Gezondheid alle pijlers

Urine onderzoek??

19-01-2016 12:50 9 berichten
Hoi allemaal,

Ik moest vandaag ochtend urine inleveren bij de huisarts om het te laten controleren.(eventueel blaasontsteking).

Nu heb ik me ochtend urine opgevangen dat was al troebel.

Ik heb het direct in de koelkast gezet omdat ik pas later naar de huisarts zou gaan.

Ik haal het potje er net uit en zie dat we een wit laagje onder op het potje zit en de urine is nu echt heel erg troebel. Lijkt meer op thee met melk.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit nog bruikbaar voor hun?

Mijn huisarts is pas om 2 weer bereikbaar vandaar dat ik het hier even vraag. Ik bel natuurlijk om 2 ook de huisarts nog even
Alle reacties Link kopieren
Gewoon brengen. Kunnen ze zeker wel wat mee! Sterkte
Urine is vast wat gestold omdat de koelkast kouder is dan je blaas.. ik zou mij eigen er niet al te druk om.maken.

Vorige jaar vaak blaas ontstekingen gehad en ja soms zag mijn urine er troelen uit.
Was het potje goed schoon voor gebruik?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Indien het schoon was dan zijn het waarschijnlijk eiwitten tgv ontsteking.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik weet niet hoe lang je het na het opvangen in de koelkast mag zetten,ik dacht dat het zsm moest worden ingeleverd.
Ik krijg bij de huisarts altijd een potje en dan mag ik daar naar de wc. Ook ´s middags om vijf uur, die blaasontsteking is dan evengoed wel testbaar.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik werk in een laboratorium. Gooi maar weg. De urine moet zo vers mogelijk zijn. Dus beste is; naar de huisarts en daar plassen.
Wat 007washere zegt; urine moet zo vers mogelijk zijn als het getest wordt. In de koelkast zetten om later pas weg te brengen heeft geen zin. En inderdaad; het moet een schoon potje zijn, anders wordt de urine al 'vervuild' met resten uit het potje en is de uitslag niet betrouwbaar. Huisarts heeft wel een potje, dus daar plassen is het beste.

Ochtendurine is over het algemeen geconcentreerder en daardoor is een eventuele blaasontsteking duidelijker aan te tonen in onderzoek. Maar liever verse urine van de middag, dan oude ochtendurine.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven