Spiraal eruit
vrijdag 15 september 2017 om 12:37
Vandaag belde ik de huisarts , of mijn mirenaspiraaltje eruit gehaald kon worden. Assistent vroeg aan mij wat is de rede ? Uhm .. vind het al behoorlijk vervelend dat je alles aan de assistent moet uitleggen in de eerste plaats . Hij moet er gewoon uit zei ik. Ja dat doen we niet zomaar zei ze.. ik zeg luister sinds de dag dat mijn spiraal er in zit is er nog geen dag geweest dat ik niet gehuild heb zonder rede en dat ik geen ruzie zocht met mijn man om onzin dingen.. assistent zei daarop dat het niet door me spiraal kwam dat ik me depressief voel maar dat er een andere oorzaak zou zijn?? Nu moet ik eerst op gesprek komen en dan zouden ze later kijken of de spiraal er uit kon.. heb er mee ingestemd maar nu denk ik : ja daag het is mijn lichaam heb ik geen rechten dan om daar over te beslissen ?? Wat zouden jullie doen? Ben in staat om nu terug te bellen en te zeggen hij gaat er uit en hoeft geen gesprek . Of wat is de proceduren daarvoor ? Moet je altijd eerst een gesprek?
Groetjes Kippie2610
Groetjes Kippie2610
vrijdag 15 september 2017 om 13:13
Dat is inderdaad een goed idee !*Beeldig* schreef: ↑15-09-2017 13:08Bel even terug en vraag of de afspraak die nu ingepland staat omgezet kan worden in een telefonisch consult. Dan heb je wel het gesprek met de arts (wat me in het kader van zorgvuldigheid geen vreemde stap lijkt om eerst te zetten), maar dan hoef je er niet fysiek heen.
Bij de arts geef je dan gewoon je klachten aan en zeg je dat je hoe dan ook (dus ook als het niet aantoonbaar aan de mirena ligt) de spiraal verwijderd wil hebben. En dan maak je daar een fysieke afspraak voor.