Spanningshoofdpijn

dinsdag 10 december 2013 om 12:02
Ik heb nu al een aantal weken aanhoudende hoofdpijn. Ik sta ermee op en ga ermee naar bed. Soms zakt het even maar het is nooit helemaal weg. Het voelt alsof er een band om mijn voorhoofd gespannen zit. Ik heb een drukke periode achter de rug wat voor veel spanning zorgde, het zou hier dus mee te maken kunnen hebben.
Heeft iemand ervaring mee spanningshoofdpijn en tips om er vanaf te komen?
Ik heb deze week een afspraak bij een osteopaat, zou dit kunnen helpen?
Heeft iemand ervaring mee spanningshoofdpijn en tips om er vanaf te komen?
Ik heb deze week een afspraak bij een osteopaat, zou dit kunnen helpen?

woensdag 11 december 2013 om 12:46

maandag 16 december 2013 om 20:53
Ik kamp zelf al heel lang met spanningshoofdpijn en migraine.
Al heel veel geprobeerd, zo'n 20 jaar geleden kwam ik weleens bij een Chiropractor, dat hielp wel.
Ook had ik altijd last van de spieren in mijn nek, schouders en bovenrug.
Dat is de laatste jaren minder.
Ik slik nu sinds een aantal weken een aantal supplementen die zouden kunnen helpen om hoofdpijn te voorkomen.
Magnesiumtauraat (1250 mg. per dagdosering, waarvan 100 mg. elementair magnesium)
Vitamine B-2 (is wel belangrijk om een dosis van 400 mg per dag te nemen)
Gember ( 1100 mg. per dag)
Daarbuiten is het belangrijk om veel water te drinken.
En oppassen met paracetamol o.i.d. Daar krijg je bij veelvuldig gebruik juist hoofdpijn van!!
Al heel veel geprobeerd, zo'n 20 jaar geleden kwam ik weleens bij een Chiropractor, dat hielp wel.
Ook had ik altijd last van de spieren in mijn nek, schouders en bovenrug.
Dat is de laatste jaren minder.
Ik slik nu sinds een aantal weken een aantal supplementen die zouden kunnen helpen om hoofdpijn te voorkomen.
Magnesiumtauraat (1250 mg. per dagdosering, waarvan 100 mg. elementair magnesium)
Vitamine B-2 (is wel belangrijk om een dosis van 400 mg per dag te nemen)
Gember ( 1100 mg. per dag)
Daarbuiten is het belangrijk om veel water te drinken.
En oppassen met paracetamol o.i.d. Daar krijg je bij veelvuldig gebruik juist hoofdpijn van!!
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.