Uitslag uitstrijkje
donderdag 16 augustus 2012 om 10:44
Hoi iedereen,
Afgelopen juli ben ik 30 geworden dus ik kreeg een oproep voor een uitstrijkje. Voor het bevolkingsonderzoek.
Ik dacht laat ik meteen een afspraak maken dan heb ik dat ook weer gehad.
Had helemaal niet meer gedacht aan de uitslag.
Totdat gisteren de telefoon ging en mijn HA belde met de uitslag PAP 3b en ik moet meteen naar de gynaecoloog.
Ik ben me gisteren dood geschrokken en ben erg verdrietig.
Ik kan gelukkig vanmiddag al tercht bij de Gynaecoloog.
Maak me wel zorgen, wat voor gevolgen heeft dit voor mijn toekomst? Heb wel een kinderwens?
Of mag ik nog niet zover denken?
Pfffff........... leef nu ff in onzekerheid. Hoop vanmiddag meer te horen.
Er zijn vast meer meiden die dit mee hebben gemaakt?
Afgelopen juli ben ik 30 geworden dus ik kreeg een oproep voor een uitstrijkje. Voor het bevolkingsonderzoek.
Ik dacht laat ik meteen een afspraak maken dan heb ik dat ook weer gehad.
Had helemaal niet meer gedacht aan de uitslag.
Totdat gisteren de telefoon ging en mijn HA belde met de uitslag PAP 3b en ik moet meteen naar de gynaecoloog.
Ik ben me gisteren dood geschrokken en ben erg verdrietig.
Ik kan gelukkig vanmiddag al tercht bij de Gynaecoloog.
Maak me wel zorgen, wat voor gevolgen heeft dit voor mijn toekomst? Heb wel een kinderwens?
Of mag ik nog niet zover denken?
Pfffff........... leef nu ff in onzekerheid. Hoop vanmiddag meer te horen.
Er zijn vast meer meiden die dit mee hebben gemaakt?
donderdag 16 augustus 2012 om 10:49
Ik kan me voorstellen dat je schrikt. Maar toch hoeft dit niet meteen wat ergs te betekenen. Waarschijnlijk zal de gynaecoloog een colposcopie doen. Dat is een onderzoek waarbij hij/zij je baarmoedermond gaat bekijken en van de onrustige cellen neemt hij dan een biopt. Dit is vervelend, maar echt niet vreselijk pijnlijk. Na een poosje krijg je daar de uitslag van en aan de hand daarvan hoor je of er nog meer weggehaald moet worden (op de operatiekamer) of dat het verder goed is.
Tip: schrijf je vragen op. Dan vergeet je niks.
Tip: schrijf je vragen op. Dan vergeet je niks.
donderdag 16 augustus 2012 om 10:52
Hoi Zonnebloem,
Wat ontzettend naar voor je om dit te horen. Kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Ik heb het zelf niet gehad, maar een goede vriendin van me had op haar 21ste deze uitslag, ook 3 geloof ik. Ze hebben haar toen geholpen maar moest streng onder controle blijven aangezien zij met haar vriend een kinderwens had. Ik en nog een vriendin waren natuurlijk ook erg geschrokken en zijn allebei naar de ha geweest om het voor de zekerheid te testen. Ik en zij hadden gelukkig niets maar ik blijf het wel iedere 5 jaar testen. Het komt opeens zo dichtbij dan. Is een bevolkingsonderzoek altijd vanaf je 30ste trouwens?
Sterkte meid!
Wat ontzettend naar voor je om dit te horen. Kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Ik heb het zelf niet gehad, maar een goede vriendin van me had op haar 21ste deze uitslag, ook 3 geloof ik. Ze hebben haar toen geholpen maar moest streng onder controle blijven aangezien zij met haar vriend een kinderwens had. Ik en nog een vriendin waren natuurlijk ook erg geschrokken en zijn allebei naar de ha geweest om het voor de zekerheid te testen. Ik en zij hadden gelukkig niets maar ik blijf het wel iedere 5 jaar testen. Het komt opeens zo dichtbij dan. Is een bevolkingsonderzoek altijd vanaf je 30ste trouwens?
Sterkte meid!
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
donderdag 16 augustus 2012 om 10:57
donderdag 16 augustus 2012 om 10:57
Snap dat je ervan schrikt, dat had ik ook. Ook ik had PAP3b en zat met dezelfde vragen. Gelukkig heeft de gyn me gerust gesteld. Na de biobt (die inderdaad niet pijnlijk was) bleek ik CIN III te hebben en is er een stukje van mijn baarmoedermond geschraapt. Sindsdien zijn altijd alle uitslagen goed.
Maar ook ik had de vragen over kinderwens, extra risico's e.d
Het hoeft allemaal geen effect te hebben en kinderen zijn nog steeds mogelijk. Inmiddels hebben we een tweeling van 2 jaar...
Goede tip van giullie... schrijf al je vragen op en wees niet bang om al je gevoelens en vragen te delen met de gyn. Daar zijn ze voor. Succes Fijn dat je zo snel terecht kunt daar.
Maar ook ik had de vragen over kinderwens, extra risico's e.d
Het hoeft allemaal geen effect te hebben en kinderen zijn nog steeds mogelijk. Inmiddels hebben we een tweeling van 2 jaar...
Goede tip van giullie... schrijf al je vragen op en wees niet bang om al je gevoelens en vragen te delen met de gyn. Daar zijn ze voor. Succes Fijn dat je zo snel terecht kunt daar.
donderdag 16 augustus 2012 om 11:06
Gelukkig werk ik zelf in de gezondheidzorg. Dus weet idd dat het belangrijk is om dingen op te schrijven. Door je emoties vergeet je dingen. Ik werk alleen in een andere tak. En het lastige is dat je toch op internet gaat zoeken. Daar wordt je ook niet altijd even blij van... Ik weet natuurlijk ook wel dat ik dat niet moet doen. Daarom dacht ik ga eens kijken op een forum. Hier in de buurt zit een zeer vrouw vriendelijke kliniek waar ik dus ook al meteen vandaag terecht kon. Werken 2 gynaecologen. Patienttevredenheid is boven een 9. Dus ben wel blij dat ik daar heen ben verwezen.
donderdag 16 augustus 2012 om 13:27
Hoi Zonnebloem,
Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Het is ook niet leuk om te horen en heel vervelend als er geprutst moet worden aan je lijf.
Er is nog een topic waar nog door meer vrouwen hierover wordt geschreven. We zijn niet heel actief, maar reageren wel als er een nieuwe post is.
pap3b ervaringen?
Misschien heb je er iets aan om het door te lezen.
Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Het is ook niet leuk om te horen en heel vervelend als er geprutst moet worden aan je lijf.
Er is nog een topic waar nog door meer vrouwen hierover wordt geschreven. We zijn niet heel actief, maar reageren wel als er een nieuwe post is.
pap3b ervaringen?
Misschien heb je er iets aan om het door te lezen.