Gezondheid alle pijlers

Steken hart/borst ..??

29-01-2018 17:13 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar weken begin ik steeds vaker last te hebben van steken in m’n borst /hart. Eerst had ik het misschien eens is de paar maanden en nu bijna elke dag. Ook duurt het steeds langer. Het zit iets aan de linkerkant waar mijn hart ook zit. Ik gebruik geen medicatie en ik ben 20 jaar.

Ik kan niet diep in- of uitademen. Als ik dat doe dan krijg ik enorm pijnlijke steken. Het kan soms zo weer weg zijn na een minuut, maar vandaag duurt het al zo’n 2 uur.. Het lukt me dan ook niet om me in te spannen, want de pijn is dan te heftig.

Iemand hier misschien ervaring mee?

Ik twijfel daarom of ik de huisartsenpost moet bellen want dat is enkel in noodgevallen, maar begin me nu toch wel zorgen te maken aangezien het nu al 2 uur duurt en ik niets kan!

Ik hoor graag jullie advies
Bellen! Kan stress zijn maar ook iets anders, dus hup niet twijfelen bij zoiets!
Bij mij was dat altijd een verrekt ademhalingsspiertje; vooral de zaagspier werd verdacht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Elke dag is niet normaal, tenzij je elke dag astma of bronchitis hebt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dit is een noodgeval schat.
Als je hart het begeeft is het afgelopen.
Dus bellen.

Sterkte!
Bellen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarom heb je niet voor vijf uur gebeld toen je huisarts nog bereikbaar was?

Meestal is het helemaal niets, spanning kan het makkelijk uitlokken en zorgen dat je je spieren ongemerkt meer aanspant en die kunnen gemeen steken geven. En de kans op hartproblemen bij iemand van 20 is niet hoog. Maar soms kan er wel echt iets an de hand zijn met je longen, bloedvaten of hart.

En als ik het zo lees: je maakt je zorgen en je hebt pijn en voelt je benauwd, dus waarom zou je niet bellen? Huisartsenpost bellen kost je geen eigen risico en ze kunnen dat daar veel beter beoordelen dan mensen hier.
Bellen als je last hebt.

Je geeft aan al langer last te hebben. Ben je er in het verleden al eens mee voor bij de dokter geweest?
Hoest met je. Ik herken je klachten. Inmiddels heb ik geleerd ( Lees: indien het niet iets met je hart betreft, want dat kan ik niet beoordelen)

Je maag ( zuur) geeft steken in die ruimte
hyperventilatie : dit geeft zelfde gevoel alsof je hart aanval krijgt, benauwd, klammend, hartkloppingen, misselijk, eng, steken armen, ect....ik heb geleerd in therapie, rustig zitten, adem in,door buik, adem langer uit dan in, ..als je dit 5 min doet en je voelt je beter dan zo blijven.....voel je je toch rotter of enger dan uiteraard aan de bel trekken. Maar dit kun je eens proberen, dan kan je voor jezelf testen of het iets anders is. ( neemt niet weg dat Huisarts eerst even moet beoordelen)

Ik hoop echt voor je dat het 1 van de 2 is, want ik heb net als jij maanden rond gelopen met angst. Cardioloog...alles. Nu ik geleerd heb om te gaan met hyperventilatie en paniek aanvallen heb ik nauwelijks steken. Ja heb ze nog wel in mijn maag, maar dan helpt even bewegen en een rennie.

Sterkte!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven