Gezondheid alle pijlers

Parodontax

21-06-2021 14:50 90 berichten
In het kader van durf te vragen.

Ik gebruik al vanaf mijn 8e de rode paradontax tube. Nu hebben ze deze tandpasta de afgelopen paar jaar twee keer aangepast en nu lijkt hij zelfs niet meer op de oude rode tube en krijg ik er zelfs last van.

Er zijn vast meer mensen die dit gebruiken en er tegenaan lopen. Welke tandpasta is vergelijkbaar? Ik mis vooral de grove structuur. Mijn tanden werden er altijd heerlijk glad van.

Nu is de smaak vies, de grove textuur is weg en ik krijg er blaasjes van :@@:
Alle reacties Link kopieren
Knuddestudder schreef:
23-06-2021 23:46
Ik heb een tijd geleden al een hele partij gekocht bij DoubleF en ze hebben zo te zien nog genoeg vooraad. Die kleine reistubetjes zijn omgerekend het goedkoopst per ml. Ik kan nog jaren vooruit....

Verwarrend genoeg heet ook de nieuwe formule "Original", maar dat is dus niet zo. Je moet bij het (fysiek of online) inkopen echt naar de ingrediënten kijken of daar de kruidenextracten genoemd staan zoals hier een stukje boven. Of zoals DoubleF dat doet de aanduiding "oude formule".
Idd, die kleine tubetjes zijn het voordeligst, maar dan moet je er wel alles uit krijgen en dan moet je wel heel veel tubetjes kopen.
Ik hoop dat ik twee jaar vooruit kan, maar ik ga redelijk snel door een tube heen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben nog 757 van die voordeelverpakkingen van 12x75ml. ;-D
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Mja, ik ga nu twijfelen. Die extra fresh oude formule, bevat die meer menthol dan de gewone? Wat is er anders aan?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
24-06-2021 00:20
Mja, ik ga nu twijfelen. Die extra fresh oude formule, bevat die meer menthol dan de gewone? Wat is er anders aan?
Bij mij werkte het gewoon hetzelfde. Ik kocht vroeger wat het goedkoopste was, dus ook soms die extra fresh. Merkte iig niet echt verschil. Ook wel eens whitening gekocht als dat in de aanbieding was.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
24-06-2021 00:22
Bij mij werkte het gewoon hetzelfde. Ik kocht vroeger wat het goedkoopste was, dus ook soms die extra fresh. Merkte iig niet echt verschil. Ook wel eens whitening gekocht als dat in de aanbieding was.

Oh?
Wonderlijk dat de original dubbel zo duur was als de extra fresh, dat kan ik me niet herinneren.
Of gaat de prijs omhoog als de voorraad klein is?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
24-06-2021 00:30
Oh?
Wonderlijk dat de original dubbel zo duur was als de extra fresh, dat kan ik me niet herinneren.
Of gaat de prijs omhoog als de voorraad klein is?
Ik heb geen flauw idee! Maar mss is het bij jou anders, dus als je nog nooit die fresh geprobeerd hebt, kan het mss tegenvallen?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
21-06-2021 17:01
Iemand die Salviagalen F van Madaus kent, een Duitse tandpasta?

Dat is van dezelfde fabrikant die oorspronkelijk Parodontax ontwikkelde.
https://www.parodontologie-utrecht.nl/m ... dontax.pdf
Ja, die gebruik ik inmiddels. Gekocht bij de Duitse DM.
Bevalt wel goed. Is wel anders van kleur en smaak maar mijn tandvlees wordt er blij van.

Bij de nep parodontax had ik in no time ontstoken tandvlees. Met Salviagalen F heb ik hetzelfde als met de oude parodontax. Geen last van mijn tandvlees meer!
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
24-06-2021 00:30
Oh?
Wonderlijk dat de original dubbel zo duur was als de extra fresh, dat kan ik me niet herinneren.
Of gaat de prijs omhoog als de voorraad klein is?
Ja, ik heb eerst heel goedkoop bij DoubleF een aantal tubes gekocht, net nadat bekend werd dat de formule was aangepast. De maanden daarna steeg de prijs naarmate de voorraad slonk en heb ik toch maar voor de zekerheid groot ingeslagen. Nu hebben ze blijkbaar weer een nieuwe voorraad op de kop weten te tikken en zijn de prijzen weer gedaald. Nou ja, ik ben toch blij dat ik jaren vooruit kan.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
24-06-2021 00:20
Mja, ik ga nu twijfelen. Die extra fresh oude formule, bevat die meer menthol dan de gewone? Wat is er anders aan?
Precies wat de naam zegt: hij is echt veel frisser dan de reguliere versie dus er zal meer menthol of pepermunt oid inzitten, ik heb niet de ingrediënten vergeleken. Het is echt een behoorlijk pittige smaak en mijn vrouw vindt hem zelfs te fris dus je moet er maar net van houden. Ik vind hem zelf wel lekker, zeker als afwisseling. En hij is veel goedkoper, waarschijnlijk omdat de reguliere smaak meer gewaardeerd wordt. Het zoutige verdwijnt wat naar de achtergrond door de frisheid, zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Yeah, geen forummerTs hier. Er stonden er zopas nog 6 in het schap.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
24-06-2021 14:28
Yeah, geen forummerTs hier. Er stonden er zopas nog 6 in het schap.
:yes:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Zojuist voor het eerst gepoetst met een tube die ik via stuntpakker besteld heb en ik ben verbaasd over de smaak en structuur. Frisser/pepermuntiger, niet echt zout en veel minder korrelig. Lichter van kleur ook. Niet hoe 'het hoort'.

Ben er nog niet uit of ik spoken zie, maar dit lijkt behoorlijk op de vernieuwde smaak, ondanks dat de oude samenstelling op de verpakking en tube staan.

Iemand hier die dezelfde ervaring heeft toevallig?
Esquimeau schreef:
25-06-2021 00:26
Zojuist voor het eerst gepoetst met een tube die ik via stuntpakker besteld heb en ik ben verbaasd over de smaak en structuur. Frisser/pepermuntiger, niet echt zout en veel minder korrelig. Lichter van kleur ook. Niet hoe 'het hoort'.

Ben er nog niet uit of ik spoken zie, maar dit lijkt behoorlijk op de vernieuwde smaak, ondanks dat de oude samenstelling op de verpakking en tube staan.

Iemand hier die dezelfde ervaring heeft toevallig?
Misschien. Je had de oude versie (zout)
Toen kwam er een “verbeterde” versie. Die is dus niet meer zout maar pepermuntig, naar mijn idee niet super fijn qua smaak, maar hij poetste wel lekker voor de rest.

En nu dus de nieuwe versie die de naam parodontax niet mag dragen , als je het aan mij vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel heel jammer. Gelukkig kan ik wel wennen aan de nieuwe smaak. Qua glad poetsen heb ik het meest aan mijn goede electrische tandenborstel, ik merk dan ook gelukkig geen verschil met de vernieuwde pasta.
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
24-06-2021 08:51
Ja, die gebruik ik inmiddels. Gekocht bij de Duitse DM.
Bevalt wel goed. Is wel anders van kleur en smaak maar mijn tandvlees wordt er blij van.

Bij de nep parodontax had ik in no time ontstoken tandvlees. Met Salviagalen F heb ik hetzelfde als met de oude parodontax. Geen last van mijn tandvlees meer!

Oh kijk! Die Salviagalen is een goed alternatief. En niet zo duur ook.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven