Gezondheid alle pijlers

Richting burn-out?

14-10-2019 21:30 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

De laatste tijd wordt het me soms allemaal een beetje te veel.. 30 uur werken (ik begin 4 dagen in de week om 7 uur zodat we om 17.30 uur altijd als gezin kunnen eten samen), 2 jonge kids, koken, boodschappen, weinig slaap (kids worden 1 tot 2x per nacht wakker ook al is het maar een minuut) en alles wat er in een week nog meer geregeld moet worden.

Er moéten zoveel dingen, en ik ben de enige die dat mezelf oplegt en vind het moeilijk om dingen te laten. Huis opgeruimd, was gedaan etc.

Ik merk dat ik het echt lastig vind om in het hier en nu te leven. Om écht te genieten van het moment. Het gevoel dat mijn hoofd altijd "aan" staat met alles wat nog "moet" gebeuren.

Ik ben op zoek naar een nieuwe en goede balans. Natuurlijk verander ik daar mezelf niet 123 mee, maar het is een begin. Ik ben benieuwd wat voor tips jullie hiervoor hebben.

Dank je wel voor het luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Nagellakmetglitter schreef:
15-10-2019 22:22
Je man zorgt 4 dagen in de week voor het opstaan. Is dat inclusief wassen, aankleden en ontbijt geven?

Waarom kan hij niet het brood van de kinderen smeren terwijl jij kookt? Of andersom.

Je werkt 30 uur, dat is bijna een fulltime baan. En dan ben je daarbij ook nog schoonmaakster, de boodschappendienst, de wasserette, kokkin en moeder, terwijl je een partner hebt. Geef een aantal taken permanent aan hem en niet alleen wanneer je het vraagt. Af en toe een wasje is te vrijblijvend.
Meestal haalt de één de kinderen en de ander die kookt. Blijft dat we dan al de broodtrommels kunnen vullen wie er dan ook kookt idd.

Vriendin gesproken die ook helemaal fan is van de boodschappen bezorgen dus dat wil ik sowieso gaan proberen.

Thuis al bespreekbaar gemaakt en gisteren was er al een wasje gedaan, was opgevouwen en de kleine in bad gedaan. Al een super fijn gevoel!
Alle reacties Link kopieren
En de ochtends shift is inderdaad inclusief wassen, aankleden, ontbijten en wegbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Wat dijn! Boodschappen bezorgen ks idd een hele goeie! Ook gedoe om 'wat eten we vandaag'? Ik maak sinds een paar weken 1x een planning met wat we elke dag eten (avondeten) en bestel dan aangepast daatop de boodschappen. Ik laat ze niet bezorgen maar kan het oppikken. Scheelt al veel, en tussentijda minder gesjees naar de suler omdat plots de boter op is, bijv. Een goed gevulde voorraadkast is ook handig, net als de vriezer. Soma kook ik voor 2x en haal ik dat op maandag uit de vriezer als we onder etenstijd met 1 naar de sport moeten verder weg. Die dag spelen de kinderen ook niet want dat is te lastig omdat we dan heel vroeg moeten eten enz.

Vaste douche avonden (om de dag hier) en andere dagen wassen in de avond. Helpt ook. Kinderen heb elk een wasmand op de slaapkamer waar ze zelf hun vuilen was in doen. Om de dag leeg ik ze en was dat. Veel regelmaat in dingen dus. Scheelt hier!
Alle reacties Link kopieren
O dat zijn ook weer hele mooie tips! Hier staat de wasmand op de gang en iedereen gooit daar alle was in. De kleinste van 2 nog niet zelf maar die van 4 probeer ik het al te leren :)

Dat koken moet ik inderdaad ook maar anders gaan doen.. Hier op dinsdag ivm sport en ophalen vanuit ksv en bso niet veel tijd. Dat moet een makkelijke maaltijd zijn, of kliekjesdag :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven