Gezondheid alle pijlers

Slijmbeursontsteking heup

10-11-2011 09:54 28 berichten
Ik ben bij de HA geweest, en ik heb blijkbaar een slijmbeursontsteking in mijn heup.

Ze adviseerde fysio, en dat wil ik ook wel doen (denk ik).

Wat kunnen jullie me adviseren, totdat ik naar de fysio ga? Of wat zal hij zeggen?

Ik wil geen spuiten.
Overigens, de HA heeft er gisteren in zitten prikken, en daardoor doet het wel extra pijn. Ook heb ik nu een extra pijnlijke menstruatie, en heb ik lage rugpijn. Kan dat allemaal samenhangen?
Alle reacties Link kopieren
Drink verse gemberthee. Gember gaat ontstekingen goed tegen.

Ik drink het zelf ook sinds een tijdje.

Als je interesse hebt post ik het recept wel even.
Oh, ik wilde dus net zeggen; spuit halen. Maar dat had je al gedaan.

Mijn moeder heeft met zo'n prutje gesmeerd, voltaren of zoiets. Volgens haar hielp het.
Wow in die hoek had ik het absoluut niet gezocht! Ben benieuwd!

(is het lekker? Ben niet zo'n theedrinker.....)
quote:Flowerfield schreef op 10 november 2011 @ 10:01:

Oh, ik wilde dus net zeggen; spuit halen. Maar dat had je al gedaan.

Mijn moeder heeft met zo'n prutje gesmeerd, voltaren of zoiets. Volgens haar hielp het.Nee ik heb nog geen spuit gehaald, en dat wil ik ook niet.
quote:SeptemberGirl schreef op 10 november 2011 @ 10:01:

Wow in die hoek had ik het absoluut niet gezocht! Ben benieuwd!

(is het lekker? Ben niet zo'n theedrinker.....)

Je moet er even aan wennen; ik drink het nu wel met smaak maar de eerste paar keren......pfoe....

Maar als het me helpt heb ik het er graag voor over.

Ik maak het obv dit recept: http://www.tuinadvies.nl/gemberthee_maken_thee.htm

Ik doe het zelf nu zo met sinaasappel ipv citroen want dat is me te zuur:

1) kook water voor 2 koppen thee in een pannetje

2) rasp een stukje verse gemberwortel van ong 2 a 3 cm groot

3) pers een sinaasappel uit

4) doe de gember en sinaasappel in het pannetje en voeg een beetje kaneel toe

5) laat het aan de kook komen en dan gas zacht zetten en tien minuten laten trekken op een zacht vuur met het deksel er half op

6) na 10 minuten in de kopjes schenken en er honing aan toevoegen zodat het wat zoeter is. Met vruchtvlees erbij drinken is gezonder maar je kunt het er ook uitzeven natuurlijk.

Verder niet teveel geraffineerde suikers en rood vlees eten; dit bevordert ontstekingen. En veel water drinken.

Sterkte met de pijn.
Ik ben benieuwd! Als ik straks boodschappen ga doen, zal ik gember en citroen meenemen.

Honing eet ik niet, en suiker en vlees ook niet. En wat drinken doe ik genoeg! Dus daar mag het ook niet aan liggen....

Ben benieuwd, bedankt voor het recept.

Voel jij je al wat beter?
Ik vind het een rare viva gewoonte, naar de huisarts gaan, advies ( fysio) negeren, en dan hier vragen om raad.
En volgend jaar niet gaan klagen dat je fysio zelf moet betalen,het zit nu nog in het basispakket.
quote:redband schreef op 10 november 2011 @ 10:19:

Ik vind het een rare viva gewoonte, naar de huisarts gaan, advies ( fysio) negeren, en dan hier vragen om raad.

Het is toevallig voor het eerst sinds heel lang dat ik bij de HA was, en ik was er eigenlijk voor iets anders, maar voordat ik het wist lag ik op de onderzoeksbank en zat de HA in mijn heup te prikken.

Ik ben dit jaar al diverse keren bij de fysio geweest voor iets anders, en dat heeft niet geholpen, en behandelingen bij de fysio worden maar 6 / 7 keer vergoed door de zorgverzekering, en die zijn nu dus 'op'.

Dus, ik dacht, kan altijd hier vragen of er mensen advies hebben.

Ik pak liever de oorzaak aan, dan de symptomen (hupsakee een spuit erin bijvoorbeeld).
quote:redband schreef op 10 november 2011 @ 10:20:

En volgend jaar niet gaan klagen dat je fysio zelf moet betalen,het zit nu nog in het basispakket.Rustig maar!
Wat geeft de huisarts aan als oorzaak??
Niks!

Ik kreeg een briefje in mijn hand geduwd: ''Ga maar naar de fysio. Doei hè!''
Er hoeft ook geen reden te zijn om het te krijgen, je kan het ook niet voorkomen.
Kun je niet een andere ontstekingsremmer krijgen?

Als de ontsteking blijft zitten kun je fysio-en wat je wil maar daar gaat het niet mee weg

Ik voelde een keer tijdens het sporten dat er iets knapte in mn heup, kreeg er later echt veel last van dus naar de ha.

Kreeg ook te horen dat het een sluimbeursonsteking was maar ik was zelf overtuigd dat er iets verrekt was.

Moest ook naar fysio en kreeg medicijnen mee maar de fysio vond gelijk dat het gen slijmbeursonsteking was.

Ik had op een briefje geschreven wat ik dacht dat het was en hij gaf me gelijk.
Oei. Ja dat kan natuurlijk ook, dat je kan fysio-en totdat je eens ons weegt, maar dat de ontsteking blijft.

Even gegoogled, ik lees dat Fysio kan helpen de bewegingsbeperking te verhelpen die ontstaan is door de sbo (slijmbeursontsteking). Ik ben niet beperkt in mijn bewegen, alleen ik voel het wel goed.

Ik lees ook dat iburofen kan helpen, laat ik dat nou net nog hebben liggen! Mijn roze vrienden!
Dat helpt vaak niet voldoende

Heb een half jaar terug in de schouder slijmbeurs ontsteking gehad, en samen met fysio en pijnstillers ,antibiotica van de huisarts is het over gegaan, heb nu een onsteking in de enkel en heb daarvoor nu ook en krijg nu weer het zelfde, oorzaak is ( nog niet) te vinden.
Doordat je de het zoveel mogelijk ontziet, omdat het zeer doet gaat het vast zitten.
Wat vervelend Redband!!

Ik ga er in ieder geval een bezoekje aan mijn natuurgeneeskundige mannetje wagen, daarna kan ik altijd nog naar de fysio.
quote:redband schreef op 10 november 2011 @ 10:43:

Doordat je de het zoveel mogelijk ontziet, omdat het zeer doet gaat het vast zitten.Ik kan mijn heupen niet ontzien, want je gebruikt ze met zitten, opstaan vanuit de bank, een stoel, bed. Dus daarom ook best veel pijn....
Ik zou echt vragen om ontstekingsremmers idd, ibu is wel een goeie maar niet zo voor je maag
Ik heb ook een slijmbeursontsteking in mijn heup gehad en ik mocht geen spuit. De fysio heeft me bewegingsadvies gegeven om mijn heup op de juiste manier te belasten en ontlasten en ontspanningsoefeningen. Ik ben er meer dan een jaar zoet mee geweest.

Bij mij kwam het door een combinatie van bekkeninstabiliteit, een blessure tijdens de bevalling en veel te lang doorlopen met mijn klachten. Ik ging pas naar de dokter toen ik op straat door mijn been zakte.
Oh en je kunt je heupen dus wel degelijk ontzien. Bijvoorbeeld door op goed schoeisel te lopen (zonder hak, met voetbed en demping), door op een rechte stoel met wigkussen te zitten, door zijwaarts de trap op te gaan, door op de juiste manier op te staan vanuit zitten en liggen, door alleen symmetrische bewegingen te maken, etc. etc.
quote:_qwertu schreef op 10 november 2011 @ 11:28:

Ik ging pas naar de dokter toen ik op straat door mijn been zakte.

Dit is mij ook gebeurd . Had daarvoor al weken pijn in m 'n heup en startte 's-ochtends heel moeilijk op maar dacht dat ik wat oververmoeid was.

Het was dus al een vergevorderde sbo toen ik eenmaal bij de arts kwam en heb 2 weken volledige rust moeten houden, letterlijk, en ontstekingsremmers geslikt.

Daarna fysio gehad gedurende een maand of 4. Spuiten zijn bij bij niet aan de orde geweest.

Heeft de huisarts je helemaal geen rust voorgeschreven maar alleen fysio?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven