Gezondheid alle pijlers

Parodontax

21-06-2021 14:50 90 berichten
In het kader van durf te vragen.

Ik gebruik al vanaf mijn 8e de rode paradontax tube. Nu hebben ze deze tandpasta de afgelopen paar jaar twee keer aangepast en nu lijkt hij zelfs niet meer op de oude rode tube en krijg ik er zelfs last van.

Er zijn vast meer mensen die dit gebruiken en er tegenaan lopen. Welke tandpasta is vergelijkbaar? Ik mis vooral de grove structuur. Mijn tanden werden er altijd heerlijk glad van.

Nu is de smaak vies, de grove textuur is weg en ik krijg er blaasjes van :@@:
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
21-06-2021 15:52
Ja, die wel en die links die ik postte ook ongeveer. Soms zie je prijzen voorbij komen van 12 euro per tube. Belachelijk natuurlijk.

Ja absurd, dat ga (en kan) ik niet betalen. Een paar maanden geleden boden ze het al aan voor die prijzen.
Ik kocht Parodontax altijd al in de aanbieding 1+1 :$
nounou
Zazamaenade schreef:
21-06-2021 15:55
Ja absurd, dat ga (en kan) ik niet betalen. Een paar maanden geleden boden ze het al aan voor die prijzen.
Ik kocht Parodontax altijd al in de aanbieding 1+1 :$
Ik ook :$ dus 12 euro voor een tube ga ik niet doen.
Maar ik baal hier wel van
Alle reacties Link kopieren
Mailen naar GSK heeft geen zin, ik heb dat ook gedaan vorig jaar. Er staan tientallen klachten op internet op allerlei sites. Ik heb zelf ook een oude voorraad op de kop weten te tikken.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
21-06-2021 16:09
Ik ook :$ dus 12 euro voor een tube ga ik niet doen.
Maar ik baal hier wel van

In het vorige topic (kan het helaas niet vinden) schreef iemand dat de oude Parodontax nog te vinden was in Duitsland, bij de DM dacht ik.
Dus als je bij de grens woont, daar iemand kent of binnenkort in Duitsland komt zou ik dat eens proberen.


Een klein jaar geleden kocht ik per ongeluk de 'ultra clean', die was toen al met de nieuwe formule. Brrr.

edit: zo te zien op de website van DM verkopen ze daar ook de nieuwe versie van de tandpasta.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 21-06-2021 18:56
10.71% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
21-06-2021 15:55
Ja absurd, dat ga (en kan) ik niet betalen. Een paar maanden geleden boden ze het al aan voor die prijzen.
Ik kocht Parodontax altijd al in de aanbieding 1+1 :$
Ik kocht het idd ook voor 1+1 gratis, maar ik heb zo moeilijk tandvlees (oa door medicatie), dat ik dit er nu wel voor wil betalen. Na deze voorraad zal ik ook op zoek moeten naar andere tandpasta.
Life is short. Eat dessert first.
GroenTuintje schreef:
21-06-2021 16:11
Mailen naar GSK heeft geen zin, ik heb dat ook gedaan vorig jaar. Er staan tientallen klachten op internet op allerlei sites. Ik heb zelf ook een oude voorraad op de kop weten te tikken.
Ja, ik zie het ...

Bizar. Volgens mij is het een ordinaire bezuiniging ...
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
21-06-2021 16:21
Ja, ik zie het ...

Bizar. Volgens mij is het een ordinaire bezuiniging ...
Het kwam zelfs in het nieuws ( nos rtl)
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
21-06-2021 16:25
Het kwam zelfs in het nieuws ( nos rtl)
Ja zie je, op het nos zie ik dat de planten extracten zijn vervangen door aroma’s. Het is er vast goedkoper op geworden en de prijs voor een tube blijft hetzelfde
Alle reacties Link kopieren
Ik had iets soortgelijk juist met sensodyne, jarenlang gebruikt en ineens kreeg ik er ruw tandvlees van, aften en puistjes rond m`n mond. Ik gebruik nu

Oral B Pro Expert Professionele bescherming

die heeft ook die grove structuur, ik vind dat fijn.
guppekop schreef:
21-06-2021 16:31
Ik had iets soortgelijk juist met sensodyne, jarenlang gebruikt en ineens kreeg ik er ruw tandvlees van, aften en puistjes rond m`n mond. Ik gebruik nu

Oral B Pro Expert Professionele bescherming

die heeft ook die grove structuur, ik vind dat fijn.
Daar ga ik eens naar kijken!

Die heb ik volgens mij nooit geprobeerd. Van sommige van oral B krijg ik dus ook die velletjes in mijn mond @( ik weet dus niet welk bestanddeel dit veroorzaakt.
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
21-06-2021 16:37
Daar ga ik eens naar kijken!

Die heb ik volgens mij nooit geprobeerd. Van sommige van oral B krijg ik dus ook die velletjes in mijn mond @( ik weet dus niet welk bestanddeel dit veroorzaakt.
Ja, velletjes! Net alsof je tandvlees stukjes loslaat ofzo?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
SummerIsNear schreef:
21-06-2021 15:02
Ik heb (ettelijke) jaarvoorraden gekocht via https://doublefonline.nl/catalogsearch/ ... rodontax])

(Worden wel steeds duurder, althans de gewone versie.)

en via amazon.de (Duitse markt is of was nog niet over op de nieuwe variant).

en als ik ze per ongeluk nog in de supermarkt/drogist tegenkwam.

Geen idee welke tandpasta gelijkwaardig is, dat ga ik over een jaartje of wat, wel opzoeken.
Maar dat hoeft dus nog niet per se.

Edit, deze kan ook nog: https://www.stuntpakker.nl/mooi-verzorg ... k-2x75-ml/
Bedankt voor de tip, ik heb er zojuist een aantal besteld 😀
doornroosje9 schreef:
21-06-2021 16:46
Ja, velletjes! Net alsof je tandvlees stukjes loslaat ofzo?
Ja! Alsof er een zuur inzit, wat mijn tandvlees en mondslijmvlies aantast.
De velletjes komen dan een uur na het poetsen. Hoe langer de tandpasta in mijn mond hoe erger de reactie.
30 seconde poetsen is bijv oké. 1 minuut of langer veroorzaakt problemen.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook soms na gebruik van mondwater. Niet na parodontax, dus ik gebruik nu ook alleen dat mondwater.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
21-06-2021 16:28
Ja zie je, op het nos zie ik dat de planten extracten zijn vervangen door aroma’s. Het is er vast goedkoper op geworden en de prijs voor een tube blijft hetzelfde
Ja het is gewoon een schandaal :nope:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Iemand die Salviagalen F van Madaus kent, een Duitse tandpasta?

Dat is van dezelfde fabrikant die oorspronkelijk Parodontax ontwikkelde.
https://www.parodontologie-utrecht.nl/m ... dontax.pdf
nounou
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, de voorraad van Stuntpakker gaat gestaag omlaag. Ze zullen zich daar wel afvragen waarom iedereen opeens tandpasta nodig heeft.

Zaza, nooit van gehoord!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
21-06-2021 16:16
In het vorige topic (kan het helaas niet vinden) schreef iemand dat de oude Parodontax nog te vinden was in Duitsland, bij de DM dacht ik.
Dus als je bij de grens woont, daar iemand kent of binnenkort in Duitsland komt zou ik dat eens proberen.

Een klein jaar geleden kocht ik per ongeluk de 'ultra clean', die was toen al met de nieuwe formule. Brrr.
Ben ik net afgelopen zaterdag geweest. Ik moet binnenkort weer terug.
Dan wil ik best even voor je kijken.

De webshop zegt dit: https://www.dm.de/marken/parodontax-48724

Edit: sorry, las het verkeerd. Er staat niet dat jij dat dan graag wilt proberen, maar je adviseert anderen dat te doen. Nou ja, aanbod blijft staan hoor... ;-)
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
21-06-2021 18:34
Ben ik net afgelopen zaterdag geweest. Ik moet binnenkort weer terug.
Dan wil ik best even voor je kijken.

De webshop zegt dit: https://www.dm.de/marken/parodontax-48724

Edit: sorry, las het verkeerd. Er staat niet dat jij dat dan graag wilt proberen, maar je adviseert anderen dat te doen. Nou ja, aanbod blijft staan hoor... ;-)

Even gekeken bij de ingrediënten, dat is de nieuwe helaas (zo ziet de verpakking er ook uit).
De voorraad met de originele formule zal op zijn.

En dank je voor het aanbod :)
nounou
guppekop schreef:
21-06-2021 16:31
Ik had iets soortgelijk juist met sensodyne, jarenlang gebruikt en ineens kreeg ik er ruw tandvlees van, aften en puistjes rond m`n mond. Ik gebruik nu

Oral B Pro Expert Professionele bescherming

die heeft ook die grove structuur, ik vind dat fijn.
Ik heb hem nog even snel in de winkel gekocht. Dit is inderdaad de structuur die ik bedoel!!!

Nu hopen dat er geen velletjes ontstaan, dan vind ik dit een prima vervanger. Alleen jammer dat hij niet zout smaakt
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips voor webshops die de originele formule nog verkopen!

Ik was ook al even aan het prutsen met andere merken maar dat is het allemaal niet.
De whitening versie van parodontax en weleda saline wisselde ik nu af, maar heb nu ook ineens last van tandvleesontsteking dus was nog niet tevreden.

Verheug me al op weer kunnen poetsen met de oude vertrouwde zoute meuk :D

En dan te bedenken dat ik deze tandpasta als kind supergoor vond en dat ik mensen die deze tandpasta vrijwillig gebruikten voor gek verklaarde :P
Esquimeau schreef:
21-06-2021 22:56


En dan te bedenken dat ik deze tandpasta als kind supergoor vond en dat ik mensen die deze tandpasta vrijwillig gebruikten voor gek verklaarde :P
Ik ben al sinds mijn 8e fan van deze tandpasta. Ik kan wel huilen dat het niet meer de oude formule is.

Ik vond de oral B versie die hierboven aangeraden werd heel fijn poetsen. Mijn tanden zijn net zo glad als met parodontax en mijn velletje zit er nog op :yes:

Ik kan mij niet voorstellen dat parodontax met de vernieuwde smaak meer gebruikers krijgt. En de vaste gebruikers vallen af. Mijn tanden worden er dus echt niet meer glas van. En ik heb gelukkig geen probleemgebit.
Geen wortelkanaalbehandeling of tandvleesproblemen. Misschien wel doordat ik altijd met parodontax heb gepoetst ;-D
Bekijk Oral-B Pro-Expert Professionele Bescherming - 4x75 ml - Tandpasta op: https://www.bol.com/nl/p/oral-b-pro-exp ... _iphoneapp

Deze heb ik gebruikt. Mijn tanden zijn weer heerlijk glad !
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
21-06-2021 23:23
Ik ben al sinds mijn 8e fan van deze tandpasta. Ik kan wel huilen dat het niet meer de oude formule is.

<Knip>

En ik heb gelukkig geen probleemgebit.
Geen wortelkanaalbehandeling of tandvleesproblemen. Misschien wel doordat ik altijd met parodontax heb gepoetst ;-D
Kan me voorstellen dat je wel kan huilen. Ik ook, ik poets inmiddels ook alweer zo'n 15 jaar met parodontax. Vanavond komt mijn voorraad binnen :cheer2:

Het zou me niets verbazen ;) Ik hoop dat mijn tandvleesgedoe ook weer vanzelf verdwijnt als ik weer met parodontax poets.
Alle reacties Link kopieren
Ik was geïntrigeerd dus ik heb net tijdens het boodschappen doen een duitse fluoride variant bij Die grenze in ons winkelcentrum gescoord voor 2,49.

Hij heeft deze samenstelling:
Sodium Bicarbonate, Aqua, Glycerin, Alcohol, Cocamidopropyl Betaine, Mentha Arvensis Oil, Mentha Piperita Oil, Xanthan Gum, Echinacea Purpurea Flower/Leaf/Stem Juice, Krameria Triandra Extract, Sodium Fluoride, Chamomilla Recutita Extract, Salvia Officinalis Oil, Commiphora Myrrha Extract, Limonene, Sodium Saccharin, Linalool, Cl 77491.

Het smaakt naar een stevige metholaufguss in de sauna en bakpoeder, met een nasmaak van afwasmiddel en schuurt een beetje tussen je tanden.

Als dit de nieuwe laffe pepermuntsmaak is wil ik niet weten hoe die oude smaakte. ;-)

Je tanden worden er wel lekker schoon van.
óu sont les neiges d'antan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven