Gezondheid alle pijlers

UItstrijkje

19-03-2012 11:31 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden kreeg ik van het bevolkingsonderzoek een standaard uitnodiging voor een uitstrijkje. Daar kreeg ik de uitslag pap 3B van. Bij de gyn. geweest en deze vond niks afwijkends. (onderzoek met azijnsuur gehad toendertijd)

Hij zei wel dat als ik klachten kreeg, ik weer opnieuw een uitstrijkje moest laten maken.

Nu heb ik sinds kort een relatie en heb ik elke keer tijdens en na de sex bloedverlies. In het begin was het maar weinig, maar de laatste keer (afgelopen weekend) gewoon een hele handdoek vol!

Ik heb net de huisarts gebeld en kan a.s donderdag voor een uitstrijkje komen. Ben zoooo bang nu :(

En dan moet ik nog wachten tot donderdag.... en heb ik ook niet meteen de uitslag..... pfff.....
Pfoeh, sterkte deze week!

Je hebt toen en nu goed gehandeld, dus ga jezelf niet gek lopen maken met "Had ik nou maar... " gedachtes.
denk niet gelijk het ergste, ik heb in het verleden ook een verkeerd uitstrijkje gehad, en ben daar ook voor behandeld, toen ik contactbloedingen kreeg was ik ook behoorlijk ongerust maar het bleek "gewoon" een bloedvaatje te zijn wat makkelijk ging bloeden, dat is dichtgebrand en nu is er niets meer aan de hand
Ik maak me pas geen zorgen meer als ik weet dat er niks aan de hand is,... (maar dat herkennen jullie vast wel )

Toen ik een paar jaar geleden die pap3B uitslag had, kwam dat door HPV virus. Dat virus kán baarmoederhalskanker veroorzaken.

Een half jaar geleden heb ik een infectie gehad (geen schimmel, maar ontsteking) en sinds diens voelt mijn baarmoedermond bobbelig. Niet meer glad en egaal als daarvoor...

Maargoed,... ik ga afleiding zoeken en maar hopen op een goede uitslag. En de spoken in mijn hoofd weg jagen...
ik snap het wel hoor, maar er zijn natuurlijk ook onschuldige oorzaken denkbaar, wil ik alleen maar zeggen

sterkte met afwachten
Nou ik ben geweest...

Uitstrijkje gemaakt voor oa baarmoederhals kanker en ook de SOA's maar mee gepakt, ik lag er toch... (niet dat ik daar wat van verwacht, maar je weet nooit..)

Huisarts vond mijn baarmoedermond heel stug aan voelen en vond dat ie heel erg doorbloed is. Zag ook rood. Ze kon niet zeggen of het om een infectie ging, dus afwachten op de uitslag. Over 2 weken weet ik meer.... (en als het niet goed is wel eerder...)
Rottig hoor, zo lang wachten. Houd je rustig, leid jezelf af. Sterkte!
heh sterkte zeg, ik heb ook contactbloeding gehad niet zo veel als jou maar een beetje erna bij het uitplassen en ik kreeg te horen dat ik pap3b heb, maar gelukkig wel goed te behandelen.

ik herken dat lange wachten dat is idd geen pretje, maar bij slecht bericht hoor je het altijd veel sneller heb ik ook gehad, en dan kun je zsm naar het ziekenhuis om je te laten behandelen ik was ook heel erg bang hoor! ben nu pas wat gerustgesteld omdat ik pas bij het ziekenhuis ben geweest en te horen kreeg dat ik er op tijd bij was het kon geen kanker meer worden.

ik snap dat je heel bang bent maar geen bericht is goed bericht moet je maar denken is makkie gezegt weet ik.
Ik duim voor je meid!
Hè gatver.... zit ik in de auto opweg naar huis, gaat mijn telefoon. Ik kon zo snel niet opnemen. Kom ik thuis is het de huisarts.

Meteen terug gebeld, maar de praktijk was al gesloten.... pffff.... Huisarts had gezegd dat ik binnen 2 weken de uitslag kreeg, maar na 4 dagen is wel erg snel.... Morgenochtend meteen maar bellen om 8 uur.

getverpielekes nog an toe.... nu weet ik nog niks....
Pff, dat is inderdaad vervelend, vooral dat je nu moet wachten tot morgenochtend, succes in ieder geval, hoop dat je goed nieuws krijgt!
Ren niet harder dan je beschermengel vliegen kan.
Als het echt erg was hadden ze wel wat harder geprobeert je te bereiken, ook na sluitingstijd van de praktijk.

Bedenk me nu dat toen ik snel een reactie kreeg het was omdat het monster afnemen niet goed gegaan was en dus niet getest kon worden. Kan ook de reden zijn. Oftwel: blijf rustig, ik hoop dat je goed slaapt zo.
Ben benieuwd of er al een uitslag bekent is en waarom de arts je belde...?
Weet je al wat meer Denkertje?? Ik heb net ook een uitstrijkje gehad vandaar.
He get denkertje, ik had dat ook na m'n eerste uitstrijkje, dat de huisarts om vijf voor vijf belde en ik m daarna niet meer kon bereiken, tikje verontrustend is dat wel (ik had Pap3a en dat is ondertussen behandeld) Hoop dat je al meer weet en dat het meegevallen is
Vanochtend gebeld en de uitslag van de soa's bleek al bekend te zijn. Niks aan het handje!! (maar dat wist ik al )

Nu de uitslag van het uitstrijkje nog....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven