Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken, met nicotinepleister

19-03-2013 20:04 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk zijn er al 10 andere topics over dit onderwerp. Maar ik kan ze helaas niet vinden.

Mijn vraag zijn er mensen gestopt met behulp van nicotinepleisters? Is het verstandig om deze pleisters echt weken te gebruiken? Of kun je zelf eerder stoppen?

Het moet nu maar eens klaar zijn met die vieze sigaretten. Ik heb inmiddels meerdere pogingen gedaan, op eigen kracht, helaas zonder resultaat. Psychisch zit het niet mee, bang om aan te komen en ik ga ontzetten veel eten, waardoor ik toch maar weer naar de sigaret grijp.

Nu dus proberen met nicotinepleisters. Zodat ik de eerste dagen een beetje door kom.

Ik heb de 14mg pleisters aangeschaft, na een paar dagen wil ik ze zelf doorknippen en een halve gaan gebruiken?

Thanks
Plak ze niet 's avonds op maar 's ochtends. Ik ken iemand en die ging verschrikkelijk dromen door de nicotinepleisters die ze 's avonds opplakte.

En als je niet veel rookt, niet de zwaarste pleisters plakken. Kun je hartkloppingen van krijgen.

Verder: als je echt wilt stoppen, ik bedoel, écht wilt stoppen, dan heb je die nicotinepleisters niet nodig.

EDIT: Overigens wel heel goed van je dat je gaat stoppen!
Het heeft mij zeker geholpen de eerste week, langer heb ik ze niet gebruikt. Eerste dagen een hele, daarna een halve, ik haalde ze er in de avond af, vond het niet prettig slapen.

Vond het wennen aan een nieuw ritme lastig, en de pleisters hielpen me om minder laat te hebben van het lichamelijke ontwennen.

Succes met stoppen!
Ik lees dat je eerder op eigen kracht gestopt bent, maar doordat je veel ging eten je weer bent gaan roken. Dit zal denk ik ook niet anders zijn met de nicotinepleisters. Volgens mij is het stoppen zelf niet het probleem, maar het eten daarnaast waardoor helaas de kilootjes er zo aan zitten.

Lastig, misschien (extra) sporten een idee, weinig lekkere dingen in huis en veel afleiding zoeken.
Ik sliep ook erg onrustig met pleisters.

Is een electronische sigaret niks voor je?

Dan heb je wel de gewoonte iets in je hand waar rook uit komt, en de nicotine kun je afbouwen.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Is het niet zo dat je sowieso een aantal kilo's aankomt omdat je stofwisseling verandert?
Klopt als je echt wilt stoppen dan zal dit vast lukken. Bij mij helaas niet, ik wil heel graag stoppen! Maar op de een of andere denk ik dat steuntje in de rug nodig te hebben.

Ben ook niet voornemens om 12 weken pleisters te plakken, vandaar mijn vraag.
Juist! Aankomen doe je vanzelf, ik ben ook niet dik ofzo, weeg 60 kilo en ben 1.68 dus een aantal kilo's mogen er best wel bij. Probleem is alleen dat ik me bij eerder pogingen van voor tot achter vol bleef proppen met eten, waardoor ik toch weer ben gaan roken, wellicht kunnen de pleisters hierbij helpen?
Ik ben gestopt dmv een esigaret. Komt echt rook uit, gevoel in je keel en je kan afbouwen met nicotine of meteen 0mg nictone liquid in doen. Ik vond het best makkelijk zo!

Ik vind nu zelfs een echte sigaret vies smaken...

Het is wel persoonlijk natuurlijk of het werkt en je houdt het roken in stand. Succes!:)
Geen ervaring met de pleisters, hier cold turkey gestopt. Ik zag ook een beetje op tegen het mogelijke aankomen. Wat bij mij goed hielp die eerste dagen was gaan wandelen als ik me erg onrustig voelde, en als ik mijn "fix" miste, een kop thee zetten en daarvan genieten. Ik heb meerdere kruidenthees waar ik dol op ben en daar dus op gebinged .

Verslaving is hoe dan ook slecht, waar je ook naar grijpt. Geef jezelf niet die mogelijkheid. En onderzoek waarom je iets moet hebben ipv gezonde keuzes kunnen maken voor jezelf. Lijkt mij dat stoppen met roken dan ook makkelijker is.
Stoppen......is gewoon............de volgende niet meer aansteken!

Ik geloof niet in pleisters,kauwgom,laser of acupunctuur.

Als je écht wil stoppen,lukt het!

Het is mij ook gelukt 15 jaar geleden,en ik rookte 3 pakjes Drum in de week.

En ja,je kan aankomen,ikke 10 kilo,maar die kan je er ook weer afkrijgen.

Ik had mezelf een jaar gegeven om te snoepen,en daarna ben ik gaan lijnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven