Gezondheid alle pijlers

Spiraaltje de oplossing?

21-02-2011 18:56 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb gezien dat er al veel topics zijn over het spiraaltje, maar kan mijn vraag er niet in terug vinden, dus vandaar een nieuw topic. Mijn probleem is dat ik van de 4 weken ongeveer 2 weken ongesteld ben. Echt ongesteld kan je het niet noemen, het begint met bruine afscheiding, oud bloed lijkt het wel. Ik gebruik al jarenlang de pil, die ik juist gebruik om m'n menstruatie te regulieren. Maar dat lijkt dus niet meer te werken. Mijn huisarts stelde voor dat ik een spiraaltje zou kunnen nemen, omdat je hierdoor juist minder ongesteld zou worden en ik dan dus wel misschien van m'n "probleem" af kom.

Ik weet dat de dokter wel weet wat ie zegt en dat het misschien wel een oplossing is, maar ik vind het persoonlijk nogal wat, altijd zo'n ding in je lijf, wat misschien niet helpt en me ook nog eens 140 euro kost (wat overigens niet het belangrijkste is). Ik denk ook is er dan geen andere "makkelijkere" oplossing? Heb ik ook aan hem gevraagd, maar volgens hem is die er niet.

Ik weet dat jullie geen dokters zijn, maar misschien heeft iemand hetzelfde meegemaakt en hierdoor ook een spiraaltje laten zetten? Heeft het geholpen?
Dat is precies de reden dat ik hem heb laten zetten, maar ook omdat ik dus geen verlichting vond bij de pil, heb van licht tot zwaar gehad. Werd er ook moedeloos van, dit is mijn 2de mirena en ik ben nooit meer ongesteld. Is even wennen, maar daarna is het alleen maar een zegen.

Ik weet eerlijk gezegd ook niet eens meer hoe het voelt om ongesteld te zijn.

Heb jij al een andere pil geprobeerd? Dat zou voor jou misschien wel kunnen werken.

De pil is uiteindelijk duurder dan een spiraal, dus voor het geld zou ik het niet laten.

Veel succes!
Ik had dezelfde klachten.

De huisarts adviseerde mij een spiraal.

Ik heb de koper- en Mirenaspiraal geprobeerd, maar de klachten werden erger. De Mirenaspiraal was op meerdere vlakken echt horror.

Een andere pil was bij mij de oplossing.

Uiteraard kun je een spiraal proberen, want er zijn ook positieve ervaringen.
Ik heb sinds 2 maanden een spiraaltje, dus nog te kort om daar echt iets over te kunnen zeggen. Qua last van hormonen bevalt ie wel goed (geen pijnlijke borsten meer, waar ik door de pil wel last van had). Nuvaring is voor jou dan geen optie? Kreeg zelf last van bijwerkingen daarvan maar ken ook veel meiden die er happy mee zijn.
Ik zou niet graag een spiraaltje willen laten zetten. Ik heb zoveel verhalen gehoord van vrouwen die er ontzettend veel last van hebben gehad qua pijn. Maar ja, aan de andere kant is het ook geen pretje om 50% van de tijd ongesteld te zijn, zoals jij. Heb je al meerdere soorten pillen geprobeerd? Misschien ligt daar een oplossing?
quote:Cici25 schreef op 21 februari 2011 @ 20:00:

Ik zou niet graag een spiraaltje willen laten zetten. Ik heb zoveel verhalen gehoord van vrouwen die er ontzettend veel last van hebben gehad qua pijn. Dat duurt max 2 dagen, bij mij althans, en ik had de meeste pijn van al mijn vriendinnen. Dus daar zou ik het niet om laten (heb Mirena).
quote:Supersoulfighter schreef op 21 februari 2011 @ 20:08:

[...]

Dat duurt max 2 dagen, bij mij althans, en ik had de meeste pijn van al mijn vriendinnen. Dus daar zou ik het niet om laten (heb Mirena).Ik heb geregeld verhalen gehoord van vrouwen die na een half jaar nog last hadden van dat spiraaltje. En daarom zou ik het dus wel laten
Doen!!!

Echt waar, doen!!! 5 jaar geen gedoe, geen menstruatie, geen buikpijn.:)
Haha das enthousiast verhuisd

Ik twijfel of het spiraaltje wel gaat helpen omdat ik niet echt 2 weken (of soms langer) ongesteld ben, het is bruine afscheiding. Hadden jullie dit ook? Of waren jullie echt ongesteld?

Ik heb aan de huisarts gevraagd of ik een zwaardere pil kon krijgen, wat hem betreft mocht het wel maar je krijgt daardoor natuurlijk ook meer hormonen in je lijf. En ja dat lijkt me dan ook weer niks.

De pijn van het plaatsen is ook niet wat me tegenhoud. Ik heb al genoeg horror (en ook goeie) verhalen gelezen op internet, maar het blijft toch bij iedereen weer anders. Ik heb me daar ook op ingesteld, ik weet dat het pijn kan gaan doen.

Ik vind het ook een raar idee dat er dan iets gewoon een paar jaar in je lichaam zit. Vinden jullie dat geen raar idee?
Ik heb vandaag mijn Mirena laten plaatsen. Heb er in 2001 ook een gehad, maar die heb ik in 2003 laten verwijderen omdat we er last van hadden tijdens het vrijen.

Mijn man heeft zich toen laten steriliseren en ik had niets meer nodig. Tot ik reuma kreeg. In de week voordat ik ongesteld moet worden heb ik veel extra pijn en daar zit niet op te wachten. Dus ben ik weer begonnen met de pil. Omdat ik die regelmatig vergeet (ja hoort ook bij het ziektebeeld) kom ik niet in een ritme, waardoor ik tussentijdse bloedingen krijg. Daarom heeft de huisarts toch weer Mirena geadviseerd en hij heeft de draadjes zo kort mogelijk afgeknipt.

Het zetten deed wel even flink pijn, maar als het goed is ben ik er nu weer 5 jaar vanaf. En hopelijk werkt het weer net zo goed als de vorige keer en word ik straks niet meer ongesteld.
Ik zit er ook heftig aan te denken om een mirena te laatsen plaatsen Ik zou zeggen; bring on the positive stories! hahaha. Ik wil 'm echt, maar *hoe irrationeel* ik zie er een beetje tegen op om een inwendig onderzoek te krijgen bij mijn HA. Ik wéét dat hij dagelijks wel een of meerdere mutsen voor zijn neus krijgt, en dat de mijne echt niet raar, lelijk, stinkend of wat dan ook is, maar toch he... tóch, gevoelsmatig... had ik liever een wat oudere onaantrekkelijke, niet grappige HA tussen mijn benen gehad...
De mijne is ook nog een redelijk jonge huisarts. Maar heel professioneel, stelde me goed op mijn gemak. Mijn vorige spiraal heeft hij ook gezet, 10 jaar geleden. Hij deed het overigens samen met zijn vrouw, zij is de assistente.
Hanneke, hier is het gelukkig door een vrouw gedaan. De laatste keer deed geen centje pijn, was nog best gezellig ook haha.. Ze had wel de touwtjes te lang gelaten, maar daar kon ik dezelfde dag nog voor terug (was haar eerste keer dat ze hem zette, was een arts in opleiding..).

Ik heb liever ook geen mannelijke arts daar te graaien, maar laat ik nou net elke 2 weken naar de gyn moeten en das dus een man.. Maar: ook best gezellig hoor.
Net als verhuisd, ideaal dus.

1 dag last gehad, 5 jaar niks meer.
de gyno zet hem makkelijker dan de huisarts is mij ervaring en hoor ik meer om mij heen.
Mijn huisarts zet hem 'm zo vaak, dat ik het niet nodig vond om naar een gyn te gaan.
Ah, postieve reacties! Fijn!! Dank je wel *nu nog bellen... zucht*
Mijn huisarts zet 'm niet bij vrouwen die geen kinderen hebben gekregen. Je wordt dus doorverwezen naar 'n gyn. Beter lijkt me, die zullen wel meer ervaring hebben en 't pijnlozer kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven