Gezondheid alle pijlers

Revalideren na een herniaoperatie

31-08-2011 16:02 3705 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, binnenkort word ik geopereerd aan een hernia. Na een half jaar aanmodderen, constant op en neer heb ik uiteindelijk samen met de chirurg de knoop doorgehakt en ga ik onder het mes.

Best wel heel spannend, maar aan de andere kant kijk ik heel erg uit naar herstel en mijn normale leven weer oppakken. Nou ben ik eigenlijk op zoek naar mensen die ook een dergelijke operatie hebben ondergaan en vroeg ik me af hoe je het opbouwen na de operatie hebt aangepakt. De eerste zes weken is sowieso heel rustig aan weer opbouwen, maar hoe ben je daarna verder gegaan?
Bij de fysio ging het goed. Blij dat ik weer thuis ben. De Jumbo in de buurt van de fysio is schijnbaar vandaag opnieuw geopend. Ik had het geweldige idee om juist naar die supermarkt te gaan!

Ben voor het eerst ook op de crosstrainer gegaan. Heb ook groen licht gekregen om naar yoga te gaan! Wel heel rustig aan beginnen natuurlijk. Toevallig kreeg ik zojuist ook een berichtje van mijn lerares hoe het met me ging. Ik dacht natuurlijk al veel eerder weer naar yoga te kunnen .

Al met al een productieve dag. Beter dan gisteren in ieder geval.

Patricia lekker aan het genieten van de kindjes!

Nummerzoveel, hoe ging je afspraak met de Arbo?

Marbs, hij heeft zich ingehouden... Of wellicht ben ik wel soepeler geworden ;).
Ach Evi, je mag jezelf best af en toe zielig vinden hoor, doe ik ook. Niets mis mee zolang je er maar niet continu in blijft hangen.

Je hebt i.i.g. al meer gelopen dan ik. Ben een beetje opstandig vandaag en heb geen zin in een rondje lopen.(stand; 0 rondjes)

Zal ik straks nog wel even doen, want ik wil vanavond ook proberen naar koortje te gaan mits ik vervoer heb.

Oh die samengeknepen billen hi,hi. Zal er bij mezelf ook eens op letten.

Doet me trouwens denken aan Mr. Humphries van "wordt u al geholpen".

Schuit, fijn dat het toch nog een produktieve dag is geworden en dat je ook weer naar yoga mag.

Enne, ga er maar van uit dat jij soepeler bent geworden! Klinkt veel beter.
Jullie weten precies het goede te zeggen om mij aan het lachen te krijgen, bedankt!

Schuit, het klinkt echt goed joh. Leuk dat je naar yoga mag! Dat is straks misschien ook wel iets voor mij. Ik ontspan moeilijk en verder is het natuurlijk goed voor je houding en om soepel te blijven. En fijn dat het zo goed ging bij de fysio! Geloof ook graag dat het komt door je vooruitgang dat het minder pijn deed. Ik zou zeggen, ga zo door:)

Marbs, dat zou leuk zijn als dat lukt om naar je koortje te gaan!

En op zich is het dan niet zo erg toch om iets minder te bewegen vandaag. Zo'n uitstapje is ongetwijfeld ook weer enerverend.

Hier net pakketje van de Bijenkorf, had een aantal dingen besteld vorige week, maar eigenlijk alleen voor de jongens en mijn vriend. Voor mezelf wel een jurkje, maar dat vind ik niet echt dus dat gaat terug. Ik verheug me echt op een dagje winkelen!
Voordat ik naar yoga ging heb ik altijd aan ballet gedaan. Daar kon ik dus helemaal niet meer mee doorgaan. De keuze viel al snel op yoga. Met sporten in de sportschool kun je me echt niet blij maken. Ben wel blij dat ik ballet heb gedaan want mijn evenwicht is vrij goed. Ik vind het heerlijk en zeker ook ontspannend.

Spijbelen van je 'rondjes wandelen' mag best hoor. Je bent niet ineens terug bij af ;).

Jurkje van de Bijenkorf! Jammer dat het niks is. Ik vind dat zo'n fijne winkel.
Hmm ...Toch nieuwsgierig naar fijngeknepen billen, dus even getest.......

Vind het reuze meevallen. Maar moet tevens concluderen dat het advies dat ik kreeg ; "goed rechtop met licht aangespannen buik" een lastige combi is met de losse billen van de fysio van schuit
Ik ben ook geen sportschooltype, vandaar dat ik zo blij was met het zwemmen. Dat wil ik straks ook echt weer gaan doen. Ja jammer van het jurkje, maar ik heb natuurlijk nog een dag besteld dus als het goed is komt er nog eentje( zie je wel ik zit hier echt een beetje zielig te doen haha!).
Hahaha dus jouw billen zijn ontspannen Marbs, ik ga er straks ook nog eens op letten, maar goed hier is het bewijs natuurlijk eigenlijk al geleverd dat ik het doe
Mijn fysio heeft geen losse billen :D
Nou, het bezoek van de arbeidsdeskundige voegde eigenlijk niet veel toe. Het was meer een herhaling van wat al eerder besproken was! Wat kun je nu, wat zijn de verwachtingen voor de toekomst en wat betekent dat voor een eventuele WIA aanvraag? Vraag 1 is simpel, vraag 2 een groot vraagteken en vraag 3 een nog groter vraagteken. Kortom, ik ben erg benieuwd wat hij zal adviseren straks! :-)

Ik knijp geloof ik niet met mijn billen, maar ik zal het de buurvrouw eens vragen! Voor mijn gevoel zijn die dingen juist veel slapper dan ik ze graag zou zien Maar bilmassage, liefst door een ernstig aantrekkelijke therapeut, daar zeg ik echt geen nee tegen!
Hahaha Nummerzoveel! En ik heb net even gevoeld, maar ik heb ook hartstikke slappe billen. En eigenlijk niet zoveel nieuws toch, ben wel benieuwd dan wat het advies wordt en wat jij daarvan vindt.

Hier is de dag begonnen met gehuil en en nu hier weer gehuil. Volgens mij zijn ze doodop van het kdv gisteren. Nu gaan ze in bad en dan naar bed en dan een beetje rust!
Nee, daar heb ik ook geen bezwaar tegen! . Nou ja, hij is in ieder geval weer geweest. Heb je die formaliteit ook weer achter de rug!

Fijne (rustige) avond iedereen!
Hier een kind down, was volgens mij blij dat hij mocht slapen. De ander komt zo uit bad, dan in bed en dan is het ook rust!

Fijne avond meiden en Marbs succes!
Hallo dames, o wat herken ik die samen geknepen billen hahahahaha. Ik kwam bij de fysio en gaf aan dat ik het idee had dat ik last van mijn spieren rondom mijn rug/billen. Dat vond zij niet raar toen ze mag staan en lopen, ik kneep ook alles samen hahahaha. Maar wat voelde het eng om dat los te laten, bang dat ik weer pijn in mijn rug kreeg. Angst maakt ons dus niet mooier hahahaha.

ben wel benieuwd nummer zoveel wat ze nu gaan doen. Wat wil je zelf???

Tja die lieve autisten, ik ben blij dat ze er zijn, het is mijn job, maar o wat wil ik graag een minister een kop kleiner maken.... ik ben dus zwaar PGB afhankelijk en heb echt een aantal gezinnen waar ik grote problemen zie ontstaan bij het wegvallen van onze zorg.

Ik herken ook het gevoel dat je moeder wilt zijn, ik heb dat zelf ook. Oudste vertoont probleem gedrag, al vele gesprekken op school gehad, onderzoeken gedaan via een speciaal bureau en de RTer op school gaf mij totaal niet het gevoel ons te willen helpen... hij had bedacht dat ik zelf wel wist waar ik moest zijn voor hulp. Nou nee, ben nu mamma en geen hulpverlener en die emoties doen dan veel met je.

Ik moest wel heel hard lachen om jou stukje nummer zoveel, je zegt eindigt je berichtje met dat een lekekr fysio jou billen wel mag masseren en jouw afsluitende nood is solliciteren, hahahahaha, vond dat een leuke combi.

Ik heb vandaag in ieder geval de fysio niet meer gezien, maar wel ontzetten genoten van mijn kindjes, wat zal zal ik blij zijn las ik 2 weken verder ben (volgende week rond deze tijd ben ik als het goed is in het hotel aangekomen), na de vakantie ga ik eindelijk weer naar huis. Vandaag al een een vriendinnetje gevraagd of ze me wil helpen met mijn huisje weer terug te krijgen in mijn huisje, dus ook dat gaat goed komen.

Slaap lekker allemaal en morgen hopenlijk weer fit op.
Goedemorgen meiden,

Is het bij jullie ook zulk rotweer? Hier waait het flink en regent het. Het gierde om het huis heen toen ik wakker werd. De herfst is echt begonnen nu :(

De arbeidsdeskundige wist niet zoveel te vertellen. De vraag nu is eigenlijk vooral of mijn werkgever over een jaar nog blij met mij zou zijn als de situatie niet verandert. Zou de werkgever van me af willen, dan moet er mogelijk een spoor 2 traject ingezet worden ivm de WIA en om aan alle Poortwachter verplichtingen te voldoen. Ik heb niet direct het gevoel dat ik op de schopstoel zit. Toen ik dit ca een maand terug ter sprake bracht, wilde men er niet eens over praten. Het probleem is echter dat ik buitenlandse werkgevers heb, dus die snappen ook niet zoveel van dat hele Poortwachter gedoe. En dus ook niet dat er nu een beslissing moet worden genomen om een loonsanctie straks te voorkomen. Dat moet ik ze dus nog eens uitleggen.

Ik heb zelf een HR-achtergrond, dus ik sta er dubbel in. Ik zou heel goed snappen als mijn werkgever stelt dat hij volgend jaar liever een mobieler iemand aanneemt. Dat zou ik als werkgever ook willen. Dat is alleen niet zomaar gedaan, want een werkende medewerker wegens ziekte ontslaan is nog niet eenvoudig. Als werknemer wil ik mijn baan natuurlijk niet kwijt. En ook geen WIA-uitkering. Maar goed, we zien wel wat de toekomst brengt. Het duurt nog wel even voor het zover is. Ik heb altijd gewerkt en ik ben er vast van overtuigd dat ik aan de slag kan blijven. Hier of elders.
Patricia, dat is dan misschien wel waar ik last van heb. Ik heb hele stijve spieren rond mijn billen en heupen. Die billen voelen dan wel los, maar zal ik dan onbewust toch ook op te letten. Lekker bij je kindjes geweest dus. En wat fijn dat je vriendin je straks komt helpen en lekker terug naar huis na je vakantie. Kan me voorstellen dat je daar enorm naar uit kijkt!

Nummerzoveel, verschrikkelijk het weer. Heb spijt van wat ik er eerder deze week over zei. Hopelijk wordt het weer wat beter, maar dat lekkere dat zal echt klaar zijn. Moeilijk hoor ook dit proces waar je in zit. Maar wat ik tot nu toe van je lees zal het aan je inzet niet liggen dus zal het misschien wat lastiger zijn om iets te vinden, maar ik ben er ook wel van overtuigd dat je dan iets vindt. Aan de andere kant, kan ik me ook voorstellen dat je huidige werkgever heel blij met je is, tja misschien liever iemand die mobieler is, maar dan kunnen er natuurlijk weer allerlei andere dingen zijn die niet ideaal zijn. Afwachten dus.
Goedemorgen, gadverdiellekus wat een vies weer. Dat wordt echt tussen de buien door wandelen.

Eerst maar eens even wakker worden, dan lekker douchen en dan maar eens zien of het droog is.

Ben wel heel benieuwd nummer zoveel hoe nu verder. Kan me in ieder geval indenken dat jouw inzet en jouw motivatie er wel voor zorgen dat je baas je niet kwijt wilt.

Evi, ik merkte echt toen ik met de onderste dwarse buikspieren ging werken datde pijn in mijn billen en de plaat die ik op mijn rug aan het zetten was, verdween. Maar het is wel heel moeilijk om steeds te goede spieren aan te spannen, angst zorgt er namelijk voor dat je snel de foute spieren pakt.

Ik heb vandaag niet zo veel op de planning, dus doe het in de ochtend lekker relaxed en in de middag even naar kantoor (moet met een cliënt een WIA aanvraag in werking zetten, hoe klein is de wereld weer he hahahaha. maar goed, hij is zo autistisch dat ik dat niet door een ander kan laten doen, dus dan maar even een uurtje werken), vanavond komt vriendje lekker koffie doen en en dan is het morgen alweer weekend.

Kreeg gisteren nog een heel gaaf telefoontje, ik mag 9 december met mijn allerbeste geweldigste fantastische vriendin naar Derek Ogilvie!!!!!!!! wat heb ik daar zin (heb die beste man al 2 maal gemaild of hij mijn zoon wilde zien, ik heb namelijk het idee dat hij meer ziet als ik en daar ook echt last van heeft, maar daar heb ik nooit een reactie op gehad). Ik hoop zo dat mijn ouders er ook zijn, spannend (en voor degene die er niet in geloven, ik ben geen zwever, maar ben er wel van overtuigd dat er meer is tussen hemel en aarde als dat wat we zien).
O en nog meer goed nieuws, niezen doet geen pijn meer hahahahaha, zette me schrap voor de nies die kwam en viel bijna om van verbazing dat ik gewoon kon niezen zonder in mijn broek te plassen van de pijnscheuten die ik voelde, voelde namelijk helemaal niks YEAHHHHH
Goedemorgen! Tot net geslapen. De gordijnen zijn nog niet open. Aan de bomen te horen is het niet veel goeds .

Ja! Niezen! Durfde de eerste paar weken niet te niezen. Zo bang dat ik een scheut kreeg. En maar inhouden!

Zo, eerst eens mijn wordfeud lijst afwerken
Nummerzoveel, ik zou het ook begrijpen als mijn baas een mobieler iemand zou willen aannemen. Sommige mensen willen/kunnen dat niet begrijpen. Maar goed, hopelijk komt er een oplossing!
Laat je gordijnen maar lekker dicht schuit, het is idd niet veel soeps hahahaha, lekker onder je dekentje blijven is het beste wat je kunt doen met dit weer.
Nou ja ik dacht dat ik al gepost had vanochtend, dat is dus niet helemaal goed gegaan..

Patricia, dat kan best dat ik het dan onbewust toch doe. Heb nl ook heel veel spierpijn rond heupen en billen. Oh en wat bijzonder naar Derek! En inderdaad het weer is prut, jammer hoor... Kan me voorstellen dat je ernaar uitkijkt naar je eigen huis te gaan.

Nummerzoveel, het is gewoon moeilijk, maar aan jouw instelling zal het zeker niet liggen. En een mobieler iemand heeft ook weer dingen die niet ideaal zijn, dus probeer niet te ver vooruit te denken.

Schuit, wat lekker lang geslapen!

Marbs, hoe was het gisteren?

Ik kom later nog even terug.
Geodemorgen dames. Gisteren naar koortje geweest en heerlijk gezongen. De reis en repetitieduur hadden niet langer moeten zijn. Maar daarna gelijk maar plat gegaan.

Hi,hi dames losse billen staat niet per definitie gelijk aan slappe billen hè?

Patricia, fijn dat je toch van je kinderen hebt kunnen genieten . En wat een heerlijk vooruitzicht; eerst vakantie en daarna eindelijk terug in je eigen huisje!

Evi, hopelijk vandaag een dag waarin zowel jij als je kinderen beter in het vel zitten.

Nummerzoveel, lijkt me vreemd en onwerkelijk om het alvast over WIA te hebben en ook confronterend. Hoop dat je je voor de tijd simpelweg stukken beter voelt!

Schuit, heerlijk dat lang slapen vooral met dit weer. Enne wat is Wordfeut????

Moet zo direct naar de fysio. Ben ik nog aan het twijfelen of ik lopend of fietsend ga....... begint het potverdorie te plensen.

Hmmm dan maar met de auto?? Toch nog maar niet.
Marbs, wat leuk dat het gelukt is! Oh ja en wat een weer hè, ik ben net maar me plu naar buiten gegaan, maar vanochtend heeft het hier ook zo geplenst dat die niet genoeg was geweest denk ik.

Hier is mijn kind jarig en normaal druk met voorbereidingen, maar nu natuurlijk niks kunnen doen, da's jammer want vind ik altijd erg leuk. Ze zijn nu naar het kdv en vriend is wat dingen aan het regelen dus ben alleen thuis. Verder ook nog steeds erg stijf, zou heel graag gaan zwemmen.. Als het goed is haalt vriend de kindjes wel op tijd van het kdv en dan heb ik een schattig taartje voor hem. Dus dat is hartstikke leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven