Gezondheid alle pijlers

Schok elecktriciteit

06-10-2016 05:39 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daarnet wilde ik het licht aandoen, en kreeg ik een flinke schok van de schakelaar.

De lichtschakelaar zit wat provisorisch in elkaar (guesthouse Indonesie). Behalve dat ik nu enorm geschrokken ben, is het nodig om nog een bezoekje aan huisarts te brengen of is dit vrij onschuldig?
Nee hoor, je kunt nog typen. Komt goed.
Afgezien van wat spierpijn morgen, ben je oke.
Behandel eventuele verbrandingen en wacht op de komst van medische spoedhulp. Onthoud goed dat iemand die met een aanzienlijke hoeveelheid elektriciteit in aanraking is geweest, ook al is hij niet bewusteloos, lethargisch of futloos, altijd door een arts gezien moet worden. De arts kan dan nagaan of er sprake is van inwendig letsel.

www.menselijk-lichaam.com ... ij-een-elektrische-schok/

Ik zou zelf nooit hebben bedacht om hiermee naar een arts te gaan, maar blijkbaar wordt het wel geadviseerd. Sterkte TO, je zult wel geschrokken zijn.
Er zijn geen verbrandingen te zien, maar ben echt enorm geschrokken inderdaad. Jullie berichtjes stellen me wel gerust,op internet allerlei horrorverhalen.

Ik ga ook gelijk melden bij de beheerder dat hij het moet maken want is gewoon erg gevaarlijk.
Je bent in Indonesie en je gedraagt je als een prinses.

Wake up and smell no coffee
Don't be Lazy!
Ze gedraagt zich als een prinses omdat ze liever geen schok krijgt als ze het licht aan doet?
quote:foxy-lazy schreef op 06 oktober 2016 @ 06:57:

Je bent in Indonesie en je gedraagt je als een prinses.

Wake up and smell no coffeeDus ze moet zichzelf maar laten elektrocuteren ofzo? Ik zie geen verband tussen prinsessen gedrag en elektrocutie.
Ik had dat in Thailand ook. Flink geschrokken, maar verder niks aan het handje. Geen seconde aan gedacht om naar een dokter te gaan.
quote:siriusblack schreef op 06 oktober 2016 @ 06:59:

[...]

Dus ze moet zichzelf maar laten elektrocuteren ofzo? Ik zie geen verband tussen prinsessen gedrag en elektrocutie.Ja
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-10-2016 09:24
Reden: op de man
% gewijzigd
Don't be Lazy!
quote:foxy-lazy schreef op 06 oktober 2016 @ 07:03:

[...]

Ja

.En als je het niet snapt hoe en wat Indonesie is, ben je dom!Wat een aanwinst ben je.
Maarja, er zijn altijd mensen die gelijk het negatieve willen belichten, terwijl ze werkelijk geen flauw benul hebben van het land waar men heen gaat,.

Typisch Hollands. Lekker klagen. En als er niks te klagen valt, zoeken 'we' wel.
Don't be Lazy!
quote:foxy-lazy schreef op 06 oktober 2016 @ 07:03:

[...]

Ja

.En als je het niet snapt hoe en wat Indonesie is, ben je dom!Nou leg het eens uit zou ik zeggen?
quote:SilverShadow schreef op 06 oktober 2016 @ 07:08:

[...]

Wat een aanwinst ben je.Jij bent een pareltje vindt je zelf?
Don't be Lazy!
Ja dus.

Weltrusten pareltjes x
Don't be Lazy!
Zo'n nieuwe nick is jammer genoeg geen nieuw forum gedrag.
Klacht indienen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:foxy-lazy schreef op 06 oktober 2016 @ 07:09:

Maarja, er zijn altijd mensen die gelijk het negatieve willen belichten, terwijl ze werkelijk geen flauw benul hebben van het land waar men heen gaat,.

Typisch Hollands. Lekker klagen. En als er niks te klagen valt, zoeken 'we' wel.

Misschien is het makkelijk te verhelpen? Zo klinkt het mij in de oren.

Als ik hoteleigenaar was zou ik dolgraag willen horen waar een gast mee zit voordat het het internet over gaat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Helaas meer dan eens gehad ook inclusief verbranding maar geen dokter bezocht en ik doe het nog gewoon. Als je langdurig aan stroom bloot wordt gesteld dan kun je daar schade van oplopen maar meestal valt dat gelukkig wel mee. Gewoon even melden bij het hotel, ook in Indonesië is het niet normaal om een schok te krijgen als je het licht aandoet en dat wil de eigenaar vast weten want die wil ook geen gewonde toeristen die vervolgens negatieve berichten op internet zetten.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:Goede-Fee schreef op 06 oktober 2016 @ 07:34:

Zo'n nieuwe nick is jammer genoeg geen nieuw forum gedrag.Inderdaad.
Als iedereen maar naar de dokter zou gaan na even 230 V gevoeld te hebben, zouden de wachtkamers aardig vol zitten met elektriciens.....
Oh dear, how sad, never mind.
quote:foxy-lazy schreef op 06 oktober 2016 @ 07:09:

Typisch Hollands. Lekker klagen. En als er niks te klagen valt, zoeken 'we' wel. :sherlock:quote:foxy-lazy schreef op 06 oktober 2016 @ 07:09:

[...]

Jij bent een pareltje vindt je zelf?

Ja, en dat moet zonder "t"

TO, ik heb ook wel eens een elektrische schok door mijn arm gekregen en ben verder ongedeerd gebleven, niks aan de hand
quote:MiniMe3 schreef op 06 oktober 2016 @ 07:02:

Ik had dat in Thailand ook. Flink geschrokken, maar verder niks aan het handje. Geen seconde aan gedacht om naar een dokter te gaan.Ik ook.
Ik zou het ook wel tegen de eigenaar zeggen trouwens. Als is dat natuurlijk geen garantie dat ze er iets mee doen maar dan zou ik een andere kamer vragen of weggaan.
Kijk goed uit met elektrische schokken, vooral in de buurt van water, dus douche, bad, zwembad. Er overlijden wel eens toeristen in bagger huisjes/hotels hierdoor helaas..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven