Gezondheid alle pijlers

Pijn bij de borsten

04-11-2011 23:03 14 berichten
Hallo dames,

Ik heb een vraagje ik ben 27 jaar en heb best wel grote borsten (D80) zodra ik me beha uit doe als ik ga slapen doen me borsten zo zeer. Meestal heb ik het alleen als ik bijna ongesteld moet worden maar dan zijn ze alleen wat gevoelig. Ik ben heel erg bang dat ik iets kan hebben en zoek altijd na vreemde dingen zoals bobbeltjes enz, maar omdat ik grote borsten heb weet ik niet hoe dit aan moet voelen. Ik voel wel kleine spieren enz en ben hiervoor ook al bij huisarts geweest en nagekeken (ong. jaartje geleden) en die zei dat het spieren waren in de borsten. Maar waarom doet het zo pijn?? :(
Alle reacties Link kopieren
Spierpijn als je bijvoorbeeld van bh bent gewisseld, misschien even naar de speciaalzaak en even opnieuw laten opmeten. Misschien is dat de oplossing.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik denk dat die vraag alleen beantwoord kan worden door een arts.

Ik heb dezelfde cupmaat als jij, maar heb niet het idee dat ik bobbeltjes niet zou kunnen voelen. Denk dat je dat ook beter wat los kunt laten. Als je zo vaak voelt, merk je vanzelf wel dat er iets veranderd is, als het moment daar is. 1 keer per maand even checken moet voldoende zijn om verschil te merken.

Misschien kun je je borstspier trainen door oefeningen te doen? Kijken of dat werkt? En anders zou je het misschien ook bij een fysiotherapeut kunnen vragen, misschien heeft die nog ideeën of tips.
Is het een idee om te vragen aan je huisarts of hij je het zelfonderzoek wil leren? Dan weet je waar je op moet letten en schiet je niet meer in paniek omdat je weet wat je voelt.

De ene vrouw heeft trouwens gevoeligere borsten dan de andere vrouw. Het kan zijn dat je gewoon de pech hebt dat jij tot die eerste groep behoort.
Ik heb zelf D75 en ik merk dat als ik mijn BH uittrek dat ze even moeten "wennen" aan het feit dat ze geen steun meer hebben en dat voelt dan wat pijnlijk aan. Bedoel je dat misschien?
Ehm.. een té kleine bh kan erg pijnlijk zijn.
Ik heb 80E en mijn borsten doen ook vaak zeer als ik net mijn BH uittrek.

Ik ben laatst van anticonceptie methode verandert en toen was het een tijdje heel erg.

Dat gaat nu weer wat beter.

Ook vlak voor mijn menstruatie is het idd erger.
quote:iris1969 schreef op 04 november 2011 @ 23:18:

Ik heb zelf D75 en ik merk dat als ik mijn BH uittrek dat ze even moeten "wennen" aan het feit dat ze geen steun meer hebben en dat voelt dan wat pijnlijk aan. Bedoel je dat misschien?Dat is precies wat ik ook heb. Die pijn trekt dan vanzelf weer snel weg.
Bedankt voor de reacties

Ik heb bij hunkemoller mijn beha maat laten opmeten dus de cupmaat die ik draag is wel goed. Vannacht was het weer drama en het gekke is dat ik de pijn de volgende ochtend nog steeds heb. Ik doe geen borstspieroefeningen zoals hier eerder vernoemd en denk dat ik dat weer ga oppakken.

Ik raak gewoon heel snel paniekerig :( op werk en als ik naar buiten ga trek ik de "goede" beha aan maar thuis doe ik een wat slappere beha aan anders trek ik dat echt niet.. @iris1969, dat dacht ik in de eerste instantie ook dat ze gewoon even moeten "wennen" maar het is wel vreemd dat het zo gepaard gaat met pijn en als ik de volgende ochtend wakker wordt nog steeds pijn heb?

Ik heb echt zo vaak gedacht aan een borstverkleining.. Klinkt gek maar misschien zijn de borsten wel te groot voor me lichaam? Ik draag zelf maatje 38 en soms 36 zelfs. Maar goed dit is ook een stap die weer te ver gaat. Eerst maar eens toch langs de huisarts en alles weer nachecken..
m'n! naar!
Misschien is het een idee om dan ook even met de HA over je paniek te praten en wat je daar aan kunt doen. Dat is namelijk ook niet gezond.
Dat heeft denk ik niets met spieren te maken. In de borsten zelf zitten geen spieren, die zitten erachter. Ik heb aardig ontwikkelde borstspieren en een grote cup en heb het ook regelmatig. In de borsten zijn altijd knobbels en bobbels te voelen, dat zijn je melkklieren. Onder invloed van hormonen kunnen die pijnlijk zijn.

Vraag aan je huisarts hoe je je borsten zelf kunt controleren, of kijk eens een filmpje op internet daarover. Overigens wordt zelfonderzoek van de borsten niet langer noodzakelijk geacht:

http://overons.kwfkankerb ... f-borstzelfonderzoek.aspx
Melpomene, je borsten goed kennen blijft belangrijk, zodat je het opmerkt als die veranderen (om even aan te geven dat dat verhaal van 'zelfonderzoek is niet nodig' wat genuanceerder is).
Als ik pijnlijke borsten heb, dan trek ik een stevige sportbh aan. Dat helpt bij mij wel tegen de pijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven