Revalideren na een herniaoperatie
woensdag 31 augustus 2011 om 16:02
Hallo allemaal, binnenkort word ik geopereerd aan een hernia. Na een half jaar aanmodderen, constant op en neer heb ik uiteindelijk samen met de chirurg de knoop doorgehakt en ga ik onder het mes.
Best wel heel spannend, maar aan de andere kant kijk ik heel erg uit naar herstel en mijn normale leven weer oppakken. Nou ben ik eigenlijk op zoek naar mensen die ook een dergelijke operatie hebben ondergaan en vroeg ik me af hoe je het opbouwen na de operatie hebt aangepakt. De eerste zes weken is sowieso heel rustig aan weer opbouwen, maar hoe ben je daarna verder gegaan?
Best wel heel spannend, maar aan de andere kant kijk ik heel erg uit naar herstel en mijn normale leven weer oppakken. Nou ben ik eigenlijk op zoek naar mensen die ook een dergelijke operatie hebben ondergaan en vroeg ik me af hoe je het opbouwen na de operatie hebt aangepakt. De eerste zes weken is sowieso heel rustig aan weer opbouwen, maar hoe ben je daarna verder gegaan?
zondag 3 juni 2012 om 21:01
Kaatje, balen zeg. Kan alleen maar zeggen dat je bij pijn wat rustiger aan moet doen. Rustig aan en geduld is het sleutelwoord 
Lek hoort er niet bij, maar komt wel vaker voor en is dus een risico/complicatie ervan. Volgens mij loopt het echt weg ja. De eerste keer heb ik de week na de spuit heel veel pijn in mijn been gehad en dat had ik voor nu eigenlijk weer ingecalculeerd. Nu dus dit en het is liggen totdat het gaatje dicht gaat.
Lek hoort er niet bij, maar komt wel vaker voor en is dus een risico/complicatie ervan. Volgens mij loopt het echt weg ja. De eerste keer heb ik de week na de spuit heel veel pijn in mijn been gehad en dat had ik voor nu eigenlijk weer ingecalculeerd. Nu dus dit en het is liggen totdat het gaatje dicht gaat.
zondag 3 juni 2012 om 21:22
Je moet dan ook echt constant plat? Hopen dat de hoofdpijn gauw weg trekt.
Had jij ook dat onstabiele gevoel en pijn in rug eerste weken na de operatie dan? Kan natuurlijk bij mij ook dat mijn buik door zwangerschap nog heel slap is en nu door operatie rug ook..... Dus weinig stabiels over..... Klinkt mij wel logisch...geduld.....zucht.......
Had jij ook dat onstabiele gevoel en pijn in rug eerste weken na de operatie dan? Kan natuurlijk bij mij ook dat mijn buik door zwangerschap nog heel slap is en nu door operatie rug ook..... Dus weinig stabiels over..... Klinkt mij wel logisch...geduld.....zucht.......
zondag 3 juni 2012 om 21:29
Ik had dat ook. Mijn spierkolom was ook erg slecht, door de twee zwangerschappen kort achter elkaar. Vorig jaar tussen april en september voorafgaand aan de operatie ook heel veel gelegen omdat ik niet kon zitten, dus daar waren mijn spieren ook erg zwak door. Mijn diepe rugspieren en diepe Buijs Ieren deden eigenlijk niks meer na de operatie en daardoor was zitten erna nog steeds heel erg zwaar, ook toen ik wel geopereerd ben. Ik ben nu vanaf december aan het trainen om die spieren en balans beter te krijgen. Vanaf februari echt wel gerichter en merk nu wel echt resultaat vwb balans en spieren. Dat is hard werken, maar als je er straks mee aan de slag gaat komt dat wel goed.
maandag 4 juni 2012 om 10:17
Net contact gehad met de nurse practicioner.....
Het is een hele normale reactie na de operatie. De zenuwen kunnen de eerste dagen geen reactie geven, maar daarna nog wel blauw worden en opzwellen, waardoor ze tegen het bot duwen. Dit geeft een zwak en instabiel in de rug tot aan de heupen. En dan in combinatie met de spieren die door zijn gegaan geeft het deze pijn. Moet geleidelijk aan beter worden..... Dus ben weer gerustgesteld.
Kan mij voorstellen oblak dat als je pijn hebt, je niet zitten wachten op een bezoek aan een festival.... Ik in ieder geval niet....
Het is een hele normale reactie na de operatie. De zenuwen kunnen de eerste dagen geen reactie geven, maar daarna nog wel blauw worden en opzwellen, waardoor ze tegen het bot duwen. Dit geeft een zwak en instabiel in de rug tot aan de heupen. En dan in combinatie met de spieren die door zijn gegaan geeft het deze pijn. Moet geleidelijk aan beter worden..... Dus ben weer gerustgesteld.
Kan mij voorstellen oblak dat als je pijn hebt, je niet zitten wachten op een bezoek aan een festival.... Ik in ieder geval niet....
maandag 4 juni 2012 om 13:03
quote:x-oblak-x schreef op 03 juni 2012 @ 22:19:
Ikbenanoniem, ja, ik begreep wel dat je misschien bedoelde dat je niet zelf wilde rijden. Was een globale primaire reactie.
Later kan je zelf wel weer rijden, denk ik.
Oh, het is nu overal leuk.
Zou leuk zijn als er toevallig ergens bij jou in de buurt een festival is. Die zijn soms een heel tijdje.
Of niet?
Oblak, hoe verzin je het... Heel vreemd jouw posts, maar op de een of andere manier moet ik er wel om lachen omdat je zulke bizarre dingen schrijft. af en toe vraag ik me af of je aan de drugs zit ofzo
Kaatje, fijn dat je een beetje bevestiging hebt gekregen ookal maakt dat het niet leuker.
Hier weer met hoofdpijn opgestaan. Ben net begonnen met het drinken van redbull brrrrrr... Drink heel de week al bijna anderhalve liter cola light per dag omdat ik op internet had gelezen dat caffeine helpt. Kreeg net een sms van een vriendin die zei dat je een paar energiedrankjes achter elkaar moet drinken en dat dat wonderen verricht. Nou ja als het me al lukt om het überhaupt naar binnen te krijgen - wat een vieze rotzooi! - ben ik benieuwd of ik dan vannacht nog slaap. Maar goed, we zullen zien.
Ikbenanoniem, ja, ik begreep wel dat je misschien bedoelde dat je niet zelf wilde rijden. Was een globale primaire reactie.
Later kan je zelf wel weer rijden, denk ik.
Oh, het is nu overal leuk.
Zou leuk zijn als er toevallig ergens bij jou in de buurt een festival is. Die zijn soms een heel tijdje.
Of niet?
Oblak, hoe verzin je het... Heel vreemd jouw posts, maar op de een of andere manier moet ik er wel om lachen omdat je zulke bizarre dingen schrijft. af en toe vraag ik me af of je aan de drugs zit ofzo
Kaatje, fijn dat je een beetje bevestiging hebt gekregen ookal maakt dat het niet leuker.
Hier weer met hoofdpijn opgestaan. Ben net begonnen met het drinken van redbull brrrrrr... Drink heel de week al bijna anderhalve liter cola light per dag omdat ik op internet had gelezen dat caffeine helpt. Kreeg net een sms van een vriendin die zei dat je een paar energiedrankjes achter elkaar moet drinken en dat dat wonderen verricht. Nou ja als het me al lukt om het überhaupt naar binnen te krijgen - wat een vieze rotzooi! - ben ik benieuwd of ik dan vannacht nog slaap. Maar goed, we zullen zien.
maandag 4 juni 2012 om 13:09
Mijn vriendin is verpleegkundige en ik heb ook aldoor wat hoofdpijn, komt denk ik door vele liggen en menstruatie er nu ook nog bij. Maar ze zei idd ook cola drinken.... Red Bill zit idd mega veel cafeïne, dus klinkt logisch,maar is idd niet te zuipen.... Zoooooo zoet.... Maar ja, hopelijk helpt het je!
En wat betreft oblak.... Tja...... Zouden het drugs zijn?? Vertel het ons eens oblak, waar haal je je wijsheid vandaan meneer/mevrouw....
En wat betreft oblak.... Tja...... Zouden het drugs zijn?? Vertel het ons eens oblak, waar haal je je wijsheid vandaan meneer/mevrouw....
maandag 4 juni 2012 om 14:36
quote:[message=12114081,noline]x-oblak-x schreef op 04 juni 2012 @ 14:08[/
Het heeft weinig zin om je gelijk door KaatPraatjes op een been te laten zetten.
Zeker niet als achtergond, cq, achterban van Ikbenanoniem.
Kijven is not done.
.?????
Ik wil een ieder graag in zijn of haar waarde laten, maar je antwoorden en suggesties zijn soms nogal onreeel.... Maar goed er zit hier ook nog zoiets als een negeer knop....
Het heeft weinig zin om je gelijk door KaatPraatjes op een been te laten zetten.
Zeker niet als achtergond, cq, achterban van Ikbenanoniem.
Kijven is not done.
.?????
Ik wil een ieder graag in zijn of haar waarde laten, maar je antwoorden en suggesties zijn soms nogal onreeel.... Maar goed er zit hier ook nog zoiets als een negeer knop....
maandag 4 juni 2012 om 15:07
Oblak, ik doelde er niet op om je te beledigen. Bedoelde het niet om je onderuit te halen alleen om aan te geven dat ik je verschijning en je schrijfstijl en posts soms heel erg apart vind. Soms op een negatieve manier, maar soms ook op een positieve manier en ik meende het toen ik zei dat ik er dan om moet lachen. Ik ken niemand in mijn persoonlijke leven met een schrijfstijl zoals die van jou en ook niemand die reageert op de manier zoals jij doet, vandaar mijn suggestie die wellicht niet gepast was. Excuus als je dat zo hebt opgevat. Kijven heb ik helemaal geen zin in, lijkt me inderdaad niet gepast.
maandag 4 juni 2012 om 15:51
Kijven...Kijven...Kijvende wijven... Mmmm...poetisch...!
(*Oei, ik voel ook een poetische bui aankomen!*) Komt-ie:
Evi, ik benijd je ijver..!
Jij, lief-lief-hartedief,zacht,o-wat-een-pracht! (wellicht je kracht..?)
Terwijl mij , van geduld verstoken, ach ende wee, verdroten om zulks genegeer, aldus, pijn in mijne hart; gegrieft; HIER-BEN-IK! O, Oblak, waaraan verdien ik deze negeer-weer-weer-keer-op-keer...
Ik ende-gij, maar wie-o-wie-bende-gij...?
Zulk-een-mysterie...
Wijze woorden in onbegrijpelijke taal.
Aansluiting zoekend, eisend, e-doch.....
Vliegend, niet hoog, maar los van de bodem...
Kant-noch-wal.
Los van uzelve en daardoor de ander.
Want-wie-o-wie-is-u-toch?
Smeekbedes onzerzijds negerend...
Niet horen...
Oostindisch..?
Edoch...
Ik blijf hopen...
Tipje van de sluier.
Verblijd ons allen, verlicht onze nieuwsgierigheid.
O-tijdloze-wijsheid, oneindig los van aardse zwaarten...Zoals iets onbeduidends als ...een identiteit...Of medische geschiedenis.
Gij staat hierboven...
ijl. vluchtig.ongrijpbaar.
Leer ons u kennen
Phew! DAT lucht op! Moest er ff uit!
(*Oei, ik voel ook een poetische bui aankomen!*) Komt-ie:
Evi, ik benijd je ijver..!
Jij, lief-lief-hartedief,zacht,o-wat-een-pracht! (wellicht je kracht..?)
Terwijl mij , van geduld verstoken, ach ende wee, verdroten om zulks genegeer, aldus, pijn in mijne hart; gegrieft; HIER-BEN-IK! O, Oblak, waaraan verdien ik deze negeer-weer-weer-keer-op-keer...
Ik ende-gij, maar wie-o-wie-bende-gij...?
Zulk-een-mysterie...
Wijze woorden in onbegrijpelijke taal.
Aansluiting zoekend, eisend, e-doch.....
Vliegend, niet hoog, maar los van de bodem...
Kant-noch-wal.
Los van uzelve en daardoor de ander.
Want-wie-o-wie-is-u-toch?
Smeekbedes onzerzijds negerend...
Niet horen...
Oostindisch..?
Edoch...
Ik blijf hopen...
Tipje van de sluier.
Verblijd ons allen, verlicht onze nieuwsgierigheid.
O-tijdloze-wijsheid, oneindig los van aardse zwaarten...Zoals iets onbeduidends als ...een identiteit...Of medische geschiedenis.
Gij staat hierboven...
ijl. vluchtig.ongrijpbaar.
Leer ons u kennen
Phew! DAT lucht op! Moest er ff uit!
maandag 4 juni 2012 om 17:42
Hahaha nou! Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat je ervoor gestudeerd hebt
Hoe is het zo'n fysioloze week? Ga je er straks mee stoppen?
Ik ben blij als die hoofdpijn over is, kan ik ook weer verder. Ik ga straks ook stoppen met de fysio. Zij staat er nu maar eventjes bij maar eigenlijk voor niks. Heb zin om gewoon in de sportschool verder te gaan. Die zit ernaast en ik kan voor de eerste periode een soort overgangsabonnement afsluiten. Wel leuk want ze hebben er mooie faciliteiten, met een zwembad en sauna enzo, en kan ik het straks ook gewoon gaan wanneer het uitkomt en hoef je het niet zo in te plannen.
Hoe is het zo'n fysioloze week? Ga je er straks mee stoppen?
Ik ben blij als die hoofdpijn over is, kan ik ook weer verder. Ik ga straks ook stoppen met de fysio. Zij staat er nu maar eventjes bij maar eigenlijk voor niks. Heb zin om gewoon in de sportschool verder te gaan. Die zit ernaast en ik kan voor de eerste periode een soort overgangsabonnement afsluiten. Wel leuk want ze hebben er mooie faciliteiten, met een zwembad en sauna enzo, en kan ik het straks ook gewoon gaan wanneer het uitkomt en hoef je het niet zo in te plannen.
maandag 4 juni 2012 om 17:55
maandag 4 juni 2012 om 18:42
maandag 4 juni 2012 om 18:45
@Evi
Probeer Red Bull light, dat smaakt al veel beter dan de gewone Red Bull. (En het huismerk van de C1000, Dr nogwat in een zilver/donkerblauw blikje, in de light variant, smaakt nog beter). Je kunt het het beste drinken direct 's ochtends na het opstaan en in elk geval voor uur een of 12, dan heb je als het goed is geen last bij het slapen.
Ik ben er zojuist achter gekomen dat de negeerknop niet werkt op de iPhone-app. Heel jammer! Heb speciaal de laptop even opgestart om dit topic op mijn gemakje bij te kunnen lezen.
Probeer Red Bull light, dat smaakt al veel beter dan de gewone Red Bull. (En het huismerk van de C1000, Dr nogwat in een zilver/donkerblauw blikje, in de light variant, smaakt nog beter). Je kunt het het beste drinken direct 's ochtends na het opstaan en in elk geval voor uur een of 12, dan heb je als het goed is geen last bij het slapen.
Ik ben er zojuist achter gekomen dat de negeerknop niet werkt op de iPhone-app. Heel jammer! Heb speciaal de laptop even opgestart om dit topic op mijn gemakje bij te kunnen lezen.
maandag 4 juni 2012 om 19:25
Thanks Nummerzoveel. Ik moet zeggen ik heb vandaag drie blikjes gedronken en ik merk het effect niet, behalve dat ik me een beetje opgefokt voel. Morgen nog maar eens proberen stuur ik Eviman voor de andere varianten en anders houdt het op. Morgen is ook mijn eigen arts weer terug van vakantie dus wil ik even bellen wat het plan de campagne verder is.