasta de afgelopen paar jaar twee keer aangepast en nu lijkt hij zelfs niet meer op de oude rode tube en krijg ik er zelfs last van.

Er zijn vast meer mensen die dit gebruiken en er tegenaan lopen. Welke tandpasta is vergelijkbaar? Ik mis vooral de grove structuur. Mijn tanden werden er altijd heerlijk glad van.

Nu is de smaak vies, de grove textuur is weg en ik krijg er blaasjes van :@@:
Alle reacties Link kopieren
Het viel mij ook op. De smaak is veel zoeter geworden en de structuur inderdaad anders. Ik krijg er geen blaasjes van (wat vervelend voor je!) maar ik baal heel erg dat het zo veranderd is. Geen alternatief gevonden nog, dus ik lees graag mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels een voorraad 'oude' tubes voor twee jaar ofzo. Ik liep tegen hetzelfde aan en vond een webshop die een grote voorraad van de oude formule had kunnen opkopen. Damn, was je een paar weken eerder geweest!

Dus ik zoek over twee jaar ook naar een alternatief. :hihi:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
O, ik heb ook gemaild, geen idee of het helpt, maar mss kan massaal mailen ervoor zorgen dat ze die formule terug veranderen. Je weet maar nooit!
Life is short. Eat dessert first.
MarijeMarije schreef:
21-06-2021 14:51
Het viel mij ook op. De smaak is veel zoeter geworden en de structuur inderdaad anders. Ik krijg er geen blaasjes van (wat vervelend voor je!) maar ik baal heel erg dat het zo veranderd is. Geen alternatief gevonden nog, dus ik lees graag mee.
Ik krijg van heel veel tandpasta’s deze reactie :cry:
Maar parodontax ging altijd goed. Tot de laatste wijziging. Ik baal er zo van.

En die zoete smaak is ook niets
doornroosje9 schreef:
21-06-2021 14:52
O, ik heb ook gemaild, geen idee of het helpt, maar mss kan massaal mailen ervoor zorgen dat ze die formule terug veranderen. Je weet maar nooit!
Goed idee dat ga ik ook doen!
doornroosje9 schreef:
21-06-2021 14:51
Ik heb inmiddels een voorraad 'oude' tubes voor twee jaar ofzo. Ik liep tegen hetzelfde aan en vond een webshop die een grote voorraad van de oude formule had kunnen opkopen. Damn, was je een paar weken eerder geweest!

Dus ik zoek over twee jaar ook naar een alternatief. :hihi:
Wat goed!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als alternatief Weleda Saline geprobeerd, beetje dezelfde ziltige smaak
Maar heb direct ontstoken tandvlees. Ik heb echt paracetamol nodig
Alle reacties Link kopieren
https://doublefonline.nl/parodontax-ext ... parodontax&

https://doublefonline.nl/paradontax-flu ... parodontax&

https://vita24.nl/product/parodontax-or ... ved_item=1
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-06-2021 14:55
Ik heb als alternatief Weleda Saline geprobeerd, beetje dezelfde ziltige smaak
Maar heb direct ontstoken tandvlees. Ik heb echt paracetamol nodig
Wat naar😥

Ik had nog een oude tube liggen, maar als deze op is wordt het dus nog lastig qua alternatief🙄
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de original in huis, maar die is niet meer zout
Hou de Action in de gaten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb (ettelijke) jaarvoorraden gekocht via https://doublefonline.nl/catalogsearch/ ... rodontax])

(Worden wel steeds duurder, althans de gewone versie.)

en via amazon.de (Duitse markt is of was nog niet over op de nieuwe variant).

en als ik ze per ongeluk nog in de supermarkt/drogist tegenkwam.

Geen idee welke tandpasta gelijkwaardig is, dat ga ik over een jaartje of wat, wel opzoeken.
Maar dat hoeft dus nog niet per se.

Edit, deze kan ook nog: https://www.stuntpakker.nl/mooi-verzorg ... k-2x75-ml/
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Wel snel zijn, TO! Voor je het weet zijn ze uitverkocht. Als je het geld eraan wil geven tenminste, sommigen maken er veel winst op.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
De Whitening variant is nog wel redelijk OK dus die gebruik ik dan nu maar. De gewone is echt te vies voor woorden, lijkt wel die zoete belleblaaskauwgom nu. Maar je zou dus de whitening versie nog kunnen proberen, die hebben ze vooralsnog nog niet veranderd. Is niet zo zout als de oorspronkelijke original, maar wel stukken beter dan de nieuwe original.
Alle reacties Link kopieren
Nou, stuntpakker was laatst uitverkocht! Euhm, door mij. Maar ze zijn er terug? Ik ga bestellen! Blijft toch een jaar of drie goed, neem ik aan.
Life is short. Eat dessert first.
lilalinda schreef:
21-06-2021 14:55
Ik heb als alternatief Weleda Saline geprobeerd, beetje dezelfde ziltige smaak
Maar heb direct ontstoken tandvlees. Ik heb echt paracetamol nodig
Dat is dan weer wel overal verkrijgbaar :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang paradontax gebruikt, juist vanwege de aften . Ik denk dat jij dat met blaasjes bedoelt. Op advies van tandarts, ivm andere problemen, overgestapt op sensodyne. Erg moeten wennen aan de smaak , maar ook geen aften en andere klachten zijn verminderd.

Volgens GSK, producent, bleek uit klantenonderzoek dat de klant behoefte had aan nieuwe smaken ;-). Als ik kijk naar diverse consumentenfora denken veel klanten daar toch anders over.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-06-2021 14:55
Ik heb als alternatief Weleda Saline geprobeerd, beetje dezelfde ziltige smaak
Maar heb direct ontstoken tandvlees. Ik heb echt paracetamol nodig

De Ratanhia van Weleda heeft vrijwel dezelfde kruidenformule als de oude Parodontax, alleen dan zonder het zout.
Er is ook een Ratanhia tandvleesbalsem.

Hierover was een paar maanden terug toch ook een topic?
Van Aaaanne.
nounou
Alle reacties Link kopieren
In dit artikel staat een recept om een zoutige tandpasta zelf te maken.
https://www.bndestem.nl/breda/zelf-tand ... gle.com%2F
Het is heel eenvoudig.
Ik heb er een kneepje ratanhia tandvleesbalsem aan toegevoegd en het heeft bijna de smaak, structuur en het effect van de oude Parodontax.
(plaatje te groot)

De kruiden in de balsem zijn vrijwel dezelfde als die in Parodontax:
https://www.weleda.nl/product/mondverzo ... ngredients
zazamaenade wijzigde dit bericht op 21-06-2021 15:51
18.16% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
21-06-2021 15:05
Wel snel zijn, TO! Voor je het weet zijn ze uitverkocht. Als je het geld eraan wil geven tenminste, sommigen maken er veel winst op.
Die van stuntpakker zijn wel de normale prijs volgens mij.
Dahlia74 schreef:
21-06-2021 15:19
Ik heb jarenlang paradontax gebruikt, juist vanwege de aften . Ik denk dat jij dat met blaasjes bedoelt. Op advies van tandarts, ivm andere problemen, overgestapt op sensodyne. Erg moeten wennen aan de smaak , maar ook geen aften en andere klachten zijn verminderd.

Volgens GSK, producent, bleek uit klantenonderzoek dat de klant behoefte had aan nieuwe smaken ;-). Als ik kijk naar diverse consumentenfora denken veel klanten daar toch anders over.
Nee, ik krijg echt een soort verveling van mijn mondslijmvlies nadat ik de tandpasta gebruikt heb.
Aften krijg ik nu ook weer inderdaad...

Ik ga eens kijken naar Sensodyne. Ik vond juist dat mijn tanden zo heerlijk glad werden door de grove structuur.
Ik geloof er niets van dat mensen deze smaak beter vinden. Ze hebben het vast getest onder mensen die normaal niet van paradontax houden. Het kan niet anders :whip:
Zazamaenade schreef:
21-06-2021 15:44
In dit artikel staat een recept om een zoutige tandpasta zelf te maken.
https://www.bndestem.nl/breda/zelf-tand ... gle.com%2F
Het is heel eenvoudig.
Ik heb er een kneepje ratanhia tandvleesbalsem aan toegevoegd en het heeft bijna de smaak, structuur en het effect van de oude Parodontax.
(plaatje te groot)

De kruiden in de balsem zijn vrijwel dezelfde als die in Parodontax:
https://www.weleda.nl/product/mondverzo ... ngredients
Ik ga dit eens proberen! Dank voor de tip
Alle reacties Link kopieren
Nogevendit schreef:
21-06-2021 15:48
Die van stuntpakker zijn wel de normale prijs volgens mij.
Ja, die wel en die links die ik postte ook ongeveer. Soms zie je prijzen voorbij komen van 12 euro per tube. Belachelijk natuurlijk.
Life is short. Eat dessert first.
dannas schreef:
21-06-2021 15:06
De Whitening variant is nog wel redelijk OK dus die gebruik ik dan nu maar. De gewone is echt te vies voor woorden, lijkt wel die zoete belleblaaskauwgom nu. Maar je zou dus de whitening versie nog kunnen proberen, die hebben ze vooralsnog nog niet veranderd. Is niet zo zout als de oorspronkelijke original, maar wel stukken beter dan de nieuwe original.
Deze ga ik ook eens proberen!

Op langer termijn is er toch een vervanger nodig, want ook als ik nu groot insla heb ik over 3 jaar weer hetzelfde probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven