Gezondheid alle pijlers

Pil en huismerk apotheek

31-05-2010 14:20 9 berichten
Ik heb een vraagje over de pil.. ik slik 'em vanwege migraine, slik hem ook wel eens een periode langer door om niet ongesteld te worden en migraine te vermijden.

Nou kreeg ik de laatste keer in de apotheek een huismerk mee, dus niet het merk wat op het recept stond. Ze zeiden dat de samenstelling hetzelfde was, dus geen probleem. Nou ben ik best geneigd dat aan te nemen, maar had wel vaker hoofdpijn dan anders. Maar of dat nou aan die pil ligt??

Tijd voor een nieuw receptje iig, dus ik wilde het even hier checken voor ik de apotheek instap. Heb net ook de dokter gebeld, maar daar weten ze het niet!! Althans niet de stamelende stagiaire die ik aan de lijn kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar de apotheek gaan en aangeven dat je je eigen merk wilt (tenzij op de pilstrip wel het goede merk staat). Ze geven je namelijk alleen een goedkopere huismerk pil mee omdat zij daar wrs. meer winst op maken. Gewoon zeggen dat je je eigen merk wilt, dat doe ik ook altijd als ik mijn medicijnen ga halen, en dan krijg ik ze ook eigenlijk altijd gewoon mee!
Ja, ik snap waarom ze dat doen en dat maakt me ook niet uit, als de samenstelling maar echt hetzelfde is en dus geen invloed heeft.
Misschien zitten er ook nog andere stoffen in die ene pil. Stoffen die je hoofdpijn bezorgen.

Of misschien werkt het psychosomatisch. Omdat je geen vertrouwen hebt in de huismerkpil, krijg je er hoofdpijn van.

Ik zou als ik jou was gewoon de merkpil weer vragen. Kun je in ieder geval nagaan of je je dan weer beter voelt.
Wel even checken want het gaat niet altijd om de winst van de apotheker maar vaker omdat de zorgverzekeraar de merk-pillen niet dekt maar alleen de goedkopere huismerk tabletten ivm kostenbesparing.

Op zich zou het geen verschil moeten maken, alleen de hulpstoffen zouden anders kunnen zijn maar die hebben in principe geen invloed op je migraine.
Bij mij is dat al een jaar zo. Ze zeggen bij mij ook dat het gelijk is. Bij de ene heb je alleen meer eigen risico, maar ik zit altijd al over mijn eigen bijdrage heen dus voor mij maakte het nooit uit.

Nu opeens hadden ze een paar weken iets nieuws, bij het "originele" moest ik het direct betalen en het terug krijgen bij je verzekering door de rekening in te sturen. Of de neppert en dan kreeg ik het gratis mee. Ik vond het niet zo leuk om zo gedwongen te worden, zeker omdat deze neppert anders was dan mijn normale neppert. Maar ja, ik ken mijzelf, dan vergeet ik weer de rekening in te sturen of vergeet ik te controleren of ik het al op mijn rekening heb gehad. En zo niet weer veel werk om er achteraan te gaan. Dus ik heb onder protest die gratis maar meegenomen. Maar vond het wel een rare verandering.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ja bij mij ook, als ik merkloos zou nemen hoefde ik niet te betalen en als ik mijn vertrouwde pil persé zou willen wel.

Gemeen! dacht ik toen... en cheapo als ik ben nam ik toch maar de neppert....

Nu ben ik eigenlijk wel blij met die nieuwe pil want ik merk dat ik rustiger ben en beter kan relativeren, zeker rond de ongesteldheidsperiode waarin ik nog wel eens onredelijk wil zijn... Deze pil is veel beter voor mijn relatie en stabiliteit.

(al zou het eigenlijk dezelfde bestanddelen moeten hebben als mijn oude.... vreemd)
De werkzame stof is exact hetzelfde, alleen de hulpstoffen zouden anders kunnen zijn (hoeft dus niet). Deze stoffen kunnen niet van invloed zijn op je migraine (wat suuz83 ook al zegt).

Mijn dokter heeft me overigens geadviseerd om de pil standaard door te slikken, om je hormoonhuishouding stabieler te laten functioneren. Dit kan namelijk wel van invloed zijn op migraine.
Ok, bedankt voor jullie reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven