Rode plek/bultje
zondag 11 maart 2018 om 13:46
Dit topic is niet bedoeld om medisch advies te vragen want hiervoor ga ik morgen de huisarts bellen.
Maar ik maak me zorgen en kan mijn gedachten dan ook niet meer stoppen.
Ben af en toe wel een hypochonder maar momenteel krijg ik mijn gedachten niet meer op orde.
Na de geboorte van mijn oudste dochter heb ik ook zo’n periode van een paar weken gehad en nu, na de geboorte van de jongst heb ik dit weer. Ik besef me hoe kwetsbaar je bent als moeder.
Maar ik heb sinds 2 a 3 weken een plek in mijn keel ontdekt op de plaats waar mijn amandel gezeten heeft.
Het doet niet pijn en waarschijnlijk ben ik er per toeval achtergekomen.
Ik had het gevoel dat er iets in mijn keel zat (dit gevoel is mij bekend in drukke (stressvolle) perioden) en ben daarom in mijn keel gaan kijken.
Toen zag ik dus deze plek/bultje. Het is iets roder dan de huid er omheen.
Dit is nu 2 a 3 weken geleden en omdat het nu nog niet weg is, maak ik me opeens super veel zorgen.
Ik zit nu zo in de stress en krijg mezelf niet meer rustig omdat ik heel bang ben dat het iets ernstigs is.
Iemand ook weleens zoiets gehad? Nogmaals, voor medisch advies ga ik morgen naar de huisarts (bellen).
Maar ik maak me zorgen en kan mijn gedachten dan ook niet meer stoppen.
Ben af en toe wel een hypochonder maar momenteel krijg ik mijn gedachten niet meer op orde.
Na de geboorte van mijn oudste dochter heb ik ook zo’n periode van een paar weken gehad en nu, na de geboorte van de jongst heb ik dit weer. Ik besef me hoe kwetsbaar je bent als moeder.
Maar ik heb sinds 2 a 3 weken een plek in mijn keel ontdekt op de plaats waar mijn amandel gezeten heeft.
Het doet niet pijn en waarschijnlijk ben ik er per toeval achtergekomen.
Ik had het gevoel dat er iets in mijn keel zat (dit gevoel is mij bekend in drukke (stressvolle) perioden) en ben daarom in mijn keel gaan kijken.
Toen zag ik dus deze plek/bultje. Het is iets roder dan de huid er omheen.
Dit is nu 2 a 3 weken geleden en omdat het nu nog niet weg is, maak ik me opeens super veel zorgen.
Ik zit nu zo in de stress en krijg mezelf niet meer rustig omdat ik heel bang ben dat het iets ernstigs is.
Iemand ook weleens zoiets gehad? Nogmaals, voor medisch advies ga ik morgen naar de huisarts (bellen).
zondag 11 maart 2018 om 14:18
zondag 11 maart 2018 om 17:45
Ik weet het..maar soms is het heel lastig om zo te kunnen denken als ik me zo voel.
Ben vanmiddag in de tuin gaan werken en wandelen, dat hielp gelukkig wel.
zondag 11 maart 2018 om 18:41
Ik ga het zeker bespreken.
Al hoop ik dat de hypochondrie over een paar weken weer over/veel minder (leefbaar) is. Dit had ik na de geboorte van de eerste ook.
In besef me dan opeens hoe kwetsbaar je bent en zeker nu met 2 kleine meisjes die totaal afhankelijk van mij zijn.
En daardoor ben ik bang voor ernstige dingen, vervolgens ga ik googelen en dan raak ik in paniek.
Al hoop ik dat de hypochondrie over een paar weken weer over/veel minder (leefbaar) is. Dit had ik na de geboorte van de eerste ook.
In besef me dan opeens hoe kwetsbaar je bent en zeker nu met 2 kleine meisjes die totaal afhankelijk van mij zijn.
En daardoor ben ik bang voor ernstige dingen, vervolgens ga ik googelen en dan raak ik in paniek.
maandag 12 maart 2018 om 08:38
Ik herken jouw angsten. Ik had dit ook sterk, bang voor ernstige ziekte en bang mijn kinderen alleen achter te laten. Ik heb een keer een nacht lang amper geslapen omdat ik dacht dat een moedervlek kanker was. Nou het was een vlek die hierna spontaan verdween. Ik maakte mezelf gek van angst. Ging vlek meten en googlen op vorm. Ik leef nog. Ik wil alleen zeggen maak jezelf niet gek en sterkte
maandag 12 maart 2018 om 20:52
De assistente vroeg of in koorts heb en nog kon slikken...zo nee en ja dan hoefde het niet vandaag.
@mamavanvier, dat is inderdaad mijn grootste angst.
De vorige keer had ik ook een plekje/moedervlek waardoor ik helemaal in paniek was.
Het gaat nu met vlagen goed als ik er niet aan denk.
Maar af en toe slaan mijn gedachten op hol en ben ik misselijk van de stress.
@mamavanvier, dat is inderdaad mijn grootste angst.
De vorige keer had ik ook een plekje/moedervlek waardoor ik helemaal in paniek was.
Het gaat nu met vlagen goed als ik er niet aan denk.
Maar af en toe slaan mijn gedachten op hol en ben ik misselijk van de stress.
maandag 12 maart 2018 om 22:25
Kun je met iemand praten? Met je man? Afleiding is echt het beste.
Googelen en er aan denken verandert niks aan het bultje.
Het is behoorlijk onwaarschijnlijk dat het iets ernstigs is, heel veel dingen in een lichaam komen en gaan en zijn onschuldig.
Je voelt je goed (op de psychische kant na) en als je niet was gaan kijken was er niks aan de hand.
Zet het van je af, ga voor de zekerheid even langs de huisarts, en klaar.
Succes, er is niets aan de hand dus lekker slapen.
Googelen en er aan denken verandert niks aan het bultje.
Het is behoorlijk onwaarschijnlijk dat het iets ernstigs is, heel veel dingen in een lichaam komen en gaan en zijn onschuldig.
Je voelt je goed (op de psychische kant na) en als je niet was gaan kijken was er niks aan de hand.
Zet het van je af, ga voor de zekerheid even langs de huisarts, en klaar.
Succes, er is niets aan de hand dus lekker slapen.
dinsdag 13 maart 2018 om 09:48
Bedankt voor jullie geruststellende berichtjes. Als ik “uit m’n bui ben” helpt het relativeren.
Op dit moment helaas niet. Heb net nog een bultje ontdekt en ben zooo bang.
Heb naar de huisarts gebeld of er vandaag nog iemand uitgevallen was maar dit is niet het geval.
Toen heb ik naar de tandarts gebeld en daar kan ik straks terecht....
Op dit moment helaas niet. Heb net nog een bultje ontdekt en ben zooo bang.
Heb naar de huisarts gebeld of er vandaag nog iemand uitgevallen was maar dit is niet het geval.
Toen heb ik naar de tandarts gebeld en daar kan ik straks terecht....