Gezondheid alle pijlers

Revalideren na een herniaoperatie

31-08-2011 16:02 3705 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, binnenkort word ik geopereerd aan een hernia. Na een half jaar aanmodderen, constant op en neer heb ik uiteindelijk samen met de chirurg de knoop doorgehakt en ga ik onder het mes.

Best wel heel spannend, maar aan de andere kant kijk ik heel erg uit naar herstel en mijn normale leven weer oppakken. Nou ben ik eigenlijk op zoek naar mensen die ook een dergelijke operatie hebben ondergaan en vroeg ik me af hoe je het opbouwen na de operatie hebt aangepakt. De eerste zes weken is sowieso heel rustig aan weer opbouwen, maar hoe ben je daarna verder gegaan?
Goedemorgen! Als eerste: bubbelen? Ik ben erbij! .

Ik had vooral de angst dat er niks zat toen ik voor de uitslag van de mri naar de neuroloog ging. Voor de operatie voelde ik ook niks meer. Stom hè! Toen heb ik nooit het idee gehad dat er niks meer zat. Wist zeker dat als ik weer zou gaan werken ik binnen een paar dagen weer thuis zou zitten.

Galadriel, met kleintjes lijkt het me inderdaad fijner dat je de auto kon pakken om ze naar school te brengen!

Hè Evi! Jammer dat je het niet kan meemaken. Maakt je vriend foto's of een filmpje?

Werk ze Nummerzoveel! Lekkere dag om te werken in ieder geval ;).

Hoe is de nacht gegaan Patricia??
Marbs, ben nog bezig met de onderhandelingen. Probeer er in ieder geval voor te zorgen dat het vandaag niet gaat regenen.
En weer terug op bed. Afspraak gemaakt met de huisarts, kan maandagochtend. Dan zijn er twee behandelkamers vrij dus kan ik liggen als ik moet wachten.
Morgen (ik laat goede vandaag even achter wegen, ja hoor daar ist ie weer, het dip dagje, gadver).

Bah Evi, kan me goed voorstellen dat je daar van baalt, je hebt al zolang van de zijlijn moeten kijken en nu dit ook nog missen, maar 1 troost, als ze thuis komt ben jij degene die de knuffels krijgt.

Ik merk dat ik mijn kindjes vot teveel mis, ik wil gewoon mijn leven terug, mijn huis, mijn eigen draai, mijn alles. IK WIL NAAR HUIS.

IK WIL DAT DE PIJN WEG BLIJFT. IK WIL ALLES DOEN.

Die foto heb ik ook gezien (met die tekeningetjes erop) en was idd meteen een moment van he, zie je wel, daar kwamen mijn klachten dus vandaan.

Heb nu nog steeds veel pijn aan de wervels er boven en mijn been/voet doet zeer.

Vandaag kleine rondjes wandelen, iets minder oefeningen en veel liggen, zo min mogelijk zitten. Hopen dat mijn lijf zich hersteld (zoals het nu voelt wil ik niet op vakantie....).

Zoals ik altijd zeg, alles komt goed, dus hopenlijk nu ook.

Voor degene die al werken, werkse, voor iedereen een fijne pijnvrije dag toegewenst en duimen dat Marbs iets kan regelen met het weer.
Ben blijkbaar m.b.t. pijn en ziek zijn iemand van het moment .Op het moment dat ik me (wat) beter voel, kan ik me haast niet goed meer voorstellen dat ik me zo slecht of zoveel pijn voelde.

Vandaar dat ik weet dat ik extra alert moet zijn om op goede momenten niet te overmoedig te worden.

Heb op een goede dag voor operatie mezelf ook echt moeten voorhouden dat het een moment opname c.q. goede dag is en dit niet betekende dat ik acuut hersteld was (en dus operatie niet moest gaan uitstellen)
Ben druk aan het onderhandelen Patricia, maar de weergoden zijn erg koppig! ;)

Vervelend dat je pijn en dip zich voortzet. Niet thuis zijn en niet bij je kinderen maakt het enkel maar zwaarder.

Knuffel en hopelijk voel je je snel weer wat beter.
Oh. schuit lees net je bericht. Dubbel onderhandelen, hihi, misschien vergroot dat de kansen op droog weer! ;)

Verstandelijk twijfelde ik nog niet zozeer, maar denk dat het m.n. voortkwam uit angst.

Angst om niet serieus genomen te worden, angst van kastje naar de muurgestuurd te worden, alsnog niets vinden, angst niets aan pijn en klachten te kunnen doen etc.
Zegge Marbs... Wie was er aan het onderhandelen voor jou ;).

Hè Patricia. Hoop voor je dat het vandaag echt weg zal trekken! Ik merkte dat als ik wat pijn had het wel wegtrok als ik een ibbuprofen innam. Niet heel je vakantie in de prullenbak gooien hoor. Dan ben je alweer wat weekjes verder toch? Het kan zo maar weer veranderen!
Oh Marbs, jij was ook aan het typen .

Absoluut! Het is toch niet te geloven dat het zo werkt. Volgens mij heb ik het al eerder verteld. Nu weet ik welke weg ik moet bewandelen. Ik laat me dus nooit meer van het kastje naar de muur sturen!
Oeps, oja, dat is waar ook schuit !

Zal het verder weer aan jou overlaten, dan ben ik straks de onschuld zelve ;)
Zo hallo ik kan wel merken dat het weer minder mooi is vandaag. Gezellig hier

Patricia wat balen zeg! Rustig aan vandaag en probeer die rust te bewaren. Wat Schuit zegt niet gelijk je vakantie om zeep helpen. Zorg dat je goed rust en beweegt. Ik heb denk ik eerder niet goed gelezen, waar be jij nu? Dacht dat jouw ex bij jou in huis was om voor je kindjes te zorgen of zijn zij juist bij hem? Nou dikke knuffel voor jou.

Marbs, dat klinkt heel herkenbaar. Ik heb in juli mijn operatie uitgesteld omdat het wat beter ging. Helemaal blij, maar dat waren twee iets betere weken. Na mijn beslissing in augustus om toch te opereren is het ook een aantal dagen echt goed gegaan. Toen dacht ik ook dat ik gek werd. En volgens mij kun je je die pijn ook niet voorstellen als je hem niet hebt. Dat heb ik in al die maanden steeds zo lastig gevonden. Als het dan wel ging dacht ik, nou het valt wel mee, totdat het weer echt niet ging.. Nou ja goed, herkenbaar dus. Hoe gaat het nu bij jou thuis? Lukt het met de begeleiding van je zoon, want dat lijkt me ook moeilijk voor jou.

Schuit, dat zei mijn vriend ook steeds. Als je denkt dat je beter bent, ga je toch lekker zelf de kinderen naar het kdv brengen, 8 uur werken, ze weer ophalen, koken en ze naar bed brengen. Nou ja en ik wist eigenlijk ook zeker dat dat hem niet ging worden.

Haha hier worden weer bloemen bezorgd. Maar de vazen zijn op!
Minder weer? Hier niet hoor ;).

Wat fijn! Bloemen. Moet je even bij de buren vazen lenen . Heb de dekbedden eraf gehaald en ze in de wasmachine gestopt. Heb al sinds zondag zin in een schoon bedje (met dank aan Nummerzoveel).
Waar woon jij dan ergens schuit. Hier een heel donkere lucht! Moet inderdaad vazen lenen, anders is het zo zonde. Lekker een schoon bed. Ik wacht al twee dagen totdat vriend het bed weer opmaakt pfff.. Hier beetje stijf en net met wandelen ook last. Denk dat ik gisteren beetje teveel heb gelopen.
Aaaah bloemen, dat is het eerste wat ik ga kopen als ikw eer thuis ben, heel veel bloemen. Mijn logeeradressen zijn iet van de bloemen hahaha.

Evi: mijn ex is in mijn huis, zodat de kindjes in hun eigen omgeving konden blijven. Ik hop van mijn vriend naar mijn broer (en bedacht me net dat ik ook best gek ben, iedere keer ongemak mijn spulletjes pakken, iedere keer ongemak tassen inpakken, iedere keer me aanpassen aan de nieuwe woonomgeving. Ze zijn beide kei lief en begripvol, maar toch, thuis kun jue pas echt jezelf zijn).

Ik ga iedere woensdag naar huis en heb dan lekker mijn kindjes om me heen en de rest is met telefoon... Maar die woensdagen zijn ook een ramp, omdat ik zie hoe vies en smerig mijn huis aan het worden, dat er geleefd wordt volgens de normen van mijn ex en dat dat absoluut niet mijn normen zijn. Dus heb iedere keer ook een kutgevoel en als ex vroeg thuis is hebben we ook vaak nog ruzie over onbenullige dingen... Dus het zal goed zijn als ik 3 weken verder ben en mijn leven weer een beetje terug krijg (terwijl ik dit yp rollen de tranen met stromen over mijn wangen, pffffff, KOPOP en knop weer om).

Hier regent het al, dus wandelen zal het ook niet veel worden, doe mijn best tussen de buien door.

Heb net gedouched en dat hielp al iets tegen de pijn. Zo mijn spulletjes weer in de auto zetten en dan naar broertje lief rijden.

Tot latersssss.
Wel op jezelf passen hè,

Dat teveel doen herken ik ook.

Moet daarvoor toch wel de prijs betalen.

Een goede combinatie vinden van inspanning en rust is wel heel belangrijk. Maar altijd makkelijker gezegd dan gedaan.

Leuk een huis vol met bloemen, gezellig.
O Patricia, wat verdrietig.

Zijn jij en ex nog maar kort uit elkaar?

Vind dat jullie voor de kinderen een perfecte oplossing hebben, maar kan me voorstellen dat het voor jouw herstel minder is.

Heb je genoeg hulp, dus dat je met vrienden, familie je huis schoon kan (laten) maken, voordat je weer naar thuis verhuisd?
Oh dat heb ik verkeerd gelezen. Dacht dat jij erbij was, maar kan me ook voorstellen dat dat niet ideaal is. Pfff... Lastige situatie hoor want inderdaad voor de kinderen loopt alles door, maar voor jou wel heel moeilijk dat ze niet om je heen zijn.
Ex en ik zijn pas vanaf januari uit elkaar, na 6 ellendige jaren, dus ik ben blij dat ik weer geluk mag hebben, maar voel me nu wel met tijd en wijlen heel zielig.... maar komt goed.

Ik heb sinds 2,5 maanden een lieve vriend (hij kent me tot nu toe alleen maar met rugpijn...), hij is heel begripvol, heel geduldig, heel zorgzaam. Dat is een genot vergeleken bij mijn ex (die was altijd alleen maar met zichzelf bezig). Liefde is niet te sturen en kom op je pad als je het niet verwacht, dat blijkt bij mij wel. Dus ik zie de toekomst goed in.

En idd vriendinnen hebben al aangeboden een dag met zijn allen te komen poetsen, zodat ik thuis lekker rustig kan verder herstellen. en alleen maar hoef te genieten van mijn kindjes.

Zit nu met dillema dat ik naar broer ga vandaag, om daar te slapen, maar durf geen auto te rijden, pijn is echt te erg. Maar even afwachten.
Oh moet je ver? Kan niemand je even brengen? Succes en inderdaad nu niet zelf rijden hoor!
En fijn dat je zo'n fijne man tegen bent gekomen. Fijn als je iemand hebt die er altijd voor je is.
Nee, ik hoef niet ver, nog geen 10 minuutjes rijden..... paractemol en liggen beginnen te werken, dus ik kijk het nog even aan en anders bel ik broertje of hij mij op kan halen (kan dan alleen morgen niet naar mijn kindjes omdat ik dan geen auto heb....zucht, klote lijf bah)
Rustig aan, misschien gaat het zo wat beter
En weer het gevecht met mezelf gehad, wanneer stop ik toch eens met eigenwijs zijn.

Maar goed, ben nu bij mijn broer (heb zelf gereden, band om, viel mee) en ga nu daar weer braaf liggen. Wilde vandaag lekker koken voor hem en zijn vriend, maar helaas, mijn kookkunsten stellen we even uit.

Wil morgen echt naar mijn kindjes dus ga daar nu even hard voor werken (lees niks forceren).

Hoe is het met de andere dames, hier valt het nog mee met de regen, ik kan miss over een uurtje toch een klein blokje doen (als ik alleen maar lig vandaag wordt ik weer stijf ben ik bang, zucht wat een getob om de juiste balans te vinden, kon ik maar even met een dokter in mijn rug kijken en van mijn rug horen wat ik wel en niet moet doen).
Goedzo, fijn dat je daar bent. Hier ook maar weer een rondje, zie hier de zon mijn kamer in schijnen. Klinkt heel stom maar ik heb gisteren in een beetje een ongelukkige houding mijn schoenen aangetrokken en geloof dat ik daar nu spierpijn van heb haha! Verder gaat het hier goed. Begin mijn zwemmen te missen. Ik zwem liever een uur dan heel de dag rondjes lopen ( en verder zeur ik niet hoor hihi). Vriend is lekker eten aan het halen voor ons in de stad als het goed is jammie!
t'Zit je ook niet mee Patricia. Goed dat je alsnog bij broer bent aangekomen en de reis je meeviel. Doe het rustig aan!

Hoop dat je dan morgen lekker naar je kindjes kan.

Tís hier nog steeds droog , maar ben hier de rondjes lopen zo zat, dat ik merk dat ik per dag er steeds minder loop. Het rondrommelen in huis moet maar voldoende beweging zijn dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven