Gezondheid alle pijlers

Rode plek/bultje

11-03-2018 13:46 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is niet bedoeld om medisch advies te vragen want hiervoor ga ik morgen de huisarts bellen.

Maar ik maak me zorgen en kan mijn gedachten dan ook niet meer stoppen.
Ben af en toe wel een hypochonder maar momenteel krijg ik mijn gedachten niet meer op orde.
Na de geboorte van mijn oudste dochter heb ik ook zo’n periode van een paar weken gehad en nu, na de geboorte van de jongst heb ik dit weer. Ik besef me hoe kwetsbaar je bent als moeder.

Maar ik heb sinds 2 a 3 weken een plek in mijn keel ontdekt op de plaats waar mijn amandel gezeten heeft.
Het doet niet pijn en waarschijnlijk ben ik er per toeval achtergekomen.
Ik had het gevoel dat er iets in mijn keel zat (dit gevoel is mij bekend in drukke (stressvolle) perioden) en ben daarom in mijn keel gaan kijken.

Toen zag ik dus deze plek/bultje. Het is iets roder dan de huid er omheen.
Dit is nu 2 a 3 weken geleden en omdat het nu nog niet weg is, maak ik me opeens super veel zorgen.

Ik zit nu zo in de stress en krijg mezelf niet meer rustig omdat ik heel bang ben dat het iets ernstigs is.

Iemand ook weleens zoiets gehad? Nogmaals, voor medisch advies ga ik morgen naar de huisarts (bellen).
Ik hoop echt dat je morgen bij je huisarts ook praat over je hypochondrie en daar ook hulp voor gaat zoeken. Dit is niet goed voor jou en je gezin.

Ben ik echt de enige die echt nooit achter in haar keel kijkt?
Ik ga het daar morgen inderdaad over hebben want dit is voor niemand goed idd.

Ik kijk ook nooit in m’n keel totdat ik nu dus een raar gevoel in m’n keel had.
De tandarts vermoedt dat het niets ernstigs is gezien de locatie en hoe het eruit ziet.
Maar voor de zekerheid wil hij wel dat de kno-arts ernaar kijkt. Hij was niet gewend om mensen naar de kno arts te verwijzen dus ik laat morgen de afspraak bij de huisarts ook doorgaan.

Ik was gerustgesteld totdat hij zei dat ik toch even naar de kno arts moet.....
Meisje toch.. Wat een drukte om niks.
Ik hoop echt dat de huisarts morgen de juiste doorverwijzing voor je heeft
Ik heb ook twee van dat soort bultjes in mijn keel, de kno arts zei dat dat soort littekentjes zijn van beschadigingen van bv stokbrood ofzo. Het slijmvlies daar is heel kwetsbaar natuurlijk . Ik vind het heel aannemelijk.
beetjegek schreef:
13-03-2018 13:15
Ik heb ook twee van dat soort bultjes in mijn keel, de kno arts zei dat dat soort littekentjes zijn van beschadigingen van bv stokbrood ofzo. Het slijmvlies daar is heel kwetsbaar natuurlijk . Ik vind het heel aannemelijk.

Hoe groot zijn die plekjes bij jou ongeveer?
En ja, als ik dit van iemand anders zou lezen, zou ik ook denken “maak je niet zo druk”.
Maar soms krijg ik mezelf echt niet rustig en lukt het echt niet om te relativeren.
Daarom heb je ook hulp nodig
puknijmegen schreef:
13-03-2018 13:53
Hoe groot zijn die plekjes bij jou ongeveer?
Nou uhm, onder de centimeter wel. Ze zijn soort druppelvormig.
Mijn amandelen zijn op volwassen leeftijd verwijderd, ongeveer 10 jaar geleden. Toen ik een tijd na de operatie eens in mijn keel keek zag ik op de plek waar mijn amandel zat (aan 1 kant) een rood bultje. Het is ongeveer een halve cm in doorsnede en glanzender dan de rest er om heen. Ik dacht eerst dat mijn amandel misschien terug kwam, maar het bultje is nooit groter geworden. Ik denk zelf dat dit littekenweefsel is dat is ontstaan na het verwijderen van mijn amandelen. Heb het destijds ook aan mijn tandarts laten zien, maar die maakte zich er totaal geen zorgen om.

Zoiets valt in principe niet de onder de expertise van een tandarts, denk dat die je daarom naar de KNO stuurt. Om het uit te sluiten.

Sterkte!
Bij mij Zijn 12 jaar geleden mijn amandelen verwijderd en sinds een paar jaar heb ik op beide plekken waar ze zaten een bultje dat langzaam steeds groter word. Volgens mij zijn het gewoon de amandelen die opnieuw groeien.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Ik ben zo in paniek..net bij de huisarts geweest en moet vanmiddag maar de kno ars
Wat zei de arts dan? Betekent dit niet gewoon dat dit niet de expertise van de huisarts is?
Ze zei dat ze niet weet of het onschuldig is dat de kno arts daar naar moet kijken en wrs een biopt nemen.
Ik ben echt zo bang.
Het is logisch dat je bang bent, voor je gevoel gaat het nu helemaal de verkeerde kant op. Maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Ze willen uitsluiten dat er iets zit wat er niet hoort te zitten, juist fijn dat ze het even grondig onderzoeken.

Heb je niet iets van passiflora in huis? Of een ander rustgevend middel?
Ik geef borstvoeding dus durf niets kalmerends te nemen.
En kun je iemand bellen die je kan kalmeren?
Mijn man is naar huis gekomen en gaan nu even wandelen
Ah, das fijn!
puknijmegen schreef:
14-03-2018 10:59
Mijn man is naar huis gekomen en gaan nu even wandelen
Oh wat lief, de mijne komt daar echt niet voor naar huis..
beetjegek schreef:
14-03-2018 11:04
Oh wat lief, de mijne komt daar echt niet voor naar huis..
Super lief!
Hij gaat straks ook mee naar het ziekenhuis.
Puk, ik snap je angst. Ben zelf ook labiel en niet sterk in deze situaties. Ik heb soortgelijke dingen ook al eens meegemaakt. Een ding...maak je geen zorgen om de dag van morgen!
Is dit een spoedafspraak of was er toevallig plek?
Ze ziet waarschijnlijk dat jij heel nerveus bent, dus wil snel handelen!
Alles is goed, ben echt zoooo opgelucht!
De huisarts had het over een biopt maar dat was gelukkig niet nodig.

Nadat de kno arts zei dat het onschuldig was, heb ik niet goed meer geluisterd wat het dan wel was eigenlijk. Maar het was toch iets met de verwijderde amandel.

Bedankt voor al jullie berichtjes en geruststellingen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven