Gezondheid alle pijlers

Uitslag Sertraline

05-12-2012 20:43 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje:

Mijn zusje gebruikt sinds een maand (+/-) Sertraline maar heeft er waanzinnige huiduitslag van. Ze heeft inmiddels een afspraak met de psychiater gemaakt voor een vervanger, maar het schijnt dat als ze het bij Sertraline heeft, dat ze het bij andere medicatie ook zal hebben.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien een magische tip dat de huiduitslag tegen zou kunnen gaan?
Is ze al bij de huisarts geweest?
Nee, dat zou mooi zijn een magische tip tegen huiduitslag!

Je zus kan overleggen met de arts en eventueel de helft van het dosering nemen.Ik heb een vriendin die slikt ook maar de helft van paroxetine (een halve tablet per dag gebruikt ze) en bij haar werkt het net zo goed als een hele tablet. Maar haar huisarts gelooft er niet in dat dit werkt.Toch is het zo , ze heeft het zelf geprobeerd.

Mensen die heel gevoelig zijn hebben soms minder van een medicijn nodig misschien
Heeft ze het originele medicijn of de 'namaak'?

Daar kan het ook nog wel eens aan liggen.
Overleggen met de psychiater is de enige oplossing. Ze weet pas of ze ook van andere medicatie uitslag zal krijgen als ze dat probeert. Het is vaak zoeken naar de juiste medicatie en de juiste dosering. Aan 'het schijnt' heb je niet zoveel.
Ik had ook niet echt een magische tip verwacht.. maar je weet nooit. Ik ga het doorgeven, dank voor tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven