Reacties op zonnebrandmiddelen
donderdag 28 juni 2018 om 13:14
Mijn ervaring is dat ik sterk reageer op zonnebrandmiddel in combinatie zon. Ik dacht eerst dat ik zonneallergie had maar dat bleek niet het geval te zijn.
Had in het verleden allerlei merken ook duurdere uitgeprobeerd maar het enige waar ik tegenkon was van Roc.(minisol). Nu blijkt dat uit de handel te zijn en nu wordt het weer een zoektocht om een middel te vinden waar ik wel tegenkan.
Wie weet raad?
Had in het verleden allerlei merken ook duurdere uitgeprobeerd maar het enige waar ik tegenkon was van Roc.(minisol). Nu blijkt dat uit de handel te zijn en nu wordt het weer een zoektocht om een middel te vinden waar ik wel tegenkan.
Wie weet raad?
anoniem_372017 wijzigde dit bericht op 28-06-2018 13:20
Reden: verbetering bericht
Reden: verbetering bericht
7.65% gewijzigd
donderdag 28 juni 2018 om 13:36
Heb je No-Ad wel eens geprobeerd? Mijn kinderen hebben een heel gevoelige huid (en eczeem gehad) en mijn oudste reageerde ook heftig op bepaalde merken zonnebrand (huid onder de rode vlekken), maar met No-Ad gaat het goed. Het is een wat onbekender merk, vroeger was het te koop bij Trekpleister, maar nu volgens mij alleen nog online. Er zit weinig 'troep' in (parfum, parabenen, etc) en is relatief goedkoop.
donderdag 28 juni 2018 om 13:40
Ambre Solair is tot nu toe voor mij het enige waar ik tegen kan. En dan de transparante versie. Ik heb ook wel duurdere merken geprobeerd omdat ik het zo vettig vind, maar dan krijg ik toch weer uitslag.JuliaChild schreef: ↑28-06-2018 13:35ik heb 2 merken waar ik tegen kan. 1e is van de lidl factor 50, de kinderversie. En de andere is van Ambre Solair.
Maar wat voor mij werkt, werkt voor jou wellicht niet
dus helaas toch uitproberen
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
donderdag 28 juni 2018 om 13:48
Bedankt voor de tip, ik ga es kijken of ik het kan bestellen. Voor nu heb ik een kleine tube vision 50 gekocht.nicole123 schreef: ↑28-06-2018 13:36Heb je No-Ad wel eens geprobeerd? Mijn kinderen hebben een heel gevoelige huid (en eczeem gehad) en mijn oudste reageerde ook heftig op bepaalde merken zonnebrand (huid onder de rode vlekken), maar met No-Ad gaat het goed. Het is een wat onbekender merk, vroeger was het te koop bij Trekpleister, maar nu volgens mij alleen nog online. Er zit weinig 'troep' in (parfum, parabenen, etc) en is relatief goedkoop.
donderdag 28 juni 2018 om 13:49
Wie weet kan ik er tegen. Bedankt voor de tip.
donderdag 28 juni 2018 om 14:06
donderdag 28 juni 2018 om 14:15
La Roche Posay of Avene?JuliaChild schreef: ↑28-06-2018 14:14O ik bedenk mij door de berichten van de andere posters over de allergenen nog een merk, maar ben het even kwijt welke.
ik zoek even
donderdag 28 juni 2018 om 14:29
In...JuliaChild schreef: ↑28-06-2018 14:18Ladival heet het waar ik ook tegen kan. Toevallig een keer door mijn man gekocht, Ik moest iets smeren en gebruikte dat
anoniem_643352ae0cd71 wijzigde dit bericht op 28-06-2019 10:02
15.01% gewijzigd
vrijdag 29 juni 2018 om 05:04
Hier gaat Biodermal ook goed. Ook zou je het nog eens bij de apotheek kunnen vragen.
Verder blijft het toch een kwestie van uitproberen. Waar je allergisch op reageert, verschilt immers per persoon. Zo reageer ik bijvoorbeeld allergisch op Eucerin, Ambre Solair, NIVEA, ROC etc, terwijl die merken bij een ander niet tot allergische reacties leiden.
Verder blijft het toch een kwestie van uitproberen. Waar je allergisch op reageert, verschilt immers per persoon. Zo reageer ik bijvoorbeeld allergisch op Eucerin, Ambre Solair, NIVEA, ROC etc, terwijl die merken bij een ander niet tot allergische reacties leiden.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 29-06-2018 05:20
61.20% gewijzigd
vrijdag 29 juni 2018 om 05:10
Welke hormoonverstoorders/wat is je bron?Roffatientje schreef: ↑28-06-2018 14:29In Ladival zitten wel hormoonverstoorders. Die zou ik niet zo snel kiezen.
vrijdag 29 juni 2018 om 06:54
vrijdag 29 juni 2018 om 07:06
vrijdag 29 juni 2018 om 09:23
Je moet geen zonnebrand in de uitverkoop kopen. Grote kans dat het om oude spullen gaat.
Ga niet besparen op je gezondheid. Koop bij de apotheek een goed product.
In iedergeval nooit Etos eigenmerk zonnecrème kopen. Of van die Nivea crèmes. Die zijn al zo kankerverwekkend dat je bijna beter niet kunt smeren.
Tubes van een vorig jaar moet je weggooien. Of gebruiken, maar dan alleen als bodylotion. Niet als bescherming. Na een jaar is de kwaliteit niet meer voldoende. Zeker niet als zo’n product in de zon heeft gelegen tijdens een vakantie.
In iedergeval nooit Etos eigenmerk zonnecrème kopen. Of van die Nivea crèmes. Die zijn al zo kankerverwekkend dat je bijna beter niet kunt smeren.
Tubes van een vorig jaar moet je weggooien. Of gebruiken, maar dan alleen als bodylotion. Niet als bescherming. Na een jaar is de kwaliteit niet meer voldoende. Zeker niet als zo’n product in de zon heeft gelegen tijdens een vakantie.
vrijdag 29 juni 2018 om 10:46
Ik ben blij dat jij ook reageert, ik moest even nadenken hoe ik hier normaal op ging reageren zonder bitchy over te komen. Ik heb hier altijd wat moeite mee, want waar staat dat dan? Wat zijn de hormoon verstoorders?
Daarbij, wat merk ik daarvan en moet ik dan kiezen uit 2 kwaden? Huidkanker of hormoon verstoringen
Ik hoor het graag? Vermoed dat tijdschriftenverslindster dit ook graag wil weten
vrijdag 29 juni 2018 om 10:47
Hierbij ook mijn vraag aan jou, hoe weet je dat dan? Waar staat dat dan?sinnombre schreef: ↑29-06-2018 09:23Je moet geen zonnebrand in de uitverkoop kopen. Grote kans dat het om oude spullen gaat.
En wie zegt dat?