Gezondheid alle pijlers

Vergeten tampon?!

11-09-2015 23:28 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is volgens mij de vervelendste topic ooit, maar ik ben echt in paniek.



Ik denk dat ik rond 18 uur een nieuwe tampon heb ingebracht. Maar toen ik net, voor ik ging slapen mijn tampon wou verversen vond ik geen oude tampon. Wel een maandverband (ik gebruik beiden, soms combinatie). Heb zitten voelen en ik voel niets (sorry van de details!). Nu begin ik heel hard aan mezelf te twijfelen. Heb ik nu een ingebracht of niet?



Bovendien is dit dag drie van m'n cyclus en vanaf dag 3, bloed ik echt veel minder. Soms uren niet, dan opeens even wel. Nu bloed ik amper.



Hebben jullie dit ook al meegemaakt? Wat moet ik doen?!
Als je niets voelt zit er niets in lijkt me. Heb je geen partner die even kan voelen of met een zaklampje naar binnen kan schijnen?
Alle reacties Link kopieren
Als je je vinger goed diep naar binnenbrengt en desnoods een beetje naar beneden perst dan moet je een tampon voelen zitten. Voel je niets, dan is er niets en heb je er dus gewoon geen ingebracht.



Geen paniek dus.
Alle reacties Link kopieren
Als je een tampon in zou hebben, voel je die echt wel als je met een vinger naar binnen gaat.



Dus je kunt gerust zijn, je bent het waarschijnlijk vergeten.... en dat is mij ook al wel een paar keer gebeurd ja
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet aan je bloeding zien of er nog wat in zit?



Waarschijnlijk maak je je druk en ben je gewoon vergeten er een in te doen.
Ik heb het eens meegemaakt en bleek dat ik gewoon was vergeten te verversen, dus wel de oude eruit gehaald maar geen nieuwe erin gedaan. Ik vond mezelf toch flink knullig toen
Alle reacties Link kopieren
Heel erg goed voelen. Op je hurken en graaien maar. Ook een keer meegemaakt en vond hem ver achterin terug. Handig dat ik toen lange nagels had om het eruit te krijgen. Succes!
Rustig blijven. Je vagina is geen bodemloze put, de tampon kan nergens heen. ALS er een tampon is.

Kortom, rustig ademhalen, niks aan de hand.



Ga gehurkt zitten, en dan nog eens rustig voelen. Even persen kan ook helpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:OldWood schreef op 11 september 2015 @ 23:31:

Kun je niet aan je bloeding zien of er nog wat in zit?



Waarschijnlijk maak je je druk en ben je gewoon vergeten er een in te doen.



Nee, vanaf 3-4 dagen verlies ik soms uren lang geen bloed meer, en dan plots na 10 uur terug een bloedbad 😅.



Ik hoop het! Echt vervelend zo'n gevoel
Alle reacties Link kopieren
Zooo vaak meegemaakt, dat ik niet meer wist of ik hem er nou uit had getrokken of niet.

Redelijk vaak staan graaien ook en nooit daar ergens nog een verloren tampon gevonden.

Tsja wat moet je me dit advies. ...Ik zou wachten tot morgenochtend en kijken of je vloeit en anders toch even naar de hap.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zelfs wel eens 2 gedaan per ongeluk. Bleek er opeens nog een te zitten Maar echt joh, dat ding verdwijnt niets. Als je niks voelt is er niks
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Alle reacties Link kopieren
quote:fru1t3lla schreef op 11 september 2015 @ 23:31:

Ik heb het eens meegemaakt en bleek dat ik gewoon was vergeten te verversen, dus wel de oude eruit gehaald maar geen nieuwe erin gedaan. Ik vond mezelf toch flink knullig toen Ik voel mezelf nu ook erg knullig! Zo vervelend dat ik het echt niet meer zeker ben. Ik ben op restaurant gaan eten en meestal neem ik dan een maandverband en tampon, just to be sure. En heb echt geen idee nu :(
Je zou ook even op je hurken onder de douche kunnen gaan zitten en dan even de boel flink vullen met water. Voel je de eventuele tampon beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 11 september 2015 @ 23:35:

Zooo vaak meegemaakt, dat ik niet meer wist of ik hem er nou uit had getrokken of niet.

Redelijk vaak staan graaien ook en nooit daar ergens nog een verloren tampon gevonden.

Tsja wat moet je me dit advies. ...Ik zou wachten tot morgenochtend en kijken of je vloeit en anders toch even naar de hap.



Naar de HAP? Moet de dokter dan gaan zoeken naar iets wat er niet is?



Echt, een tampon raak je niet zomaar kwijt. Op je hurken idd en goed voelen en dan kom je hem echt wel tegen.
Ik zou even de douchekop erop zetten. Als er een tampon zit komt hij dan vanzelf naar beneden zakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:leahv schreef op 11 september 2015 @ 23:36:

Ik heb er zelfs wel eens 2 gedaan per ongeluk. Bleek er opeens nog een te zitten Maar echt joh, dat ding verdwijnt niets. Als je niks voelt is er niks



Is me ook wel eens gebeurd, niets in de gaten maar ik trok we opeens 2 uit.



Ik ben zelfs wel eens een tampon vergeten. Is me 2 keer overkomen in mijn 25 jarige menstruatie-geschiedenis. Echt meerdere dagen en ik kwam er achter omdat het ging stinken.

Dat was niet fijn.......
Alle reacties Link kopieren
quote:SummerGirl1012 schreef op 11 september 2015 @ 23:33:

[...]





Nee, vanaf 3-4 dagen verlies ik soms uren lang geen bloed meer, en dan plots na 10 uur terug een bloedbad 😅.



Ik hoop het! Echt vervelend zo'n gevoel

Gewoon even wat persen tijdens het graaien en als je dan nog niks voelt zal er niks meer zitten.

Succes
Alle reacties Link kopieren
Heb jullie tips opgevolgd. Gaan hurken, persen en voelen. Niets gevonden.



Ga nu slapen. Hopelijk weet ik morgen meer.



Hoop echt dat ik niet naar de Huisarts moet. Het nichtje van mijn man is namelijk onze huisarts. Zou dit ongelofelijk gênant vinden.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een man?



Nou, vraag hem even goed te voelen?

Die kan er helemaal goed bij en als zelfs hij niets vindt dan hoef je ook niet naar zijn nichtje toe.



Ik dacht dat je 16 was ofzo. Omdat je het ook allemaal zo genant vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 11 september 2015 @ 23:43:

[...]





Is me ook wel eens gebeurd, niets in de gaten maar ik trok we opeens 2 uit.



Ik ben zelfs wel eens een tampon vergeten. Is me 2 keer overkomen in mijn 25 jarige menstruatie-geschiedenis. Echt meerdere dagen en ik kwam er achter omdat het ging stinken.

Dat was niet fijn.......
quote:SummerGirl1012 schreef op 11 september 2015 @ 23:46:

Heb jullie tips opgevolgd. Gaan hurken, persen en voelen. Niets gevonden.



Ga nu slapen. Hopelijk weet ik morgen meer.



Hoop echt dat ik niet naar de Huisarts moet. Het nichtje van mijn man is namelijk onze huisarts. Zou dit ongelofelijk gênant vinden.Voor nu heb je er niks aan, maar is het voor de toekomst geen goed idee om te kijken of je patiënt kunt worden bij een andere huisarts? De huisarts is juist iemand waarmee je privezaken en gênante dingen moet kunnen delen, wat sowieso al niet altijd even prettig is, maar om dat dan te moeten doen met iemand uit je schoonfamilie lijkt me al helemaal ongemakkelijk (ondanks dat een arts natuurlijk gewoon beroepsgeheim heeft).
Alle reacties Link kopieren
quote:leahv schreef op 11 september 2015 @ 23:36:

Ik heb er zelfs wel eens 2 gedaan per ongeluk. Bleek er opeens nog een te zitten Maar echt joh, dat ding verdwijnt niets. Als je niks voelt is er niks



Nah, dat had ik pas geleden ook

Ik kwam er achter toen ik aan het touwtje van de bovenste trok. Auw!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Als je nou je vingers er goed diep in steekt als je op je hurken zit, dan voel je als het goed is een soort... Buis. Dat is je baarmoedermond. Je kan er een kleine opening in voelen en verder is het echt een soort buis die in de vagina hangt (google op cervix).



Nou als je nou met je vinger een rondje maakt om die buis heen en er komt dan niks langs je vinger dat aanvoelt als stof, alleen vaginaal weefsel, dan heb je geen tampon in.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 12 september 2015 @ 02:01:

Als je nou je vingers er goed diep in steekt als je op je hurken zit, dan voel je als het goed is een soort... Buis. Dat is je baarmoedermond. Je kan er een kleine opening in voelen en verder is het echt een soort buis die in de vagina hangt (google op cervix).



Nou als je nou met je vinger een rondje maakt om die buis heen en er komt dan niks langs je vinger dat aanvoelt als stof, alleen vaginaal weefsel, dan heb je geen tampon in.Jii hebt vast hele lange vingers... Of ik hele kleine😁
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 11 september 2015 @ 23:41:

[...]





Naar de HAP? Moet de dokter dan gaan zoeken naar iets wat er niet is?



Echt, een tampon raak je niet zomaar kwijt. Op je hurken idd en goed voelen en dan kom je hem echt wel tegen.



Ja? Oke....dat is dan de volgende keer voor mij ook een geruststelling als ik weer paniekerig aan het zoeken ben. Ik heb altijd het idee dat de tampon verder naar binnen kan dan waar mijn korte vingers bij kunnen.



Bij mij komt de opluchting meestal weer de volgende dag als ik weer gaat vloeien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven