Slijmbeursontsteking heup
donderdag 10 november 2011 om 10:01
donderdag 10 november 2011 om 10:07
quote:SeptemberGirl schreef op 10 november 2011 @ 10:01:
Wow in die hoek had ik het absoluut niet gezocht! Ben benieuwd!
(is het lekker? Ben niet zo'n theedrinker.....)
Je moet er even aan wennen; ik drink het nu wel met smaak maar de eerste paar keren......pfoe....
Maar als het me helpt heb ik het er graag voor over.
Ik maak het obv dit recept: http://www.tuinadvies.nl/gemberthee_maken_thee.htm
Ik doe het zelf nu zo met sinaasappel ipv citroen want dat is me te zuur:
1) kook water voor 2 koppen thee in een pannetje
2) rasp een stukje verse gemberwortel van ong 2 a 3 cm groot
3) pers een sinaasappel uit
4) doe de gember en sinaasappel in het pannetje en voeg een beetje kaneel toe
5) laat het aan de kook komen en dan gas zacht zetten en tien minuten laten trekken op een zacht vuur met het deksel er half op
6) na 10 minuten in de kopjes schenken en er honing aan toevoegen zodat het wat zoeter is. Met vruchtvlees erbij drinken is gezonder maar je kunt het er ook uitzeven natuurlijk.
Verder niet teveel geraffineerde suikers en rood vlees eten; dit bevordert ontstekingen. En veel water drinken.
Sterkte met de pijn.
Wow in die hoek had ik het absoluut niet gezocht! Ben benieuwd!
(is het lekker? Ben niet zo'n theedrinker.....)
Je moet er even aan wennen; ik drink het nu wel met smaak maar de eerste paar keren......pfoe....
Maar als het me helpt heb ik het er graag voor over.
Ik maak het obv dit recept: http://www.tuinadvies.nl/gemberthee_maken_thee.htm
Ik doe het zelf nu zo met sinaasappel ipv citroen want dat is me te zuur:
1) kook water voor 2 koppen thee in een pannetje
2) rasp een stukje verse gemberwortel van ong 2 a 3 cm groot
3) pers een sinaasappel uit
4) doe de gember en sinaasappel in het pannetje en voeg een beetje kaneel toe
5) laat het aan de kook komen en dan gas zacht zetten en tien minuten laten trekken op een zacht vuur met het deksel er half op
6) na 10 minuten in de kopjes schenken en er honing aan toevoegen zodat het wat zoeter is. Met vruchtvlees erbij drinken is gezonder maar je kunt het er ook uitzeven natuurlijk.
Verder niet teveel geraffineerde suikers en rood vlees eten; dit bevordert ontstekingen. En veel water drinken.
Sterkte met de pijn.
donderdag 10 november 2011 om 10:17
donderdag 10 november 2011 om 10:22
quote:redband schreef op 10 november 2011 @ 10:19:
Ik vind het een rare viva gewoonte, naar de huisarts gaan, advies ( fysio) negeren, en dan hier vragen om raad.
Het is toevallig voor het eerst sinds heel lang dat ik bij de HA was, en ik was er eigenlijk voor iets anders, maar voordat ik het wist lag ik op de onderzoeksbank en zat de HA in mijn heup te prikken.
Ik ben dit jaar al diverse keren bij de fysio geweest voor iets anders, en dat heeft niet geholpen, en behandelingen bij de fysio worden maar 6 / 7 keer vergoed door de zorgverzekering, en die zijn nu dus 'op'.
Dus, ik dacht, kan altijd hier vragen of er mensen advies hebben.
Ik pak liever de oorzaak aan, dan de symptomen (hupsakee een spuit erin bijvoorbeeld).
Ik vind het een rare viva gewoonte, naar de huisarts gaan, advies ( fysio) negeren, en dan hier vragen om raad.
Het is toevallig voor het eerst sinds heel lang dat ik bij de HA was, en ik was er eigenlijk voor iets anders, maar voordat ik het wist lag ik op de onderzoeksbank en zat de HA in mijn heup te prikken.
Ik ben dit jaar al diverse keren bij de fysio geweest voor iets anders, en dat heeft niet geholpen, en behandelingen bij de fysio worden maar 6 / 7 keer vergoed door de zorgverzekering, en die zijn nu dus 'op'.
Dus, ik dacht, kan altijd hier vragen of er mensen advies hebben.
Ik pak liever de oorzaak aan, dan de symptomen (hupsakee een spuit erin bijvoorbeeld).
donderdag 10 november 2011 om 10:32
Kun je niet een andere ontstekingsremmer krijgen?
Als de ontsteking blijft zitten kun je fysio-en wat je wil maar daar gaat het niet mee weg
Ik voelde een keer tijdens het sporten dat er iets knapte in mn heup, kreeg er later echt veel last van dus naar de ha.
Kreeg ook te horen dat het een sluimbeursonsteking was maar ik was zelf overtuigd dat er iets verrekt was.
Moest ook naar fysio en kreeg medicijnen mee maar de fysio vond gelijk dat het gen slijmbeursonsteking was.
Ik had op een briefje geschreven wat ik dacht dat het was en hij gaf me gelijk.
Als de ontsteking blijft zitten kun je fysio-en wat je wil maar daar gaat het niet mee weg
Ik voelde een keer tijdens het sporten dat er iets knapte in mn heup, kreeg er later echt veel last van dus naar de ha.
Kreeg ook te horen dat het een sluimbeursonsteking was maar ik was zelf overtuigd dat er iets verrekt was.
Moest ook naar fysio en kreeg medicijnen mee maar de fysio vond gelijk dat het gen slijmbeursonsteking was.
Ik had op een briefje geschreven wat ik dacht dat het was en hij gaf me gelijk.
donderdag 10 november 2011 om 10:38
Oei. Ja dat kan natuurlijk ook, dat je kan fysio-en totdat je eens ons weegt, maar dat de ontsteking blijft.
Even gegoogled, ik lees dat Fysio kan helpen de bewegingsbeperking te verhelpen die ontstaan is door de sbo (slijmbeursontsteking). Ik ben niet beperkt in mijn bewegen, alleen ik voel het wel goed.
Ik lees ook dat iburofen kan helpen, laat ik dat nou net nog hebben liggen! Mijn roze vrienden!
Even gegoogled, ik lees dat Fysio kan helpen de bewegingsbeperking te verhelpen die ontstaan is door de sbo (slijmbeursontsteking). Ik ben niet beperkt in mijn bewegen, alleen ik voel het wel goed.
Ik lees ook dat iburofen kan helpen, laat ik dat nou net nog hebben liggen! Mijn roze vrienden!
donderdag 10 november 2011 om 10:41
Dat helpt vaak niet voldoende
Heb een half jaar terug in de schouder slijmbeurs ontsteking gehad, en samen met fysio en pijnstillers ,antibiotica van de huisarts is het over gegaan, heb nu een onsteking in de enkel en heb daarvoor nu ook en krijg nu weer het zelfde, oorzaak is ( nog niet) te vinden.
Heb een half jaar terug in de schouder slijmbeurs ontsteking gehad, en samen met fysio en pijnstillers ,antibiotica van de huisarts is het over gegaan, heb nu een onsteking in de enkel en heb daarvoor nu ook en krijg nu weer het zelfde, oorzaak is ( nog niet) te vinden.
donderdag 10 november 2011 om 10:44
donderdag 10 november 2011 om 11:28
Ik heb ook een slijmbeursontsteking in mijn heup gehad en ik mocht geen spuit. De fysio heeft me bewegingsadvies gegeven om mijn heup op de juiste manier te belasten en ontlasten en ontspanningsoefeningen. Ik ben er meer dan een jaar zoet mee geweest.
Bij mij kwam het door een combinatie van bekkeninstabiliteit, een blessure tijdens de bevalling en veel te lang doorlopen met mijn klachten. Ik ging pas naar de dokter toen ik op straat door mijn been zakte.
Bij mij kwam het door een combinatie van bekkeninstabiliteit, een blessure tijdens de bevalling en veel te lang doorlopen met mijn klachten. Ik ging pas naar de dokter toen ik op straat door mijn been zakte.
donderdag 10 november 2011 om 11:33
Oh en je kunt je heupen dus wel degelijk ontzien. Bijvoorbeeld door op goed schoeisel te lopen (zonder hak, met voetbed en demping), door op een rechte stoel met wigkussen te zitten, door zijwaarts de trap op te gaan, door op de juiste manier op te staan vanuit zitten en liggen, door alleen symmetrische bewegingen te maken, etc. etc.
donderdag 10 november 2011 om 11:56
quote:_qwertu schreef op 10 november 2011 @ 11:28:
Ik ging pas naar de dokter toen ik op straat door mijn been zakte.
Dit is mij ook gebeurd . Had daarvoor al weken pijn in m 'n heup en startte 's-ochtends heel moeilijk op maar dacht dat ik wat oververmoeid was.
Het was dus al een vergevorderde sbo toen ik eenmaal bij de arts kwam en heb 2 weken volledige rust moeten houden, letterlijk, en ontstekingsremmers geslikt.
Daarna fysio gehad gedurende een maand of 4. Spuiten zijn bij bij niet aan de orde geweest.
Heeft de huisarts je helemaal geen rust voorgeschreven maar alleen fysio?
Ik ging pas naar de dokter toen ik op straat door mijn been zakte.
Dit is mij ook gebeurd . Had daarvoor al weken pijn in m 'n heup en startte 's-ochtends heel moeilijk op maar dacht dat ik wat oververmoeid was.
Het was dus al een vergevorderde sbo toen ik eenmaal bij de arts kwam en heb 2 weken volledige rust moeten houden, letterlijk, en ontstekingsremmers geslikt.
Daarna fysio gehad gedurende een maand of 4. Spuiten zijn bij bij niet aan de orde geweest.
Heeft de huisarts je helemaal geen rust voorgeschreven maar alleen fysio?