Pfeiffer?
dinsdag 16 juni 2015 om 12:21
Dag lezer,
Even gauw een vraagje. Al een aantal weken ben ik aan het kwakkelen, keelpijnen, hoesten, snotteren noem maar op. Hier komt geen koorts bij kijken. Daarnaast ben ik ontzettend moe en is mijn slaapbehoefte toegenomen. Tot een week of vier geleden ging ik rond half 11 slapen en werd ik om half 8 wakker. Mooi schema.
Het geval nu, is dat ik rond half 11 ga slapen, rond 5 uur wakker word en daarna lig te draaien en soms nog 10 minuutjes in slaap val. Hoofdpijnen zijn toegenomen in aantal en het kwakkelen blijft ook aan de gang. Overdag lukt het soms om wat bij te slapen (+/- 45 min) Mijn weerstand is over het algemeen altijd prima geweest. Ik werd nooit verkouden/griepig etc. Emotioneel voel ik mij ook labieler. Ik ben prikkelbaar en de neiging om te gaan huilen ligt vrij hoog.
In het verleden een zware depressie gehad en ik ben veels te bang die kant weer op te gaan. Kan het zijn dat pfeiffer opnieuw om de hoek komt kijken (meningen verschillen of dit kan) of dat ik richting overspannen/burn out ga (HBO duaal opleiding + werk)
Tips? Dokter wil ik het liefst nog eventjes uitstellen..
Even gauw een vraagje. Al een aantal weken ben ik aan het kwakkelen, keelpijnen, hoesten, snotteren noem maar op. Hier komt geen koorts bij kijken. Daarnaast ben ik ontzettend moe en is mijn slaapbehoefte toegenomen. Tot een week of vier geleden ging ik rond half 11 slapen en werd ik om half 8 wakker. Mooi schema.
Het geval nu, is dat ik rond half 11 ga slapen, rond 5 uur wakker word en daarna lig te draaien en soms nog 10 minuutjes in slaap val. Hoofdpijnen zijn toegenomen in aantal en het kwakkelen blijft ook aan de gang. Overdag lukt het soms om wat bij te slapen (+/- 45 min) Mijn weerstand is over het algemeen altijd prima geweest. Ik werd nooit verkouden/griepig etc. Emotioneel voel ik mij ook labieler. Ik ben prikkelbaar en de neiging om te gaan huilen ligt vrij hoog.
In het verleden een zware depressie gehad en ik ben veels te bang die kant weer op te gaan. Kan het zijn dat pfeiffer opnieuw om de hoek komt kijken (meningen verschillen of dit kan) of dat ik richting overspannen/burn out ga (HBO duaal opleiding + werk)
Tips? Dokter wil ik het liefst nog eventjes uitstellen..
dinsdag 16 juni 2015 om 12:27
Hier precies dezelfde situatie.. Doe ook een HBO duale opleiding en had dezelfde klachten als jij noemt. Dacht ook dat ik gewoon wat overwerkt was. Na 4 maanden toch maar naar de huisarts geweest. Bloed laten prikken en ja hoor, pfeiffer. Dacht ook dat dit niet kon omdat ik dit al eerder heb gehad maar het kan blijkbaar wel.
dinsdag 16 juni 2015 om 12:28
Als je eenmaal Pfeiffer hebt gehad,maak je daar anti stoffen tegen en kan je het niet nogmaals krijgen..dit kan je in het bloed zien,je kan echter niet zien hoelang het geleden is dat je het hebt gehad..
Van Pfeiffer zelf heb je niet zoveel last (bijv forse keelontsteking) het is vooral de nasleep waar we veel last ban hebben..dit kan zelfs zes maanden duren!
Van Pfeiffer zelf heb je niet zoveel last (bijv forse keelontsteking) het is vooral de nasleep waar we veel last ban hebben..dit kan zelfs zes maanden duren!
dinsdag 16 juni 2015 om 12:35
Wel naar de dokter gaan...niet zelf diagnostiseren. Waarom gaan....omdat je welke ziekte dan ook vaak het beste kunt aanpakken wanneer je deze snel ontdekt. T.a.v. psychische val je minder ver terug bij snel ingrijpen...tav pfeiffer heb je meer kans op adequate behandeling zodat het minder snel chronisch wordt. Daarbij kun je zelf ook iets over het hoofd zien zoals een ander ziektebeeld ipv deze 2 opties. Waarom ben je aan het vermijden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.