Gezondheid alle pijlers

Reacties op zonnebrandmiddelen

28-06-2018 13:14 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat ik sterk reageer op zonnebrandmiddel in combinatie zon. Ik dacht eerst dat ik zonneallergie had maar dat bleek niet het geval te zijn.
Had in het verleden allerlei merken ook duurdere uitgeprobeerd maar het enige waar ik tegenkon was van Roc.(minisol). Nu blijkt dat uit de handel te zijn en nu wordt het weer een zoektocht om een middel te vinden waar ik wel tegenkan.
Wie weet raad?
anoniem_372017 wijzigde dit bericht op 28-06-2018 13:20
Reden: verbetering bericht
7.65% gewijzigd
Eucerin?
ik heb 2 merken waar ik tegen kan. 1e is van de lidl factor 50, de kinderversie. En de andere is van Ambre Solair.
Maar wat voor mij werkt, werkt voor jou wellicht niet
dus helaas toch uitproberen
Heb je No-Ad wel eens geprobeerd? Mijn kinderen hebben een heel gevoelige huid (en eczeem gehad) en mijn oudste reageerde ook heftig op bepaalde merken zonnebrand (huid onder de rode vlekken), maar met No-Ad gaat het goed. Het is een wat onbekender merk, vroeger was het te koop bij Trekpleister, maar nu volgens mij alleen nog online. Er zit weinig 'troep' in (parfum, parabenen, etc) en is relatief goedkoop.
JuliaChild schreef:
28-06-2018 13:35
ik heb 2 merken waar ik tegen kan. 1e is van de lidl factor 50, de kinderversie. En de andere is van Ambre Solair.
Maar wat voor mij werkt, werkt voor jou wellicht niet
dus helaas toch uitproberen
Ambre Solair is tot nu toe voor mij het enige waar ik tegen kan. En dan de transparante versie. Ik heb ook wel duurdere merken geprobeerd omdat ik het zo vettig vind, maar dan krijg ik toch weer uitslag.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
tis uit te proberen natuurlijk
nicole123 schreef:
28-06-2018 13:36
Heb je No-Ad wel eens geprobeerd? Mijn kinderen hebben een heel gevoelige huid (en eczeem gehad) en mijn oudste reageerde ook heftig op bepaalde merken zonnebrand (huid onder de rode vlekken), maar met No-Ad gaat het goed. Het is een wat onbekender merk, vroeger was het te koop bij Trekpleister, maar nu volgens mij alleen nog online. Er zit weinig 'troep' in (parfum, parabenen, etc) en is relatief goedkoop.
Bedankt voor de tip, ik ga es kijken of ik het kan bestellen. Voor nu heb ik een kleine tube vision 50 gekocht.
redbulletje schreef:
28-06-2018 13:34
Eucerin?
Wie weet kan ik er tegen. Bedankt voor de tip.
Ik heb voor mijn kinderen die van Biodermal voor een gevoelige huid. Tot nu toe de enige waar ze geen uitslag van krijgen.
Fleur1959 schreef:
28-06-2018 13:49
Wie weet kan ik er tegen. Bedankt voor de tip.
Die is mij bij de apotheek aangeraden toen ik net bestraald was, dus op de ultiem gevoelige huid (factor 50 uiteraard)
Overstappen op een bio c.q. minerale filter zoals lovea, aveda of utrizon. Geeft wel een witte waas maar is verder niet fototoxisch.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hi TO,

Heb je dan van die hele kleine blaasjes overal waar je zonnebrandcreme hebt gesmeerd? Dat heb ik ook vaker gehad.
anoniem_643352ae0cd71 wijzigde dit bericht op 28-06-2019 10:01
49.58% gewijzigd
O ik bedenk mij door de berichten van de andere posters over de allergenen nog een merk, maar ben het even kwijt welke.
ik zoek even
JuliaChild schreef:
28-06-2018 14:14
O ik bedenk mij door de berichten van de andere posters over de allergenen nog een merk, maar ben het even kwijt welke.
ik zoek even
La Roche Posay of Avene?
Ladival heet het waar ik ook tegen kan. Toevallig een keer door mijn man gekocht, Ik moest iets smeren en gebruikte dat
JuliaChild schreef:
28-06-2018 14:18
Ladival heet het waar ik ook tegen kan. Toevallig een keer door mijn man gekocht, Ik moest iets smeren en gebruikte dat
In...
anoniem_643352ae0cd71 wijzigde dit bericht op 28-06-2019 10:02
15.01% gewijzigd
Ik krijg uitslag als de creme te vet is. Met Vichy factor 30, de matte versie, heb ik er geen last van.
La Roche Posay hier sowieso, was de eerste waar ik geen uitslag van kreeg. De Biodermal voor de gevoelige huid lijkt ook fijn te zijn, maar heb ik nog maar een keer geprobeerd.
Hier gaat Biodermal ook goed. Ook zou je het nog eens bij de apotheek kunnen vragen.
Verder blijft het toch een kwestie van uitproberen. Waar je allergisch op reageert, verschilt immers per persoon. Zo reageer ik bijvoorbeeld allergisch op Eucerin, Ambre Solair, NIVEA, ROC etc, terwijl die merken bij een ander niet tot allergische reacties leiden.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 29-06-2018 05:20
61.20% gewijzigd
Roffatientje schreef:
28-06-2018 14:29
In Ladival zitten wel hormoonverstoorders. Die zou ik niet zo snel kiezen.
Welke hormoonverstoorders/wat is je bron?
Mijn dochter krijgt geen uitslag van Lovea, dat gaat heel goed. Jammer dat hij slecht uit de test van de consumentenbond kwam. De factor is lager dan erop staat, vaker smeren dus. Aan de andere kant zijn we nooit verbrand na smeren met Lovea.
Mij kinderen hebben dat ook als ik smeer met een tube van het jaar ervoor of koop in de aanbieding 2 halen 1 betalen.
Ik vraag me dan af of er bestandsmiddelen inzitten die niet goed zijn ofzo...

Ik bestel dus nu een fles bij de apotheek die ze niet hebben dan wordt het nieuw besteld.
Je moet geen zonnebrand in de uitverkoop kopen. Grote kans dat het om oude spullen gaat.
Ga niet besparen op je gezondheid. Koop bij de apotheek een goed product.

In iedergeval nooit Etos eigenmerk zonnecrème kopen. Of van die Nivea crèmes. Die zijn al zo kankerverwekkend dat je bijna beter niet kunt smeren.

Tubes van een vorig jaar moet je weggooien. Of gebruiken, maar dan alleen als bodylotion. Niet als bescherming. Na een jaar is de kwaliteit niet meer voldoende. Zeker niet als zo’n product in de zon heeft gelegen tijdens een vakantie.
Tijdschriftenverslindster schreef:
29-06-2018 05:10
Welke hormoonverstoorders/wat is je bron?
Ik ben blij dat jij ook reageert, ik moest even nadenken hoe ik hier normaal op ging reageren zonder bitchy over te komen. Ik heb hier altijd wat moeite mee, want waar staat dat dan? Wat zijn de hormoon verstoorders?
Daarbij, wat merk ik daarvan en moet ik dan kiezen uit 2 kwaden? Huidkanker of hormoon verstoringen

Ik hoor het graag? Vermoed dat tijdschriftenverslindster dit ook graag wil weten
sinnombre schreef:
29-06-2018 09:23
Je moet geen zonnebrand in de uitverkoop kopen. Grote kans dat het om oude spullen gaat.
Ga niet besparen op je gezondheid. Koop bij de apotheek een goed product.

In iedergeval nooit Etos eigenmerk zonnecrème kopen. Of van die Nivea crèmes. Die zijn al zo kankerverwekkend dat je bijna beter niet kunt smeren.

Tubes van een vorig jaar moet je weggooien. Of gebruiken, maar dan alleen als bodylotion. Niet als bescherming. Na een jaar is de kwaliteit niet meer voldoende. Zeker niet als zo’n product in de zon heeft gelegen tijdens een vakantie.
Hierbij ook mijn vraag aan jou, hoe weet je dat dan? Waar staat dat dan?
En wie zegt dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven