Urine onderzoek??
dinsdag 19 januari 2016 om 12:50
Hoi allemaal,
Ik moest vandaag ochtend urine inleveren bij de huisarts om het te laten controleren.(eventueel blaasontsteking).
Nu heb ik me ochtend urine opgevangen dat was al troebel.
Ik heb het direct in de koelkast gezet omdat ik pas later naar de huisarts zou gaan.
Ik haal het potje er net uit en zie dat we een wit laagje onder op het potje zit en de urine is nu echt heel erg troebel. Lijkt meer op thee met melk.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit nog bruikbaar voor hun?
Mijn huisarts is pas om 2 weer bereikbaar vandaar dat ik het hier even vraag. Ik bel natuurlijk om 2 ook de huisarts nog even
Ik moest vandaag ochtend urine inleveren bij de huisarts om het te laten controleren.(eventueel blaasontsteking).
Nu heb ik me ochtend urine opgevangen dat was al troebel.
Ik heb het direct in de koelkast gezet omdat ik pas later naar de huisarts zou gaan.
Ik haal het potje er net uit en zie dat we een wit laagje onder op het potje zit en de urine is nu echt heel erg troebel. Lijkt meer op thee met melk.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit nog bruikbaar voor hun?
Mijn huisarts is pas om 2 weer bereikbaar vandaar dat ik het hier even vraag. Ik bel natuurlijk om 2 ook de huisarts nog even
dinsdag 19 januari 2016 om 13:41
donderdag 21 januari 2016 om 13:47
Wat 007washere zegt; urine moet zo vers mogelijk zijn als het getest wordt. In de koelkast zetten om later pas weg te brengen heeft geen zin. En inderdaad; het moet een schoon potje zijn, anders wordt de urine al 'vervuild' met resten uit het potje en is de uitslag niet betrouwbaar. Huisarts heeft wel een potje, dus daar plassen is het beste.
Ochtendurine is over het algemeen geconcentreerder en daardoor is een eventuele blaasontsteking duidelijker aan te tonen in onderzoek. Maar liever verse urine van de middag, dan oude ochtendurine.
Ochtendurine is over het algemeen geconcentreerder en daardoor is een eventuele blaasontsteking duidelijker aan te tonen in onderzoek. Maar liever verse urine van de middag, dan oude ochtendurine.